jary1982 Opublikowano 17 Września 2016 Opublikowano 17 Września 2016 witam zakupiłem w niemczech B7 1.8T, jest wlany CASTROL 10w40, oczywiście chce go wymienic na 5w40 jakis dobry Motul Valvoline, LM, czy jaki polecacie? I mam pytanie, czy robić płukanke ? czy jak?
miszaq92 Opublikowano 17 Września 2016 Opublikowano 17 Września 2016 Nie baw się w płukanke, wymień normalnie na 5w40 obojętnie jakiego producenta z tych które podałeś i będzie dobrze.
BeyerBrown Opublikowano 18 Września 2016 Opublikowano 18 Września 2016 Założę się o funt kłaków, że kolega wyżej nigdy płukanki nawet na oczy nie widział, nie mówiąc o jej stosowaniu... Od kilku lat zawsze ją wlewam by pozbyć się wszelkich osadów po starym oleju. jary1982 jeśli przechodzisz z półsyntetyka na syntetyk to tym bardziej użyj płukanki, niektórzy nawet polecają michę ściągnąć by min. smoka oczyścić - po co obciążać nowy olej (jego właściwości dyspergująco-myjące są ograniczone) "zajmowaniem się" brudem który zostawił stary? To tak jak z rządami w PL - przez pół kadencji każdy nowy rząd, niezależnie której opcji politycznej, zajmuje się tylko robieniem porządków po poprzednikach Przeczytaj ostatnie dwie-trzy strony tego wątku i będziesz wiedział jaki olej kupić: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/285436-jaki-olej-do-18-t/page-54 Polecam też obejrzenie poniższych materiałów filmowych: https://www.youtube.com/watch?v=hiJWSMGtpVA https://www.youtube.com/watch?v=8i0fqfmzWSw
cabanmat Opublikowano 18 Września 2016 Opublikowano 18 Września 2016 (edytowane) http://allegro.pl/liqui-moly-2623-synthoil-high-tech-5w-40-4l-5w40-i6373155284.html A ja polecę ten materiał Edytowane 18 Września 2016 przez cabanmat
miszaq92 Opublikowano 18 Września 2016 Opublikowano 18 Września 2016 Mhm doradz mu jeszcze zeby sam sie za ta plukanke bral, na pewno niczego nie sp***doli
pulpecik Opublikowano 18 Września 2016 Opublikowano 18 Września 2016 Ło tak, bo to wiedza tajemna -wlać, odpalić, spuścić...Fakultety trzeba mieć To już nawet kij z tym, że się nowy olej przepracuje szybciej. Bo to niekoniecznie prawda -zależy jakie pakiety środków myjących są w olejach zawarte. W tym co był i w tym co ma być. Ale większość syntetyków ma te związki w dużych ilościach, lecz nie są to nadal płukanki. Płukanka dość agresywnie rozpuszcza i co cholernie ważne zmiękcza osady, a czym w silniku mogłyby być twarde drobiny wędrujące z olejem chyba wiadomo. Im gorszy(albo nieznany) olej był w aucie tym uważam większa potrzeba użycia płukanki. Co nie rozpuści to choćby zmiękczy. Niektórych osadów zresztą olej nie ruszy i tyle, a płukanka owszem. Co kto lubi -ja nie używam płukanki co zmiana oleju, jak kupię auto to zawsze od lat. Potem full syntetyk. Czasem powtarzam dwa -trzy razy płukankę. Zależy. I będę tak robił dalej -dobrze na tym wychodzę.
Rekomendowane odpowiedzi