tomczas Opublikowano 6 Października 2016 Opublikowano 6 Października 2016 Witam wszystkich, niestety nie zdążyłem się przywitać, a już piszę w sprawie problemu z silnikiem po wymianie rozrządu w 1.6 ADP Mechanik wymieniał mi rolkę napinacza oraz pasek, po przekręceniu silnika kluczem zaraz po założeniu nie było niepokojących objawów, więc odpaliliśmy auto. Wszystko było w porządku, silnik ładnie pracował, mechanik odjechał i zostawiłem auto w garażu na 2 dni. Po 2 dniach odpalam silnik i słyszę cykanie spod silnika - zgasiłem auto. Szybko popatrzyłem na rolki czy wszystko dokręcone i przyjrzałem się napinaczowi. Ledwo go dotknąłem i wyleciał z bolca od siłownika - na zgaszonym silniku. Telefon do mechanika, przyjechał - diagnoza pasek przeskoczył o 2 zęby (możliwe że ja go źle ułożyłem na rolce żeby nie wisiał). Ponowne składanie rozrządu od zera i cykanie nie ustąpiło. Po rozgrzaniu silnika cykanie ustąpiło, ale pojawiło się strzelanie z tłumika. Silnik chodzi jak polonez, przerywa nie ma takiej mocy i dźwięku jak dawniej. Podczas zakładania paska, zwróciłem uwagę, że koło od wałka rozrządu ustawione było za znakami OT, zdziwiło mnie to lekko, ale nic się nie odezwałem bo nie jestem aż takim mechanikiem aby się na tym znać. Lecz w innych autach podczas wymiany rozrządu jak dobrze pamiętam to koło było ostawione miedzy O a T, bądź na T. Możliwe że rozrząd jest źle ustawiony?Proszę o jakaś poradę bo już wychodzę z siebie.
Mateuszek1001 Opublikowano 6 Października 2016 Opublikowano 6 Października 2016 Jasne że źle, zaciągnij auto do mechanika i każ mu zrobić to porządnie, a następnym razem udaj sie do innego mechanika.
tomczas Opublikowano 6 Października 2016 Autor Opublikowano 6 Października 2016 Jasne że źle, zaciągnij auto do mechanika i każ mu zrobić to porządnie, a następnym razem udaj sie do innego mechanika. Możesz podpowiedzieć jak mają być ustawione znaki na górnym kole wałka rozrządu?
Mateuszek1001 Opublikowano 6 Października 2016 Opublikowano 6 Października 2016 Znaki muszą sie pokrywać z tymi na kołach i na obudowie. A po drugie to z tego co piszesz bedzie robił to mechanik i to on powinien to wiedzieć, w końcu bierze za to pieniądze.
pyra111 Opublikowano 6 Października 2016 Opublikowano 6 Października 2016 (edytowane) zaprowadź to gdzie indziej i zrób bo jak raz źle założył to nic dobrego nie wróżę na trasie, niech oddaje Ci kase za wymiane i uciekaj od tego ,,fachowca" Edytowane 6 Października 2016 przez pyra111
tomczas Opublikowano 9 Października 2016 Autor Opublikowano 9 Października 2016 Jutro jadę odstawić auto do innego warsztatu. Jeżeli dojadę, bo nie chce już nawet odpalić. Poproszę o sprawdzenie rozrządu i zmierzenie kompresji. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Auto posiadam od 2 tygodni i nawet się nim nie zdążyłem nacieszyć...
muunv Opublikowano 9 Października 2016 Opublikowano 9 Października 2016 Skoro pierwszym razem spartolil robote to lepiej odstaw go do kogos innego dla swietego spokoju. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
tomczas Opublikowano 9 Października 2016 Autor Opublikowano 9 Października 2016 Tak, jadę do innego, zastanawia mnie jedna rzecz. Czy da się sprawdzić ustawienie rozrządu bez ściągania przodu? Czy znów rozbiórka i kolejne koszta?
lukasz2107 Opublikowano 9 Października 2016 Opublikowano 9 Października 2016 Da sie.A zdjąć przód to nie jest wielki problem ani czasochłonne około 15 min na spokojnie
tomczas Opublikowano 13 Października 2016 Autor Opublikowano 13 Października 2016 Witam ponownie. Rozrząd był przestawiony na kole od aparatu zapłonowego - diagnoza mechanika. Efekt, brak strzału w tłumik, nie rozwala już filtra powietrza po strzale, auto odzyskało moc jaką miało wcześniej. Dzisiaj trochę pojeździłem i zauważyłem nowy problem. Po rozgrzaniu silnika auto traci moc po gwałtownym wciśnięciu gazu - odcinka 3,5-4tys i przydławienie, gdy lekko wciskam gaz to jedzie normalnie. Ręce mi już opadają pomału.
Mateuszek1001 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Logi by sie zdały przede wszystkim
Arkom Opublikowano 17 Listopada 2016 Opublikowano 17 Listopada 2016 Masz źle ustawiony zapłon, przerabiałem to u siebie ostatnio przy zmianie rozrządu wyskoczył mi wałek napędzający aparat zapłonowy. Przed tym zdarzeniem też tak miałem, tzn jak lekko dodawałem gazu było ok a jak energicznie to się dusił... Po ustawieniu zapłonu na VAG-u problemu brak. Grupa 17 (na wolnych obrotach ma być +/-3 stopnie, najlepiej zero)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się