Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BFB] Wariuje układ chłodzenia, czy w normie ?


kamyq13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam kolejny problem z BFB, otóż po peknieciu rozrządu była założona druga głowica, kupiłem ją z wyżartymi kanałami wodnymi, zostały napawane, głowica splanowana, przyłożyłem uszczelke idealnie wyprowadziłem kanały wodne, poskładałem i jest problem, auto jak złapie temperature wyrzuca wode, ale wyrzuca tylko gdy odkrece korek, na zakreconym niby nic sie nie dzieje ale po mocniejszej jeździe gdy ścisne wąż to czuć że przez chwile idą takie delikatne "strzały" po czym sie uspakaja, narazie jeżdże na wodzie i zastanawiam sie czy to nie jest przyczyną bo termostat otwiera sie przy 105 i czy w tym czasie woda sie nie gotuje. Termostat nowy (sprawdzony), chłodnica nowa, układ przepłukany, pompa wody nowa, korek nowy, wody w oleju nie ma, oleju w wodzie też, nie kopci. Głównie moje pytanie brzmi tak, czy u was po odkreceniu korka wyrzuca płyn czy bez wzgledu na temperature stoi nieruchomo. Dodam że ogrzewanie jest normalnie i czasami weze są tak delikatnie spuchniete ale po chwili wracają do "miekkości" :)

Edytowane przez kamyq13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzales glowice na szczelnosc?

wstyd sie przyznać ale właśnie nie sprawdzałem, bo kupiłem ją od kolegi i zaufałem mu że jest dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalałem płyn, odpowietrzyłem w 2 miejscach, na odpowietrzniku imbusowym i na nagrzewnicy, ogrzewanie na HI, pochodziła z 20 minut, przejechałem sie, termostat sie otworzył, wentylatory sie włączyły, teraz jest tak: weze są miekkie na postoju i przy spokojnej jeździe, jak dostanie w pióro to weze delikatnie puchną, ale po odkreceniu korka nie ma fontanny, ale po chwili płyn zaczyna rosnąć, zakrece spowrotem i przez 10-15 sekund zaczyna strzelać w wąż powrotny po czym wszystko wraca do normy.


może ktoś sprawdzić czy u niego w 1.8 T po mocniejszej jeździe i odkreceniu korka w zbiorniczku jest tak samo czy może poziom stoi w miejscu ?

Edytowane przez kamyq13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weźcie mnie poprawcie, ale mnie zawsze uczono, że przy gorącym silniku nigdy nie otwieramy zbiornika od płynu chłodzącego. Przeważnie się to kończy popażeniem, bo płyn wywala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oczywiscie ze nie otwiera sie na goracym silniku korka bo w ukladzie jest cisnienie i mozna dostac w pysk goracym plynem wiec tak czytam to i nie wierze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, panowie no dobra, to co mowicie to ma sens, ale jak w takim razie np sprawdzic testerem czy w ukladzie nie ma spalin 99% przypadkow nie pokaze na zimnym silniku, dopiero po rozgrzaniu, w VW w ogole ciezko zeby nawet przy uszczelce plyn reakcyjny zmienil kolor, trzeba sie niezle napedalowac :) a przeciez przy zakreconym korku tego nie sprawdzimy, poza tym robilem ostatnio pod rzad dwie glowice a4 b7 1.9 I sharana 1.9 115 I w obu przypadkach na wolnych obrotach I przy jezdzie do 100km/h nic sie nie dzialo, a dostala w pioro to wlasnie po odkreceniu korka byla fontanna, a po zrobieniu uszczelki byl spokoj :) tester oczywiscie nic nie pokazal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pb jak wali w układ to z mikro pęknięciem pokazuje bez problemu,

Kamil a ubywa ci płynu?

I jak odkręcisz to poziom płynu wzrośnie.

Edytowane przez otis89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pb jak wali w układ to z mikro pęknięciem pokazuje bez problemu,

Kamil a ubywa ci płynu?

I jak odkręcisz to poziom płynu wzrośnie.

no teoretycznie powinno

jak ja ją testowałem to nie ubywało, gościu wziął ją na tydzień i ma dać znać czy wszystko ok, narazie 2 dni jeździ i sie nie odzywa wiec mam nadzieje że jest OK, ja wiem że po odkreceniu poziom płynu wzrośnie, ale wg mnie powinien stać w miejscu a tu sie podnosi, po czym zakrece korek żeby nie wyrzuciło, postrzela kilka sekund w wezyk przelewowy i znów sie normuje

Edytowane przez kamyq13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testerem sprawdzisz na odkreconym korku, nie zakrecaj go, odpal zimny silnik i poczekaj az sie zagrzeje na wolnych obrotach, wtedy Ci cisnienie nie urosnie w ukladzie bo uklad nie jest zamkniety, jedynie poziom Ci siw zwiększy bo plyn jak sie zagrzeje to zmieni obhetosc. Ri wystarczy do sprawdzenia czy sa spaliny w plynie chlodniczym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


weze są miekkie na postoju i przy spokojnej jeździe, jak dostanie w pióro to weze delikatnie puchną, ale po odkreceniu korka nie ma fontanny, ale po chwili płyn zaczyna rosnąć, zakrece spowrotem i przez 10-15 sekund zaczyna strzelać w wąż powrotny po czym wszystko wraca do normy.

może ktoś sprawdzić czy u niego w 1.8 T po mocniejszej jeździe i odkreceniu korka w zbiorniczku jest tak samo czy może poziom stoi w miejscu ?

Normalna rzecz, poziom się podnosi bo rozgrzany płyn zwiększa swoją objętość.

Jeżeli na rozgrzanym silniku otwierasz zbiorniczek to masz szczęście, że cię jeszcze nie poparzyło.

Różnica ciśnień między układem a powietrzem powoduje, że płyn "wybucha".

I tak, u mnie też strzela jak tak zrobię - niestety są momenty gdzie trzeba odkręcić zbiorniczek na gorącym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas taki sam, może ciut twardszy.

Jeśli masz bardzo twardy oznaczać to może, że masz za duże ciśnienie w układzie -> korek zbiorniczka wyrównawczego odpowiada za ciśnienie w układzie. Podmień od kogoś i sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...