Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] spory lag po zmianie biegów przy przeyśpieszaniu


woj-o

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Piszę na forum bo skończyły mi się pomysły.

Auto to AHU z wtryskami .216 (seryjne turbo i soft).

Robiona była głowica (uszczelniacze, prowadnice) - w ori pompie zatarty tłoczek regulacji kąta wtrysku, więc mechanior wymienił pompę na sprawną.

Tutaj pierwszy myk - ori pompa miała oznaczenie z końcówka H nowa jest z końcówka A. Wg niego "to to samo".

Fakt auto zapala, jeździ całkiem sprawnie (i reguluje wtrysk).

Natomiast problem jest następujący:

Po zmianie biegów podczas przyśpieszania tak na 70% gazu auto nie ma mocy (jakby turbo nie pompowało).

Jeżeli przyśpieszę tak samo ale na jednym i tym samym biegu po czym zdejmę nogę z gazu (obroty zjadą o 1 tysiąc) i znowu przyśpieszę problemu nie ma - jest lekki lag miedzy depnięciem a jazdą (ale to już po prostu turbo dziura - tak 0.5 sek od depnięcia do porządnej reakcji).

Resumując - ma problem przy gwałtownej zmianie obrotów (lub wciśnięciu sprzęgła - nie wiem czy to ma znaczenie dla ECU)

Co zrobiłem:

Wymieniony N75 (na z ori Pierburga na nowy Pierburg) bez żadnych zmian, inny warsztat sprawdzał gruszkę przy turbo i sztangę - chodzą dobrze - na zimno stare n75 też wyglądało OK ale było podejrzenie że się spóźnia na gorąco.

.

Problem zaczyna się od lagu około 1 sek przy zimnym silniku do 3-4-5 sekund po przejechaniu 100km (dobrze nagrzany silnik) - na trasie wkurza ale da się żyć - w mieście tragedia bo odjechać nie ma jak.

Niestety nie mam kompa żeby zrobić porządne logi, więc pytanie do znawców czy może ktoś skojarzy gdzie szukać - jak logi konieczne to jeżeli ktoś z Wrocka miałby kompa i chwilkę będę wdzięczny.

Podłączany było do VAGA - błędów zero, na postoju turbo ładuje jak powinno, przepływomierz też wyglądał ok - przejażdzka tak 200m i wg pana siedzacego obok, po zmianie biegów jest obiżka ciśnienia turbo ale krótsza niż brak reakcji auta.

Bo mi zostało: przepływka (4 letni zamiennik jeździ) - lub ta pompa wtryskowa - ale wszyscy mówią że ona albo działa albo nie.

Dodatkowo mam pytanie - bo nie mogę znaleźć na sieci - chodzi o śrubkę na osłonie turbiny.

Co ona trzyma? - ta zaznaczona na zdjęciu? - u mnie "nóg dostała" tylko w jej miejscu nie ma nic do czego by mogła być przykręcona.

0732234d6639bc16med.jpg

Edytowane przez woj-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AHU i 216 bez softu to gary są zalewane wachą.

Kup vaga (30-35zł) i podaj dawke paliwa na rozgrzanym silniku oraz napięcie palca przesuwu.

Jakbyś zrobił logi to można by stwierdzić czy turbo dobrze dmucha i przepływka poprawnie mierzy.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Dawka na rozgrznaym to 4.6.

Auto poddymia ale zasłony czarnej nie stawia (stawiało jak wtryski były zawalone i dawka wyższa).

Wg jadacych z tyłu przy delikatnym przyspieszaniu poniżej 2tyś coś tam się pojawia ale depnnięcie do podłogi (i do 3.5tyś obrótów) nie powoduje TIRA tylko szaro czarne zadymienie.

Inaczej jak stoi na światłach i na I ostro dpenę (turbina nie rozkręcona) wtedy jest czarnawy dym w lusterku.

Zaraz po zmianie pompy było 1.5 i były wałki (brak stabilnych obrotów przy stałym położeniu gazu) - za dużo.

Po ustawieniu 6.3 jest wyraźnie słabzy poniżej 2tyś i powyżej 3.5.

Kabel mam, soft mam, tylko lap juz nie ma Win XP - próbuje się podpinać przez WMWare ale jest tak niestabilnie że logowanie odpada - może napięcie uda mi się zczytać.

To z tym lagiem się pogorszyło na przestzeni ostatnich 2 tyś km - zaczęło się od minimalnego opóźnienia - teraz jest 3 sek.

Dziś się pobawiłem trochę i zgłupiałem:

- na II biegu wachluje gazem i idzie za każdym razem

- na III biegu jak odpuszczam gaz z 3 do około 2.2 obrotów to po depnięciu lag jest

- przy zmianie z I na II, z II na III lag jest (nawet na zimno)

Wskazywało by to na problem z turbo ale ono wstaje ładnie bo od dołu czuć że idzie już koło 1800 obr.

Wiem że musze go prządnie zlogować - po prostu zapytałem bo ktoś moze już przerabiał i napisze "aaa AHU i takie wałki to pewnie to i to" :).

Jeszcze w ramach zgadywanki dziś podmienię przepływke na moją starą (niedomagającą na górze) - zobaczę czy cos się zmieni.

AHU i 216 bez softu to gary są zalewane wachą.
Kup vaga (30-35zł) i podaj dawke paliwa na rozgrzanym silniku oraz napięcie palca przesuwu.
Jakbyś zrobił logi to można by stwierdzić czy turbo dobrze dmucha i przepływka poprawnie mierzy.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo - w sumie o tym nie pomyślałem :) - jednak człowiek głupieje na starość.

Jutro targam lapa i go podpinam w takim razie - logi nie wiem czy mi się uda do weekendu (notoryczny brak czasu na rozgrzanie porządne auta no i druga osoba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

@karaluch

Mam AHU - grucha sterowana jest ciśnieniem turbo (otwarcie) i ciś atmosferycznym (zamknięcie z pomocą sprężyny w gruszce) - podciśnienie tu nie gra roli (w przeciwieństwie do AFN i późniejszych).

No w końcu trochę czasu się znalazło - podpiąłem kabelek, kompa, silnik rozgrzany.

I po raz ... kolejny sie okazało... chcesz coś zrobić dobrze zrób to sam.

Zlogowałem łobuza.

Dawka postojowa 5.0 - 5.6 (zależy od temp silnika) 5.6 była na bardziej rozgrzanym (82st vs 84 st płynu chłodzącego).

Napięcie nastawnika 1.4V (jałowe).

Log na 3 od zera do maxa. Widać że przepływka niedomaga na górze (spodziewałem się tego).

Mam wątpliwości czy mierzy OK na jałowych (pokazuje 500 przy spodziewanych 300).

Engine speed	MAF (specified)	MAF (actual)
861-945	240-340	240-340
 /min	 mg/str	 mg/str
861	270	492.1
861	275	498.8
861	275	492.1
861	275	488.8
861	270	492.1
861	270	485.5
882	270	488.8
882	270	492.1
861	270	492.1
861	275	482.1
882	270	492.1
861	270	485.5
861	270	495.4
882	320	488.8
1302	520	468.8
1407	515	532
1806	525	558.6
1848	250	542
1407	545	548.6
1701	545	591.9
1449	250	542
1197	780	522
1302	640	522
1428	535	538.6
1533	850	548.6
1659	850	608.5
1827	850	711.6
2037	850	818
2268	850	827.9
2478	850	821.3
2688	850	824.6
2898	850	821.3
3108	850	801.3
3318	850	788
3528	850	778.1
3696	850	768.1
3864	850	758.1
4032	850	758.1
4200	850	731.5
4347	850	694.9
4452	850	651.7
3927	850	438.9
2415	250	482.1
1344	250	512.1
840	270	485.5
861	260	468.8
861	260	468.8
861	265	475.5
861	265	455.5
861	265	468.8
861	595	462.2

I teraz clue programu - doładowanie - oczywiście to ono jest odpowiedzialne za "niejechanie".

Engine speed	Specified MAP	Actual MAP
		
 /min	 mbar	 mbar
2499	1336.2	1020
2520	1448.4	1040.4
2541	1846.2	1111.8
2688	1846.2	1326
2940	1846.2	1713.6
3213	1836	1754.4
3444	1836	1734
----- zmiana biegu-------
2940	1091.4	1346.4
2436	1530	1071
2268	1866.6	1111.8
2310	1866.6	1142.4
2352	1866.6	1173
2415	1856.4	1213.8
2478	1846.2	1244.4
2562	1846.2	1285.2
2625	1846.2	1336.2
2688	1846.2	1397.4
2772	1744.2	1397.4
2793	1499.4	1305.6

Mass Air Flow	Barometric	Manifold 	Position
	Pressure	Pressure	Throttle
 mg/str	 mbar	 mbar	%

628.4	999.6	1275	100
688.3	999.6	1377	100
758.1	999.6	1519.8	100
834.6	999.6	1693.2	99.2
788	999.6	1785	0
492.1	999.6	1203.6	11.4
581.9	999.6	1142.4	100
548.6	999.6	1132.2	100
555.3	999.6	1132.2	100
565.3	999.6	1142.4	100
565.3	999.6	1162.8	100
578.6	999.6	1193.4	100
 

Wyraźny problem po zmianie biegów z ciśnieniem turbo - wg mnie jedyna możliwość to klapa w turbinie (która niby była sprawdzana) bo jak widać przed zmianą biegów jest w miarę OK - ładuje do 1785 max (na wymagane 1850).

Wiem że to sa wycinki logów a nie super pełne logi - ale powinny dać obraz problemu (jeżeli nie i czegoś brakuje dajcie znać postaram się dorobić).

Wg mnie problemy są dwa:

- przepływka (braki na końcu obrotów) - ale nie powinna wpływać na ciśnienie turbo (więc na razie olewam - szukam dobrego wkładu Pierburga)

- brak ciśnienia po zmianie biegów

Problem drugi - wg mnie klapka przy turbinie się zacina lub ciężko chodzi (Panie sprawdzaliśmy chodzi dobrze luzów nie ma...).

Dziury w dolocie na razie chyba bym nie szukał bo na II biegu z zerowych obrotów idzie ładnie (przy ciśnieniu 1700) już od 2000 rpm - problem jest przy zmianie - no chyba że mała dziura (intercooler?) i po prostu od zera ciśnienie nabije a przy zmianie szybko mu ucieknie i musi nabijać znowu).

Spróbuje jeszcze zrobić logi odpinając sterowanie gruchy przy turbo (żeby klapa nie otwierała się) - zobaczę czy są spadki.

I jeszcze pytanie - czy taki efekt może dać źle wyregulowana sztanga?

Jak lać przestanie (niestety auto pod chmurką) to spróbuje odpiąć sztangę od turbo i ręką zobaczę jak ta klapa chodzi - jak źle to... da się to w warunkach domowych poprawić (odpiąć wydech poczyścić czy lepiej od razu turbo wykręcić i do speców (uszczelnienia turbo robione 3 lata temu - wirnik był OK).

BTW

Ktoś wie do czego powinna być ta cholerna śrubka co po robocie głowicy u mnie zniknęła?

Edytowane przez woj-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie uszczelnienie turbo? Pierwsze slysze, ale po to jest forum zeby pytac.

Sprawa z przeplywka wyglada tak ze jak masz male cisnienie to pokazuje mniej. A to ze duzo pokazuje na wolnych to moze masz egr zaslepiony? Jesli nie to mozliwe ze jest po prostu uszkodzona. Mozesz wymyc w benzynie ekstrakcyjnej. Moze pomoc nie musi, co do wkladow to mam swoje zdanie, ja kupilem cala ori nowa przeplywke. Dla testow swojej mozesz poszukac na necie jaki dokladnie ale mozna wpiac jakis opornik miedxy piny ze bedzie pokazuwac max dawke i sprawdzic czy wtedy jest lag

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie uszczelnienie turbo? Pierwsze slysze, ale po to jest forum zeby pytac.

Sprawa z przeplywka wyglada tak ze jak masz male cisnienie to pokazuje mniej. A to ze duzo pokazuje na wolnych to moze masz egr zaslepiony? Jesli nie to mozliwe ze jest po prostu uszkodzona. Mozesz wymyc w benzynie ekstrakcyjnej. Moze pomoc nie musi, co do wkladow to mam swoje zdanie, ja kupilem cala ori nowa przeplywke. Dla testow swojej mozesz poszukac na necie jaki dokladnie ale mozna wpiac jakis opornik miedxy piny ze bedzie pokazuwac max dawke i sprawdzic czy wtedy jest lag

Hej.

Uszczelniacze na łożysku - stare ... były stare i puszczało trochę oliwy.

EGR rzeczywiście zaślepiony - jak to wyjaśnia spore wskazania na jałowych to OK.

Co to turbo - nie mam jak podejść to niego jak auto zimne (co by się nie poparzyć) - albo leje albo potrzebuje gdzieś jechać, i zdjąć sztangę ( a w wpierw to zabezpieczenie) , zobaczyć jak klapka chodzi na sucho.

Po logowaniu jestem pewien że problem jest w sterowaniu turbo: klapka, lub sterowanie N75.

Na zły trop mnie warsztat naprowadził bo powiedzieli że ciśnienie doładowania wraca (po zmianie biegów) przed tym (2-3 sekundy) jak auto zaczyna jechać - co po tym co zlogowałem i widziałem nie to jest prawdą - po zmianie biegów jest 1.1 bara i jak tylko doładuje do 1.4-1.6 bara auto jedzie.

Wysterowania N75 niestety nie da się logować w tym modelu, więc najpierw pogrzebię w mechanice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...