Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B9 2.0 TFSI 252 KM Quattro S-tronic S LINE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Uważam ze jak juz kupywać nowe auto za tyle pieniędzybo jakby nie patrzeć nawet takie 1.4tfsi z jakimś tam wyposażeniem kosztuje sporo tak? To grzech po prostu dla fana marki nie wziąć 2.0 252km czy tez quattro.. Ktore tak naprawdę to groszowe sprawy patrząc na całokształt, czyli cenę plus minus która trzeba zapłacić. 

Opublikowano (edytowane)

Zaraz się okaże że w/g niektórych NIE WOLNO kupować A4 bez quattro i z małą mocą a już na pewno nie 1,4.

eskal jak będziesz konfigurował swoje Audi to nie zapomnij zapytać w jakim ma być kolorze

Wszystko wolno, tak jak i mi wolno się wypowiadać w tej kwestii jak ktoś na forum poruszył temat zakupu.

 

Niech Każdy kupuje co i za ile chce i tyle...

Jedno jest pewne a mianowicie to że Skoda i Passat dużo więcej i szybciej tracą na wartości niż Audi. 

Chyba coś Ci się pomieszało z tą utratą wartości :)

To marki premium zawsze mają taki problem.

http://moto.onet.pl/jak-szybko-traca-na-wartosci-pojazdy-z-klasy-sredniej/bb2sx

Edytowane przez komoornik
Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, komoornik napisał:

Wszystko wolno, tak jak i mi wolno się wypowiadać w tej kwestii jak ktoś na forum poruszył temat zakupu.

 

Chyba coś Ci się pomieszało z tą utratą wartości :)

To marki premium zawsze mają taki problem.

http://moto.onet.pl/jak-szybko-traca-na-wartosci-pojazdy-z-klasy-sredniej/bb2sx

Absolutnie Audi nie traci tyle co Skoda. Zobacz ile kosztuje 4-5 letnia Octavia a ile 4-5 letnia A4 

 

Edytowane przez Bristol
Opublikowano

Ale co ma Octavia do A4? :)

Nawet jeśli, ile kosztowała Octavia a a ile A4?

Znalazłem też nowsze dane z 2015 roku - dalej Superb ma niższą utratę wartości niż Audi A4.

Wartość używanego A4 i Superba wygląda w tym momencie dosyć podobnie (zależnie od setupu, Superb stoi może parę tysięcy mniej), a z założenia A4 jako nowe kosztowało sporo więcej.

Opublikowano

Witaj Kosmita :). Trochę spóźnione ale gratulacje. Super auto w super konfiguracji i gdyby nie to że robię ca. 50 tys. km rocznie po autostradach również celowałbym w ten silnik.

Wypożyczyłem taki samochód w tamtym roku, właśnie z tym silnikiem i krótko mówiąc zachorowałem na Audi A4/B9.

Mam trochę odmienne zdanie co do systemu ACC (obecnie mam) tzn. na autostradzie utwardzenie zawieszenia jest bardzo istotne - podatność na podmuchy boczne znacznie maleje, a także daje wrażenie większej pewności prowadzenia - sprawdziłem na modelach tej samej marki bez i z.

Zalogowałem się na portalu aby zasięgnąć Twojej porady. Do końca miesiąca musze mieć nowe auto i wiąże się to z faktem zakupu stokowego. Oczywiście nie widzę idealnego konfigu dla mnie, Twoje doświadczenie jest zatem kluczowe.

...i tu pytanie: Jeśli miałbyś wybierać pomiędzy LED Matrix-Beam z Bang&Olufsen po jednej stronie, a po drugiej zwykłe lEDy i nagłośnienie Audi Sund System ale z pakietem systemów wspomagających kierowcę na trasie to jak byś zdecydował w dniu dzisiejszym?

P.S.

Twój watek dał mi więcej informacji niż wertowanie dokładne konfiguratora i danych do opcji w intrenecie. Napisane obiektywnie i szczegółowo. Dzięki!

Opublikowano (edytowane)

;) ojej koledzy chwile nie wchodziłem a tu taka dyskusja:) juz odpowiadam na wszystko.

23 godziny temu, komoornik napisał:

Wszystko wolno, tak jak i mi wolno się wypowiadać w tej kwestii jak ktoś na forum poruszył temat zakupu.

 

Chyba coś Ci się pomieszało z tą utratą wartości :)

To marki premium zawsze mają taki problem.

http://moto.onet.pl/jak-szybko-traca-na-wartosci-pojazdy-z-klasy-sredniej/bb2sx

Artur, to co piszesz jest dobre z jednej strony. Jak ktoś ma określony budżet warto zastanowić się nad propozycją konkurencji w koncernie. Ale.. :) dla niektorych Audi to Audi i to jest priorytet. Czasem ktoś ma w nosie utrate wartosci, to ze jest podobna jakosc materialow, to ze podobnie jezdza te samochody.. placisz za prestiz. I raczej osobiscie jestem zdania ze jest roznica miedzy superbem a passatem i miedzy passatem a a4. Nue placi sie tylko za znacek na masce. Ja ze swojej strony moge powiedziec, ze 10 tys ktore trzeba doplacic za quattro to beda najlepiej wydane pieniadze, szczegolnie jak ktos chce mocniejsza wersje, jezdzi dynamicznie albo jezdzi w gory zimą. Ale nue uwazam ze jak ktos chce fwd to od razu musi patrzec na superba. Kazdy ma swoje priorytety:)

23 godziny temu, Binek1.8T napisał:

Uważam ze jak juz kupywać nowe auto za tyle pieniędzybo jakby nie patrzeć nawet takie 1.4tfsi z jakimś tam wyposażeniem kosztuje sporo tak? To grzech po prostu dla fana marki nie wziąć 2.0 252km czy tez quattro.. Ktore tak naprawdę to groszowe sprawy patrząc na całokształt, czyli cenę plus minus która trzeba zapłacić. 

I isc tym tokiem rozumowania i ze 140 tys. robi Ci sie 300:) niestety wersje, silniki i naped mocno podbijaja cene a dodatkowo nikt nie wezmie golej a4. Ok 80-100 tys trzeba dodatkow wziac. Jak nie, to warto zastanowic sie nad passatem lub superbem :) heh. Ale jak ktos Chce koniecznie Audi i ma na to 150 tys to skazany jest na 1.4 fwd. Ja tez bym chetnie wzial s4 ale to kolejne 130 tys wiecej. A kazdy swoja gorna granice budzetu na samochod jednak posiada.. i w tym sęk.

20 godzin temu, HCl A4 napisał:

Witaj Kosmita :). Trochę spóźnione ale gratulacje. Super auto w super konfiguracji i gdyby nie to że robię ca. 50 tys. km rocznie po autostradach również celowałbym w ten silnik.

Wypożyczyłem taki samochód w tamtym roku, właśnie z tym silnikiem i krótko mówiąc zachorowałem na Audi A4/B9.

Mam trochę odmienne zdanie co do systemu ACC (obecnie mam) tzn. na autostradzie utwardzenie zawieszenia jest bardzo istotne - podatność na podmuchy boczne znacznie maleje, a także daje wrażenie większej pewności prowadzenia - sprawdziłem na modelach tej samej marki bez i z.

Zalogowałem się na portalu aby zasięgnąć Twojej porady. Do końca miesiąca musze mieć nowe auto i wiąże się to z faktem zakupu stokowego. Oczywiście nie widzę idealnego konfigu dla mnie, Twoje doświadczenie jest zatem kluczowe.

...i tu pytanie: Jeśli miałbyś wybierać pomiędzy LED Matrix-Beam z Bang&Olufsen po jednej stronie, a po drugiej zwykłe lEDy i nagłośnienie Audi Sund System ale z pakietem systemów wspomagających kierowcę na trasie to jak byś zdecydował w dniu dzisiejszym?

P.S.

Twój watek dał mi więcej informacji niż wertowanie dokładne konfiguratora i danych do opcji w intrenecie. Napisane obiektywnie i szczegółowo. Dzięki!

Bardzo dziekuje za mile slowa. Tak staram sie pisac aby to mialo sens. 

Wszystko zalezy gdzie i jak czesto jezdzisz i w jaki sposob. Trasa czy miasto, dynamicznie czy spokojnie, w dzień czy w nocy. Ja zostalbym z bangiem (mimo ze zawiodl mnie, ale ASS moglby zawiesc jeszcze bardziej) i matrixami. Ale ja duzo smigam po miescie a i tak lubie prowadzic sam samochod wiec aktywny tempomat raczej bylby dla szpanu zeby komus pokazac, a nie dla mnie. W trase matrixy rewelacyjne a po miescie zwracaja uwage (tak, przy matrixach dynamiczne kierunkowskazy sa tez z przodu). W pakiecie trasa masz tez lane assist ale dziala tylko jak trzymasz rece na kierownicy. Boje sie systemow ktore same potrafia skrecic lub zahamowac poniewac jezdze dynamicznie i moze to spowodowac niebezpieczna sytuacje, a tak reaguje asystent omijania. Ten pakiet zawiera wszystkich tych asystentow. Mi to nie bylo i nadal nie jest potrzebne.

Ale Ty skoro robisz 50 tys rocznie jezdzisz pewnie duzo w trasie. Wiec sam tempomat bedxie wygodny jak lubisz sobie na autostradzie pojezdzic spokojnie. Jezeli dynamicznie i szybko to wzialbym zwykly tempomat, matrixy i banga. Ja jak jest duzy ruch to nie jezdze na autostradzie nawet na zwyklym, bo mnie wkurza bo i tak caly czas trzeba hamować i mocno przyspieszać. Ale jak ktos jezdzi bardziej normalnie, raczej jak wszyscy do 140, to bedzie to fajna sprawa. Muzyke sie i tak wycisza w trasie zazwyczaj wiec bang nie bedzie tak istotny.. matrixy? No super sprawa. Przydalyby sie na trasie. Ale jak glownie autostrada i glownie w dzien to wystarczą moze i same ledy (tylko ksenonow nie zostaw bo estetyka przodu mocna spada).. az odpalilem konfigurator i liczylem. Ale moze jest cos jeszcze z czego mozesz zrezygnowac na rzecz matrixow? Matrixy bym odznaczal naprawde z ciezkim sercem :) szukalbym gdzie indziej. No chyba ze noca w ogole nie bedziesz jezdzic.

Podsumowując jeśli nie jeździsz bardzo dynamicznie, dużo na autostradach i raczej w dzień to brałbym pakiet trasa. Jak w nocy jeździsz dużo to matrixy obligatoryjnie. Jak jeździsz mocno dynamicznie to też weź pod uwagę, że ten aktywny tempomat nie będzie tak często włączany.

Pozdrawiam.

ps. Testowałeś Audi bez acc ale z zawieszeniem s-line -20mm? Ja mam wlasnie takie i dlatego zrezygnowalem z regulacji (wtedy maja -10mm ale sa utwardzane). Do zwyklych zawiasow z pewnoscia acc jest bardzo przydatne.

Edytowane przez Kosmita
Opublikowano

Kosmita to w takim razie mam pytanie, czy brać benzyne 252KM z quattro czy diesel 190KM z quattro? Wiadomo, że benzyna jest lepsza, cicha itd, ale biore auto w leasing na 3 lata tylko, przez ten czas chyba diesel nie powinien sie rozwalić :) mnie zalezy glownie zebym nie musial co chwile na stacje jeździć i tankować, cena między 190KM diesel a 252KM benzyna z quattro to 1 tys zł w konfiguratorze a w momentach obrotowych też jest niewielka różnica a spalanie prawie 2x mniejsze.

Opublikowano
On 10.01.2017 at 4:29 PM, Kosmita said:

heh. Jak dla mnie LEDy to must have. Auto traci naprawdę wiele jak nie ma przynajmniej zwykłych LEDów a z Matrixami to bajka. Śmieje się zawsze, że jak mijam nową c klasę albo trójkę nową i zapalam kierunkowskaz to ich kierowcy muszą mieć fajnego gula jak to widzą :) heh

To jest naprawdę nie do przeżycia :-)

Opublikowano
28 minut temu, eskal napisał:

Kosmita to w takim razie mam pytanie, czy brać benzyne 252KM z quattro czy diesel 190KM z quattro? Wiadomo, że benzyna jest lepsza, cicha itd, ale biore auto w leasing na 3 lata tylko, przez ten czas chyba diesel nie powinien sie rozwalić :) mnie zalezy glownie zebym nie musial co chwile na stacje jeździć i tankować, cena między 190KM diesel a 252KM benzyna z quattro to 1 tys zł w konfiguratorze a w momentach obrotowych też jest niewielka różnica a spalanie prawie 2x mniejsze.

Porównywanie dwóch takich setupów jest trochę bez sensu.

Kwestia kosztów utrzymania - jeśli Cię stać na benzynę, to za dieslem nic nie przemawia.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, borut6 napisał:

To jest naprawdę nie do przeżycia :-)

heh.. oczywiście napisałem to dla śmiechu :)

Godzinę temu, eskal napisał:

Kosmita to w takim razie mam pytanie, czy brać benzyne 252KM z quattro czy diesel 190KM z quattro? Wiadomo, że benzyna jest lepsza, cicha itd, ale biore auto w leasing na 3 lata tylko, przez ten czas chyba diesel nie powinien sie rozwalić :) mnie zalezy glownie zebym nie musial co chwile na stacje jeździć i tankować, cena między 190KM diesel a 252KM benzyna z quattro to 1 tys zł w konfiguratorze a w momentach obrotowych też jest niewielka różnica a spalanie prawie 2x mniejsze.

Ale i radość z jazdy 2x albo 3x gorsza.. Tak jak napisał Artur, jak Cię stać na spalanie 12-14l/100 przy dynamicznej jezdzie i lubisz jezdzic dynamicznie to nie ma co sie zastanawiać. Na momenty obrotowe nie patrz. Ten diesel w ogóle nie jeździ przy tej benzynie.  Ja jak miałem na testach wersję 190 w tdi to pytałem czy oby na pewno ona ma tyle koni. Po prostu szok, słabiutko. 252 benzynka to naprawdę mega radość z jazdy. I porządne osiągi. Ale wszystko zależy do czego Ci samochód. Ja robię do 30 tys rocznie i mogę sobie pozwolić na taką zabawkę. Zresztą ja ogólnie już kilka lat temu wyleczyłem się z diesli dlatego ciężko mi być obiektywnym.

Edytowane przez Kosmita
Opublikowano

Kosmita, pisalem PW do CIebie, Kiedys proponowales ze moglbym obejrzec Twoje auto, szczegolnie felgi RS 19" i ewentualnie kawalek sie przejechac... pisalem ze zastanawiam sie nad zakupem ale mam obawy co do komfortu.

 

Aktualna propozycja? :)

Opublikowano

Sorry, zobaczylem ale nie mialem czasu odpisac i zapomnialem pozniej. Jutro nie bardzo bo jestem poumawiany lacznie z wieczorem. Najlepiej jak bys wcelowal we wtorek to bysmy sie na spota wybrali. Mialbym motywacje zeby pojechac tam. I bym inna b9-ke chetnie zobaczyl. Co Ty na to? Wtorek 19. Arkadia.

Opublikowano

Kosmita. Dzieki za propozycje. Niestety, ja juz nie mieszkam na codzien w Wawie, bywam tylko czasami... trudno, bedzie to musialo poczekac :) odezwe sie jak bede w jakis weekend.

Opublikowano (edytowane)

Pisałem w dziale silnika, ale napiszę też tutaj bo dotyczy to mojego samochodu..

Ostatnio jechałem w trasę i na autostradzie miałem zapięty dynamic i pojechała Niunia dosyć szybko. Niestety nie pyknąłem zdjęcia ale 265 zapiąłem i jeszcze jechała. Podejrzewam, że jeszcze z dyszkę by się doczłapała. Na comforcie 250 i koniec. Nie chce iść nawet o jeden więcej. 250 mam zrobione zdjęcie..

ccc69033320ed937ab3e6e08257acd31.jpg

Ostatnio wskoczyły ramki klubowe i jeszcze jeden gadżecik drobny jest zamówiony na BT.. Jak dojdzie zrobię zdjęcie ;)
 

Edytowane przez Kosmita
Opublikowano

Kosmita nie dziwie się, że Ci hamulce padają w Audi jak ty tak dopierniczasz :) jestem ciekaw czy juz poprawili usterki występujące w rocznikach 2015 i 2016

Opublikowano

No słuchaj, z hamulcami lepiej. Już się przepaliły i nie piszczą :) Ale zobaczymy jak temperatury będą wyższe czy znów się nie zacznie. U mnie jest ciut lepiej jak w wątku równoległym czytałeś.. ale mimo to i tak się pewne rzeczy powtarzają. Najgorsze dla mnie teraz to plastiki trzeszczące i ten bang.. Bang nie dość, że sam coś nie domaga to jeszcze te plastiki pierdzą przy basie mocniejszym.. Tak nie powinno być w takim samochodzie z najwyższym nagłośnieniem..

Plus taki, że skrzynia się uspokoiła i przestała szarpać :)

Opublikowano

Wiesz co.. ciężko odpowiedzieć bo nie mam porównania z tańszymi opcjami.. Natomiast tak jak pisałem wcześniej ogólnie nie powala. Mam porównanie np z Harmanem z BMW to Harman zauważalnie lepiej gra. Rzekłbym znacznie. Przy Bangu drzwi nie są dobrze wyciszone, przy mocnych basach pierdzą plastiki i sam dźwięk już traci na jakości. Sub bardzo delikatny. Przy małej głośności nie daje głębi niskich tonów a przy dużej traci jakość bas.. Nie daje rady moim zdaniem. 

Podsumowując moje oczekiwania były większe, szczególnie po bangu z A6/A7/A8. Spodziewałem się, że zestaw za 4k będzie grał o wiele gorzej ale myślałem, że przynajmniej tak jak harman albo nawet lepiej. A tu jednak gorzej. 

Ale jakość dźwięku jest przyzwoita, więc jak zależy Ci na fajnym graniu to ja bym dopłacił. Gorsze opcje będą grały zapewne tylko gorzej..

Opublikowano
Dnia 10.03.2017 o 16:22, Kosmita napisał:

No słuchaj, z hamulcami lepiej. Już się przepaliły i nie piszczą :) Ale zobaczymy jak temperatury będą wyższe czy znów się nie zacznie. U mnie jest ciut lepiej jak w wątku równoległym czytałeś.. ale mimo to i tak się pewne rzeczy powtarzają. Najgorsze dla mnie teraz to plastiki trzeszczące i ten bang.. Bang nie dość, że sam coś nie domaga to jeszcze te plastiki pierdzą przy basie mocniejszym.. Tak nie powinno być w takim samochodzie z najwyższym nagłośnieniem..

Plus taki, że skrzynia się uspokoiła i przestała szarpać :)

A co tam za tarcza z przodu siedzi? 

Opublikowano
22 godziny temu, uszol napisał:

A co tam za tarcza z przodu siedzi? 

Wentylowane z przodu 314 tył 330 mm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...