Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Grzanie się płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Od 2 dni mam problem z grzaniem się płynu chłodniczego.

Otóż wracając znad morza przy prędkości 120km/h pojawiła się czerwona kontrolka ostrzegająca o wysokiej temp. płynu. Niezwłocznie zatrzymałem się, sprawdziłem poziom w zbiorniczku i wszystko było ok. Po ok 1min temp. płynu wróciła do normy. Postanowiłem więc kontynuować podróż. Poruszając się z prędkością do 80km/h temperatura utrzymywała się na poziomie 90-93st, zwiększając prędkość powyżej 90, temp zaczęła wzrastać do ponad 110st. Wystarczyło wrzucić na "luz" i temp. płynu spadała do 90st.

Czy miał ktoś może podobny problem i wie co może być tego przyczyną?

Sprawdziłem węże od chłodnicy - górny gorący, dolny ciepły więc termostat chyba dobry. Poziom płynu w zbiorniczku ok, nie ubywa. Wentylator pracuje, choć wydaje mi się, że nie załącza się wisko. Samochód nie traci mocy, obroty nie falują, nie ma problemu z uruchomieniem na ciepłym silniku, więc uszczelka chyba ok.

Jadąc po mieście, stojąc w korkach temperatura cały czas 90st, przyspieszając wzrasta ponad 100st. Dzisiaj odczytałem jeszcze wskazania na klimatroniku: kanał 51 cały czas 90, kanał 49 - jak wskazówka na liczniku zaczyna przekraczać 90st to na kanale 49 pokazuje już ponad 105 i rośnie. Wrzucam na luż i temperatura spada.

Bardzo proszę o jakąś podpowiedź.

Pozdrawiam

Opublikowano

Możliwe, ze pompa wody kończy swój żywot.

Opublikowano

Proponuje najpierw przejechać sie do kogoś kumatego i sprawdzić czujniej G62. możliwe jest że on świruje, jeśli wykluczy sie jego uszkodzenie, trzeba przyjrzeć sie termostatowi a na końcu pompie. Tak będzie najtaniej

Opublikowano

A gdzie się znajduje ten czujnik i za co odpowiada?

Jeżeli podepnę się VAG-iem to czy przy uszkodzeniu pokaże mi błąd?

Opublikowano

G62 to czujnik temperatury cieczy, ma on dwie funkcje, jedna to wskazania temp dla ECU a druga na deske rozdzielczą. O błąd nie chodzi raczej a o sprawdzenie jego parametrów czy nie świruje.

Opublikowano

O błąd nie chodzi raczej a o sprawdzenie jego parametrów czy nie świruje.
Zastanawiam się tylko, jak błędne wskazania czujnika powodują gotowanie płynu i wywalanie go przez korek zbiorniczka?
Opublikowano

No jeśli chodzi o rzeczywiste gotowanie i wywalenie płynu to wiadomo że problem leży albo w termostacie, uszkodzonej pompie bądź zatkanej chłodnicy

Opublikowano

Trochę to dziwne.

Gdyby termostat był uszkodzny w pozycji otwartej to występowałoby niedogrzanie, gdyby w zamnkniętej to płyn pracowałby na małym obiegu i by się przegrzewał co występuje. Ale wtedy górny wąż były zimny lub letniawy a cała chłodnica nie byłaby gorąca. Więc z tego wynika, że następuje pełen obieg.

Zastanawia mnie to wisko. Przy zapłonie prawidłowo się załącza i pracuje. Wraz ze wzrostem temperatury powinno pracować szybciej co chyba nie ma miejsca. Być może przy mniejszych obciążeniach silnika ta zwykła prędkość wystarcza do wychłodzenia płynu, a przy większej prędkości i obciążeniu już nie. Ale czy wtedy płyn nie powinien się wychładzać dzięki pędowi powietrza? Jak myślicie, czy to dobry tor myślenia?

A i czy gdy niedomaga wisko ( nie dąży chłodzić ), to czy nie powinien się załączyć elektryczny wentylator od klimy?

Opublikowano

Powinien się załączyć chyba że padł czujnik temperatury w chlodnicy

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...