Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Automat trzyma go na wysokich obrotach i niepotrzebnie redukuje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem ze skrzynią automatyczną po stłuczce (nie wiem czy to skutek tej kolizji). Skrzynia ma problem ze zmianą biegów. Robi to dość długo jak na automat i w dodatku trzyma auto na 3-4 tysiącach, a czasem nawet więcej. Redukuje sobie sama jakby silnik miał za ciężko. Nie wiem co jest grane.

Opublikowano (edytowane)

Podłącz vaga i sprawdz błędy w ecu silnika i skrzyni.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Pobrałem 409.1. Podobno jest zarejestrowany, ale gdy czyta błędy odrazu przestaje być full programem. Najgorsze jest to, że nawet nie mogę go ponownie zarejestrować z pomocą keygena.

To co udało mi się sczytać:

VAG-COM Version: Release 409.1-S


Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 8D0 907 558 T
Component: 1,8L R4/5V MOTR AT D02
Coding: 02031
Shop #: WSC 00012
5 Faults Found:
17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings
P1559 - 35-00 - -
01165 - Shareware Version. To Decode all DTCs
11-00 - Please Register/Activate
01247 - Shareware Version. To Decode all DTCs
26-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0116 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans
Controller: 01N 927 733 CP
Component: AG4 Getriebe 01N 3816
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
00652 - Gear Monitoring
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 8E0 614 111 AB
Component: ABS 5.3 FRONT D00
Coding: 0273004281
Shop #: BB 24548
No fault code found.

Na końcu był sygnał dźwiękowy z auta i komunikat z kompa, żeby zarejestrować program (This Function Requires VAG-COM to be Registered and Activated...).

Opublikowano (edytowane)

Pobierz pełną wersje vcds (można znaleźć pełną wersje w internetach) i skasuj błędy, przejedz się kawałek i wrzuć do wglądu.

Masz problem z przepływką a skrzynia ma problem z odczytem danych z ecu silnika.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Ogarnę program w najbliższych dniach. Co to za przepływka?


Mogę to sprawdzić przy VAG COM 311.2? VCDS nie wykrywa mojego interfejsu. Mam chyba nieodpowiedni kabel.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli nie wiesz co to przepływka to może lepiej podjedź do ogarniętego mechanika..

co do błędów to masz problemy z

17967 Jednostka J338 sterująca przepustnicą, usterka w nastawach podstawowych.

01165 Jednostka sterująca przepustnicy (J338) Błąd w nastawach podstawowych to samo co wyżej

01247 Zawór elektromagnetyczny 1 N80 zbiornika węgla aktywnego. Zwarcie z masą. Zwarcie z potencjałem plus. Otwarte wyjście.

16486 Miernik masy powietrza (G70). Sygnał za mały. Górna wartość skrajna przekroczona. Dolna wartość skrajna przekroczona. Zwarcie z masą. lub Przepływ np. powietrza za mały czytaj sprawdź filtr powietrza TO jest przepływka

16500 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (G62) : Sygnał poza tolerancją Niezrozumiały sygnał...

P0116 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (G62) czyli to samo co wyżej

Co do skrzyni to

00652 Kontrola biegów. Niezrozumiały sygnał być może coś z przewodami idącymi do skrzyni

Większość błędów to brak adaptacji pedału gazu (przepustnicy) i od tego głupieje skrzynia tak samo wpłynie przepływka,,,

Edytowane przez Robero321
Opublikowano

Świeży skan. Tym razem z pełną wersją programu.

VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 907 558 T
Component: 1,8L R4/5V MOTR AT D02
Coding: 02031
Shop #: WSC 00012
5 Faults Found:
17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings
P1559 - 35-00 - -
01165 - Throttle Body Control Module (J338)
11-00 - Control Limit Not Reached
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
26-10 - Output Open - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Address 02 -------------------------------------------------------
Controller: 01N 927 733 CP
Component: AG4 Getriebe 01N 3816
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
00652 - Gear Monitoring
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 614 111 AB
Component: ABS 5.3 FRONT D00
Coding: 0273004281
Shop #: BB 24548
No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 8L0 ö8L 0
Note: Excessive Comm Errors

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 919 861 C
Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D10
Coding: 00042
Shop #: WSC 47341
IMMO-IDENTNR: AUZ7Z0W0728034
No fault code found.

Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: Bitte Adress
Component: e 17 eingeben
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred

Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 8L0 862 257 K
Component: ZV-Pumpe, Funk D06
Coding: 12864
Shop #: WSC 06325
2 Faults Found:
01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
35-00 - -
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -

End -------------------------------------------------------

Opublikowano

Nic nowego poza tym co napisałem wyżej ci nie doszło

może poza centralnym zamkiem

01367 Pompka centralnego zamka, przekroczony czas pracy. Możliwe przyczyny : Nieszczelność w układzie pneumatyki centralnego zamka. (przewody lub siłowniki) Uszkodzona mopka centralnego

ZRÓB ADAPTACJE PRZEPUSTNICY

Opublikowano

Z tym centralnym zamkiem to prawda. Przy tylnych drzwiach z lewej strony centralny zamek drzwi zamyka długo. Towarzyszy przy tym charakterystyczny dźwięk. Zerknę kiedyś do tego, ale najpierw spróbuję ogarnąć resztę.


Adaptacja przepustnicy przebiegła pomyślnie. Obroty wskoczyły na normalny poziom. Skrzynia też trochę lepiej chodzi. Muszę jeszcze sprawdzić pas klinowy, bo im wyższe obroty tym głośniejszy pisk.

Nowy, świeży skan:

VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 907 558 T
Component: 1,8L R4/5V MOTR AT D02
Coding: 02031
Shop #: WSC 00012
No fault code found.

Address 02 -------------------------------------------------------
Controller: 01N 927 733 CP
Component: AG4 Getriebe 01N 3816
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
No fault code found.

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 614 111 AB
Component: ABS 5.3 FRONT D00
Coding: 0273004281
Shop #: BB 24548
No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 8L ö 8 ö8
Note: Excessive Comm Errors

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 919 861 C
Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D10
Coding: 00042
Shop #: WSC 47341
IMMO-IDENTNR: AUZ7Z0W0728034
No fault code found.

Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: Bitte Adress
Component: e 17 eingeben
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred

Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 8L0 862 257 K
Component: ZV-Pumpe, Funk D06
Coding: 12864
Shop #: WSC 06325
2 Faults Found:
01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
35-00 - -
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -

End -------------------------------------------------------


Niepokoi mnie ten błąd

VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Control Module Part Number: 01N 927 733 CP
Component and/or Version: AG4 Getriebe 01N 3816
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:
01192 - Torque Converter Lock-Up Clutch
04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent

W internecie wyczytałem, że może to był coś ze sprzęgłem hydrokinetycznym.

Opublikowano

Możliwe że powoli kończy się skrzynia ja na podobnym błędzie pojeździłem 2 lata zanim zrobiłem skrzynie a i pojeździł bym jeszcze ze dwa bo nic się nie działo poza błędem i 1 delikatnym szarpnięciem przy 40 ale tylko przy określonych obrotach więc nie było to zauważalne przy odpowiednim dobieraniu obrotów

Opublikowano (edytowane)

Błąd ślizgającego się lock-up'a

Falują obroty jak jedziesz na 4 biegu ze stałą prędkością?

Sprawdź stan oleju w skrzyni.

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Obroty nie falują. Jest problem przy zmianie biegów. Najczęściej z 1 na 2 i z 2 na 3. Mam przykładowo bieg 2, skrzynia chce zmienić na 3, ale wtedy przez sekundę obroty wzrastają, tak jakby na tę chwilę zredukował na 1.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...