Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AWX - brak mocy


marcinbie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w dniu wczorajszym miałem mała awarie w trasie. Po starcie czyli jak jeszcze nie był do końca rozgrzany sinik wyglądało że jest ok. W momencie kiedy potrzebowałem przyśpieszyć( po osiągnięciu około 80 stopni) jakby pod butem nic nie było. Bardzo słabo się rozpędzał. W końcu wcisnąłem pedał do spodu i można powiedzieć że nic tak przez około 5 sekund. Nagle dostał strzała jak normalnie tylko strasznie zadymił. Odpuściłem i znowu próbowałem przyśpieszyć. Zachowywał się podobnie . Jadąc normalnie czasami czułem takie szarpanie dziwne delikatnie oczywiście i odczucie jakbym jechał autem co ma 50 koni. Aż po kilku kilometrach nawet wciskanie do spodu nie powodowało strzała tylko wolne przyśpieszanie. Ciężko było wyprzedzać nawet. Po dojechaniu na miejsce odczekałem pół godziny i ruszyłem dalej. Na początku wydawało się że jest ok ale po około 2 km to samo tylko bez strzała. Po przyjechaniu do domu podpiąłem VAG i był błąd 17965 - Ciśnienie doładowania - przekroczona granic regulacji brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem - Błąd sporadyczny. Skasowałem błąd i pojechałem się przejechać. Zaczął lepiej jechać ale to nie było to . Było już późno więc dałem spokój. Dzisiaj pojechałem się znowu przejechać i na początku jechałem delikatnie tak do 90 stopni nic nie wyczuwałem nic złego, pod pedałem cały czas moc. Po zagrzaniu zacząłem jechać dynamicznie i zbierał się bardzo dobrze przejechałem tak 10 km i wszystko ok. Pytanie co jest grane . Co może być przyczyną tego wczorajszego braku mocy? Dodam że do tej pory jedynie co to czasami wydawało mi się że troszkę czasami dymka puści ( może przesadzam nie wiem ). Może ktoś miał podobny problem w 1.9 TDI AWX seria .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki ten dym rzuci po bucie? Czarny? Siwy? Kruciec na vacum, szczelność weży podciśnienia i gruszki sprawdzić. Zdejm wężyk z egr i zaslep śrubeczką małą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Trochę to trwało , jakoś czasu nie było. Pod koniec to już tak to wyglądało że wogóle mocy nie było. Mi osobiście nie udało się zrobić logów. Byłem u Mojego mechanik i czujnik ciśnienia doładowania pokazywał cały czas 3 Bary nawet jak auto było nie zapalone. Czujnik został wyciągniety, przeczyszczony i pojechaliśmy zrobić test. Wszystko wróciło do normy. Przepływka sprawdzona w normie, EGR też ładnie się otwiera, zamyka. Tak twierdził mój mechanik. Pompowtryski nr1 - 0,116 nr2 - 0,420 nr3 - 0,433 nr4 - 0,122. Ogólnie diagnoza w porządku. Jednak po tej całej wizycie nie dało mi spokoju i pojechałem jeszcze tak po górkach pojeździć żeby zobaczyć czy rzeczywiście to pomogło. Po dłuższej jeździe problem wrócił tak dziwnie zaczynało przerywać była moc nie było. I już na własną rękę wczoraj kupiłem identyczny używany czujnik. 30 zł zapłaciłem. Po wymienia inne auto moc wróciła nic nie przerywa. Dzisiaj też jechał i wszystko OK. Jedynie co to jeszcze wczoraj skasowałem błąd przeładowania zaraz po wymianie. Po kilku dniach sprawdzę czy wszystko ok w kompie. Tylko przed tą usterką trochę mi dymiło tak na siwo bardzie może nie było tak strasznie ale czasmi coś w lusterku zobaczyłem. Natomiast jak dałem do spodu 3 bieg albo 4 to dym za mną był . Teraz nie wiem . Jednak chciałbym się pozbyć tego problemu co może być przyczyną ? Gdzie szukać ? Jeszcze taki pytanie jaki mi kabel polecacie do kompa bo ten co mam to jakiś kiepski vagcom nie mogę sie połączyć . Zrobił bym logi dynamiczne i statyczne to może ktoś coś wyszuka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...