A4CCH Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 Witam, w weekend ten, lub za tydzień chyba wyciągam przepustnicę, wiem że jest o tym artykuł, no mniejsza o demontaż oraz czyszczenie. Wiecie gdzie najlepiej zlać płyn chłodzący ? Jest zaworek przy chłodnicy, tylko pewnie długo nie ruszany... I czy będzie potem trzymał, w artykule brakuję informacji o uszczelce łączącej kolektor z przepustnicą, nie wiem czy konieczna, ale wydaje mi się że tak, dostępna tylko przez ASO za jedyne 41zł Pytanie, czy przy tym zabiegu warto też dobierać się do odmy ? Czy lepiej dać jej spokój i ja zostawić ? Są konieczne jeszcze jakieś uszczelki czy coś. Zabieram się za to bo widać troszkę syfu, i auto jak chodzi na ssaniu nieraz obroty ciężko schodzą później ok, nieraz zafalują ale lekko i to naprawdę dość rzadko. Czy jak wyjmę przepustnicę to łatwo demontować odmę, czy jeszcze jakieś rzeczy stoją mi na drodze ?
wojtek79 Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 (edytowane) Jeśli chodzi o płyn chłodzący to w pompie jest korek i możesz przez niego zlać płyn ale na pewno narozlewasz. Ja akurat mam taki sposób że opróżniam układ chłodzenia za pomocą wężyka do paliwa. Kupiłem 2 metry wężyka o średnicy 8mm i spuszczam płyn grawitacyjnie. Praktycznie bez rozlania go. Co do odmy to jak wyjmiesz przepustnicę to dwie śrubki więcej odkręć i wyjmij kolektor ssący i odmę masz jak na dłoni. Edytowane 20 Października 2016 przez wojtek79
A4CCH Opublikowano 21 Października 2016 Autor Opublikowano 21 Października 2016 Tylko pod kolektor znów bym musiał uszczelki zamówić :x ciekawe czy też tylko ASO...
wojtek79 Opublikowano 23 Października 2016 Opublikowano 23 Października 2016 Nie wiem jak masz z kolektorem w silniku ARG ale ja w ADR mam go na łącznikach gumowych. Nie trzeba żadnych dodatkowych uszczelek. Rozkręcam 4 opaski i odkręcam pod kolektorem 2 śrubki i kolektor wyciągam. 5, może 10 minut roboty. Jak wyjmę kolektor to mam tak:
A4CCH Opublikowano 24 Października 2016 Autor Opublikowano 24 Października 2016 A kolektor masz taki czarny plastikowy ? I wiesz czy zawór egr to taki "grzybek" przy tym kolektorze ?
k232 Opublikowano 24 Października 2016 Opublikowano 24 Października 2016 A4, jaki masz objaw, że zajmujesz się odma?
A4CCH Opublikowano 24 Października 2016 Autor Opublikowano 24 Października 2016 Czyszcze przepustnicę, a za jednym zamachem zabiorę się za odme, raczej jej nie zaszkodzi, w jednym miejscu też sie trochę "poci" co to kolanko wchodzi w tej plastik co jest przykręcony do bloku. O ringi pozamawiane, spróbujemy Chciałbym jeszcze zawór EGR przeczyścić, ale nie jestem pewien gdzie on jest i jak się do niego dobrać :x Taki tam mały serwis chce zrobić.
k232 Opublikowano 25 Października 2016 Opublikowano 25 Października 2016 O zaworze Ci nie pomogę bo pojęcia nie mam
pulpecik Opublikowano 25 Października 2016 Opublikowano 25 Października 2016 I wiesz czy zawór egr to taki "grzybek" przy tym kolektorze ? Pewnie chodzi o siłownik podciśnieniowy do zmiany geometrii dolotu. W większości przypadków zresztą jest to uszkodzone.
wojtek79 Opublikowano 25 Października 2016 Opublikowano 25 Października 2016 A kolektor masz taki czarny plastikowy ? I wiesz czy zawór egr to taki "grzybek" przy tym kolektorze ? Ja mam metalowy kolektor i żadnych kombinacji przy nim nie mam. Może rysunek Twojego ARG będzie ci pomocny:
A4CCH Opublikowano 25 Października 2016 Autor Opublikowano 25 Października 2016 (edytowane) I wiesz czy zawór egr to taki "grzybek" przy tym kolektorze ? Pewnie chodzi o siłownik podciśnieniowy do zmiany geometrii dolotu. W większości przypadków zresztą jest to uszkodzone. Możliwe, wiem że już nie jest to EGR. Sciągnałem tą zaślepke i jest tam takie coś co budową przypomina spód tłoka, reszta idzie w ten grzybek. I połowa tego okręgu co jest mocowany do czegoś dalej jest ułamany i powiązany drutem Koniecznie szybko to wymieniać ? Patrzyłem w necie i to jest to kolego. Mój kod silnika ze skrzynia manualna nie ma EGR (sprawdzone w bazie ASO). Dla tego pewnie nie znalazłem Ale przez przypadek odkryłem to ... Ma ktoś sprawne to cudo do 1.8 ? Edytowane 25 Października 2016 przez A4CCH
Gość Opublikowano 25 Października 2016 Opublikowano 25 Października 2016 Zaraz mnie szlag trafi, jeden z drugim szukać nie potrafi. Masz cztery strony o systemie skracania/wydluzania dolotu, który błędnie nazywasz egrem http://a4-klub.pl/index.php?/topic/328454-a4-b5-18-arg-gruszka-cisnieniowa/page-1
A4CCH Opublikowano 26 Października 2016 Autor Opublikowano 26 Października 2016 Zaraz mnie szlag trafi, jeden z drugim szukać nie potrafi. Masz cztery strony o systemie skracania/wydluzania dolotu, który błędnie nazywasz egrem http://a4-klub.pl/index.php?/topic/328454-a4-b5-18-arg-gruszka-cisnieniowa/page-1 Mówiłem że już wiem że to nie EGR, aby dobrze wyszukać trzeba znać nazwę co to jest, której nie znałem. Ale pomogłeś, u mnie jest naprawione drutem, brak 1/4 okręgu (tam pękło) ale działa sprawdzałem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się