marewel Opublikowano 20 Lutego 2007 Opublikowano 20 Lutego 2007 Nie bede pisal gdzie sa sruby itp.i jakie klucze sa potrzebne,ale jak masz maly warsztacik i wymieniales kiedykolwiek pasek w jakims Audi 80 czy passacie '88-'95- to sobie poradzisz. Demonytujemy: -oslone pod silnikiem -lampy -zderzak -chlodnice od klimy odchylamy na bok(jezeli jest) -chlodnice silnika mozna odchylic lub wymontowac -oslone paska rozrzadu Ustawiamy rozrzad na znakach,odkrecamy napinacz zakladamy nowy pasek,skladamy wszystko do kupy i jezdzimy przez nastepne 50tyś :biggrin: Po zdjęciu zderzaka zdemontować kierownice powietrza, czujnik temperatury, odkręcić mocowanie chłodnicy klimy, odpiąć czujnik i odsunąć na bok całą chłodnicę Teraz można odkręcić pas przedni Napinacz paska klimy, napinacz paska wielorowkowego, wiatrak chłodnicy, pasek pompy wodnej Znaki na rozrządzie Koło pasków na wale, osłona paska zębatego, odkręcić rolkę napinającą Można zabrać się za składanie w odwrotnej kolejności
Gość spedyt Opublikowano 21 Lutego 2007 Opublikowano 21 Lutego 2007 Ustawiamy rozrzad na znakach,odkrecamy napinacz zakladamy nowy pasek I tu właśnie przydały by się jakieś zdjęcia, gdzie te znaki, czy trzeba blokować czymś koła rozrządu, bo nie wszyscy mieli: Audi 80 czy passacie '88-'95-
krykus Opublikowano 21 Lutego 2007 Opublikowano 21 Lutego 2007 zalezy W moim ADP z 95 na górnym kole nie ma znaku ani na oslonie na dolnym jak najbardziej jest. A ja odkrecilem trzy sruby i odjechalem calym przodem ze swiatlami i chlodnica, tylko zderzak zdemontowalem, i wszystko na wierzchu. A co do tych znaków to po odjechaniu przodu i zdjeciu oslony rozrzadu to jak spojrzysz na kolo to widac wyżłobiony rowek na zewnetrznym obwodzie kola i na wewnetrznej osłonie rozrzadu od góry. powinny sie pokrywac. Na dolnym ko le sa takie same znaki, brak miejsc na włożeniu sworzni.
Gość spedyt Opublikowano 21 Lutego 2007 Opublikowano 21 Lutego 2007 brak miejsc na wlorzenie sworzni W Golfie po zdjęciu pokrywy zaworów trzeba było włożyć kawałek płaskownika w szczelinę na wałku rozrządu i tak się blokowało, dlatego pytałem bo też się szykuje do wymiany
krykus Opublikowano 21 Lutego 2007 Opublikowano 21 Lutego 2007 zgadza sie ale jak widzisz na zdjeciach raczej niema gdzie, bo w kole walka sa duże otwory a w pokrywie brak miejsca na zabezpieczenie. A i nie zrób jak kumpel w swojej bryce, rozebral rozrzad i nie zabezpieczyl autka tylko zostawil na biegu. Zadzwonil z komóry do ojca żeby mu kawe zrobil bo sie zejdzie, Ojczulek mu przyniósł ale bryka byla przy drzwiach wiec ja sobie troche przesunął i ustawianko sek byl w tym że mnie nie bylo w domu a to byl Dizel seat,.
marewel Opublikowano 21 Lutego 2007 Autor Opublikowano 21 Lutego 2007 Na gornym kole jest napis OT,ma sie on pokrywac ze strzalka na oslonie.Zawsze mozna biala farba oznaczyc sobie samemu,czasem tak robie jak niechce mi sie szukac znakow.Nie trzeba nic blokowac.
Narcyz 35 Opublikowano 21 Lutego 2007 Opublikowano 21 Lutego 2007 @marewel zapomniał o najważniejszych dwóch rzeczach a mianowicie po ustawieniu na znakach (przed zrzuceniem paska) obowiązkowo robimy znak na kole zębatym wałka napędu aparatu zapłonowego i na bloku silnika a druga ważna czynność to po założeniu nowego paska tak naciągnąć rolką pasek aby tłoczek z napinacza automatycznego nie przekroczył wysokości 29 mm. 1
MichałK Opublikowano 6 Marca 2007 Opublikowano 6 Marca 2007 Większość warsztatów wymienia rozrząd przez sciągnięcie przedniego zderzaka.Ja byłem jednak u takiego mechanika, który zrobił mi to bez sciągania zderzaka.Nie wiem jak mu się to udało wiem ,że dostęp do rozrządu jest bardzo utrudniony poprzez małą szczelinę.Jak by co za wymiane rozrzadu u tego mechaniora w Warszawie zapłaciłem 200zł(sama usługa)-chyba tanio jak na W-awę.Wcześniej wymieniałem rozrząd w Dęblinie i tam zdejmowali mi cały przodek - cena 400zł(sama usługa).Jak widac da się to zrobić bez dodatkowych kombinacji.
marewel Opublikowano 6 Marca 2007 Autor Opublikowano 6 Marca 2007 Zdejmowanie przodu to nie dodatkowa kombinacja tylko tak przewidzialy herfliki,i tak jest w instrukcji.
TTom3k Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Bylem dzis w warsztacie i pytalem o wymiane rozrzadu no to mi koles powiedzial 250zl za robocizne + material ..i tu jest problem bo mowil mi o jakims starym rozrzadem w ktorym jest dodatkowy napinacz z gory ktory ciagnie ...i ze jesli mam ten stary to wymiana bedzie mnie kosztowac ok 700-800zl a bez tego 600 ;/// i mowi ze to sie dopiero okaze jak sciagnie zderzak i zobaczy jaki jest rozrzad ...wiecie cos na ten temat?
demoralizator Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 W tej wersji silnikowej czyli w 1.6 można wymienić rozrząd bez odkręcania przodu :biggrin: Jest tam na tyle wystarczająco miejsca ale jak się ma dość dużo czasu to można rozebrać i jest o wiele, wiele wygodniej i wszystko jak na dłoni widać. Polecam tych mechaników co nie rozbierają będzie o wiele taniej
Gość elmo Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Da sie wymienić bez rozbierania przodu również potwierdzam (1.6) , ale jak ktos sie nie lubi denerwować .... to lepiej przod rozebrać :-)
TTom3k Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Moglby ktos odpisac na to co napisalem ?)) nie chce zakladac nowego tematu ...mi chodzi o 1.8
demoralizator Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Zajżyj do programu info-tech tam powinieneś znaleść informacje dotyczące rozrządu Mechanik nie wie bo w 97 roku była zmiana w napinaczach
marewel Opublikowano 8 Marca 2007 Autor Opublikowano 8 Marca 2007 Rozebrac przod,to wcale nie jest az taki wyczyn.I cos mi sie niechce wierzyc ze jeden napinacz kosztuje 200 a drugi 400 zlotych,moze to mechanik naciagacz?To tak samo jak z robocizna co za roznica czy to 1.6 czy 2.8,rozbierm przod i mam wszystko na wierzchu, mysle ze 200-250 zeta to cena tej uslugi,przynajmniej ja za tyle to robie.
szogun0 Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 Otóż jest różnica między 1.6 a 2.8. 1.6 ma 1 wałek rozrządu i jest mniej pracy przy ustawianiu. W 2.8 trzeba wałki zablokować i trochę więcej roboty jest ze wszystkim, nawet z prowadzeniem paska.
kris_lpgcars Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 dolaczam sie do kwestii ze to jedna i ta sama praca przy obu silnikach a dla niedowiarkow to polecam sie zaznajomic z autakim od zabojadow to dopiero jest zabawa au ''fryca '' wszystko jest latwe proste i przyjemne jak tylko ma sie pojecie o mechanice . Pozdrowionka
demoralizator Opublikowano 9 Marca 2007 Opublikowano 9 Marca 2007 Jeżeli ktoś zna się na rzeczy to różnicy nie ma jak się rozbiera przód. Czy to będzie silnik 2.8, 1.8, 1.6, 1.9TDI w tym że w 1.6 można bez rozbierania przodu i ja tak zawsze robię. Jak już się rozbierze to można wziąć mały stołek i spokojnie sobie robić wtedy zgodzę się że to sama przyjemność :biggrin:
szogun0 Opublikowano 9 Marca 2007 Opublikowano 9 Marca 2007 Przy rozbieraniu jest ta sama robota. Zgadzam się. Ale już zmiana samego paska to jest różny stopień trudności.
peress Opublikowano 15 Marca 2007 Opublikowano 15 Marca 2007 Witam wszystkich. Chciałbym zapytać posiadaczy Audi A4, jaki jest przybliżony koszt wymiany paska rozrządu i napinacza (napinaczy). Oczywiście nie chodzi mi o koszt robocizny, bo to widziałem we wcześniejszych komentarzach, ale raczej części. Słyszałem od jednej osoby, że jest to bardzo droga sprawa, ponieważ jest tam nie jeden napinacz ale kilka (coś mówił o 5....???????) i że łączny koszt tych części to około 2500 pln...... :exclaim: :exclaim: :exclaim: Prawde mówiąc to nie uwierzyłem mu ale muszę się zorientować, gdyż miałem zamiar kupić A4, prawdopodobnie z roku 1996, i gdyby to była prawda to raczej kupię inne autko. Dodam jeszcze, że byłby to silnik 1,6. Pozdrawiam wszystkich i proszę informację.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się