Tomasz Wołoszyn Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 Witam posiadam audi a4 b5 1.9 TDI automat ostatnim czasie skrzynia zaczyna troszkę dziwnie działać chodzi o prace na biegu "D" do prędkości 100KM/h do 2 tyś obrotów czyli obroty falują i czasem nie wie jaki bieg wbić ma i miesza biegami ( ale nie zawsze ) czasem jest tak ze prze jadę 50 km bez problemu ale jak ustawie bieg na 3 problemów nie mam żadnych ładnie zmienia biegi nic się nie dzieje nie faluje na obrotach itp.Czasem też skrzynia wpada w jakieś drgania na chwile olej nie wiem kiedy był wymieniany itp . Nie chcę wymieniać go teraz jak się okaże że skrzynia do wymiany lub do roboty od razu czy ktoś miła taki problem ?? ??
Hezen Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 (edytowane) Podłącz vaga, zapewne został zapisany błąd ślizgającej tarczy lock-up. Sprzęgło hydrokinetyczne masz do wymiany lub regeneracji, żadna wymiana oleju nie pomoże. Po wymianie sprzęgła hydrokinetycznego obowiązkowa wymiana filtra, oleju i czyszczenie stetownika hydraulicznego, gdyż zużywająca się tarcza lock-up sypie metalicznym pyłkiem które powodują przycieranie/zacieranie się suwaków w sterowniku hydraulicznym. Jak dasz manualnie 1,2,3 bieg wybierakiem to nie będą falować obroty, bo sprzęgło lock-up nie jest załączane, a jeśli nie jest załączone to nie ma co się ślizgać i obroty nie będą falować. Dla potwierdzenia, podepnij kabel vag i sprawdź błędy. Edit: regeneracja hydrokinetyka to koszt 700zł, jeśli zostanie dobrze zregenerowany to starczy na przejechanie ok. 150tys. km Nowy kosztuje drugie tyle i przejazd ok. 300tys. km Edytowane 7 Października 2016 przez Hezen
Tomasz Wołoszyn Opublikowano 8 Października 2016 Autor Opublikowano 8 Października 2016 ??hmm czyli chyba się opłaca jeździć teraz tylko na biegu "3" to dłużej pochodzi ?? A jak lepiej szukać uzywaki na allegro i wymienić czy naprawiać ją czy może wymienić na normalną skrzynie co polecasz ??
Hezen Opublikowano 8 Października 2016 Opublikowano 8 Października 2016 Jazda na 3 nie będzie zbyt ekonomiczna i ergonomiczna. I taka jazda to półsrodek, bo nie usuniesz tym usterki. Jak przedtem nie było problemów ze skrzynią to lepiej robić, nie szukaj używanego hydrokinetyka, bo nie wiesz na co trafisz.
michu93 Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 kiedyś u ojca takie coś mi się przydarzyło, okazało się, że było mało oleju w skrzyni - uzupełnione i skrzynia chodzi dalej dobrze.
Tomasz Wołoszyn Opublikowano 13 Października 2016 Autor Opublikowano 13 Października 2016 oo to zobacze jak tam u mnie jest a jaki olej do skrzyni ??? no i pytanie jak sie dolewa i sprawdza olej w skrzyni ??
Hezen Opublikowano 14 Października 2016 Opublikowano 14 Października 2016 (edytowane) Musisz miec vaga. -Olej w skrzyni musi mieć 35, max 40 stopni -Pojazd oczywiście musi stać na równej nawierzchni, na pracującym silniku, wybierak pozycja "P", odkręcasz korek spustowy, jak się olej delikatnie sączy to poziom jest OK. Co co oleju to zależy który rocznik auta a zarazem skrzyni (chyba że była wymieniana) Do roku 96, skrzynie z rodziny AG4 były zalewane czerwonym minerałem, a od 96r żółtym/słomkowym kolorem syntetykiem. Stosowyny temat jaki olej i o jakiej normie jest na forum - wystarczy poszukać. Edytowane 14 Października 2016 przez Hezen
Tomasz Wołoszyn Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor Opublikowano 6 Listopada 2016 PO podłączeniu pod komp. mam taki błąd f125 nieznane ustawienie przełączników przełącznik wielofunkcyjny
Hezen Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Przyczyny problemu szukaj w wybieraku biegów.
Tomasz Wołoszyn Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor Opublikowano 6 Listopada 2016 PO SKASOWANIU błę skrzynia pracuje lepiej płynie zmienia biegi lecz po chwili daje za duży bieg faluje przez chwile ale jest o dużo lepiej niż było chyba wymiana oleju się szykuje jak sprawdzałem olej jest juz czarny
Hezen Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Po skasowaniu i jezdzie, sprawdzałeś ponownie czy są jakieś błędy?
Tomasz Wołoszyn Opublikowano 7 Listopada 2016 Autor Opublikowano 7 Listopada 2016 nic juz nie mam ale faluje troszkę ale zmiana między biegami jest już płynna ale czasem idą duże wibracje od skrzyni podczas zmiany biegu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się