Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z silnikiem po wymianie rozrządu ADP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, niestety nie zdążyłem się przywitać, a już piszę w sprawie problemu z silnikiem po wymianie rozrządu w 1.6 ADP

Mechanik wymieniał mi rolkę napinacza oraz pasek, po przekręceniu silnika kluczem zaraz po założeniu nie było niepokojących objawów, więc odpaliliśmy auto.

Wszystko było w porządku, silnik ładnie pracował, mechanik odjechał i zostawiłem auto w garażu na 2 dni. Po 2 dniach odpalam silnik i słyszę cykanie spod silnika - zgasiłem auto. Szybko popatrzyłem na rolki czy wszystko dokręcone i przyjrzałem się napinaczowi. Ledwo go dotknąłem i wyleciał z bolca od siłownika - na zgaszonym silniku. Telefon do mechanika, przyjechał - diagnoza pasek przeskoczył o 2 zęby (możliwe że ja go źle ułożyłem na rolce żeby nie wisiał). Ponowne składanie rozrządu od zera i cykanie nie ustąpiło. Po rozgrzaniu silnika cykanie ustąpiło, ale pojawiło się strzelanie z tłumika. Silnik chodzi jak polonez, przerywa nie ma takiej mocy i dźwięku jak dawniej.

Podczas zakładania paska, zwróciłem uwagę, że koło od wałka rozrządu ustawione było za znakami OT, zdziwiło mnie to lekko, ale nic się nie odezwałem bo nie jestem aż takim mechanikiem aby się na tym znać. Lecz w innych autach podczas wymiany rozrządu jak dobrze pamiętam to koło było ostawione miedzy O a T, bądź na T.

Możliwe że rozrząd jest źle ustawiony?

Proszę o jakaś poradę bo już wychodzę z siebie.

Opublikowano

Jasne że źle, zaciągnij auto do mechanika i każ mu zrobić to porządnie, a następnym razem udaj sie do innego mechanika.

Opublikowano

Jasne że źle, zaciągnij auto do mechanika i każ mu zrobić to porządnie, a następnym razem udaj sie do innego mechanika.

Możesz podpowiedzieć jak mają być ustawione znaki na górnym kole wałka rozrządu?

Opublikowano

Znaki muszą sie pokrywać z tymi na kołach i na obudowie. A po drugie to z tego co piszesz bedzie robił to mechanik i to on powinien to wiedzieć, w końcu bierze za to pieniądze.

Opublikowano (edytowane)

zaprowadź to gdzie indziej i zrób bo jak raz źle założył to nic dobrego nie wróżę na trasie, niech oddaje Ci kase za wymiane i uciekaj od tego ,,fachowca"

Edytowane przez pyra111
Opublikowano

Jutro jadę odstawić auto do innego warsztatu. Jeżeli dojadę, bo nie chce już nawet odpalić. Poproszę o sprawdzenie rozrządu i zmierzenie kompresji. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Auto posiadam od 2 tygodni i nawet się nim nie zdążyłem nacieszyć...

Opublikowano

Skoro pierwszym razem spartolil robote to lepiej odstaw go do kogos innego dla swietego spokoju.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Tak, jadę do innego, zastanawia mnie jedna rzecz. Czy da się sprawdzić ustawienie rozrządu bez ściągania przodu? Czy znów rozbiórka i kolejne koszta?

Opublikowano

Da sie.A zdjąć przód to nie jest wielki problem ani czasochłonne około 15 min na spokojnie

Opublikowano

Witam ponownie. Rozrząd był przestawiony na kole od aparatu zapłonowego - diagnoza mechanika. Efekt, brak strzału w tłumik, nie rozwala już filtra powietrza po strzale, auto odzyskało moc jaką miało wcześniej. Dzisiaj trochę pojeździłem i zauważyłem nowy problem. Po rozgrzaniu silnika auto traci moc po gwałtownym wciśnięciu gazu - odcinka 3,5-4tys i przydławienie, gdy lekko wciskam gaz to jedzie normalnie. Ręce mi już opadają pomału.

Opublikowano

Sprawdź błędy.

Opublikowano

Masz źle ustawiony zapłon, przerabiałem to u siebie ostatnio przy zmianie rozrządu wyskoczył mi wałek napędzający aparat zapłonowy. Przed tym zdarzeniem też tak miałem, tzn jak lekko dodawałem gazu było ok a jak energicznie to się dusił... Po ustawieniu zapłonu na VAG-u problemu brak. Grupa 17 (na wolnych obrotach ma być +/-3 stopnie, najlepiej zero)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...