Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o ocenę logów 1.8 ADR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Prosiłbym o ocenę logów. Walczę ze swoim autem już od ponad roku i nie daje to efektów.

Co do objawów to najbardziej uciążliwe są: podwyższone spalanie (ciężko zejść poniżej 9-10 w trasie i spokojnej jeździe, miasto 13-14 latem), całkowity brak kultury pracy na biegu jałowym (obroty według vaga wahają się między 800 a 850 obr, czuć na fotelach i kierownicy raz mniejsze raz większe wypadanie zapłonów co słychać zresztą tez na zewnątrz auta), zdarza się też bardzo sporadycznie wachlowanie obrotami. Tak jakby przepustnica się zacinała i na kilka sekund zaczynała wariować z obrotami od 500 do 2000, wszystko przechodzi samo po chwili.

Rzeczy które wymieniłem (nie skutkowało to żadną poprawą): Przewody zapłonowe Beru, świece Denso, NKG, Beru i bez zmian, podmiana cewki z oryginalnej popękanej na nową Hella, zrobiona wolna odma (dolot zaślepiony i puszczony przewód do butelki pod autem), wymieniony ezektor i sprawdzenie wszystkich podciśnień oraz serwa na szczelność, nowa sonda (niby bosch ale chyba władowali mnie na minę bo nie ma na niej żadnych znaczków firmowych), kompresja 13-13.5 na wszystkich cylindrach, do tego duperele typu filtr paliwa, powietrza, czyszczenie i adaptacja przepustnicy itp.

Podczas robienia logów wywaliło mi błąd którego nigdy nie było bo jeżdżę zazwyczaj spokojnie (do 4 tyś), mianowicie zbyt uboga mieszanka. Nie pamiętam nr tego błędu ale wygląda na to, że jest za ubogo przy wyższych obrotach. Dodam, że auto nie ma żadnych problemów z rozwijaniem mocy. Przyśpiesza bdb od 3 do 6 tyś, licznikowy v-max w granicach 200.

Proszę o sugestie bo ręce już opadają. Z góry dzięki.

002 http://vaglog.pl/log-002_tdDB3.html

007 http://vaglog.pl/log-007_02dkdB.html

013 http://vaglog.pl/log-013_0F7363.html

Edytowane przez Randor
Opublikowano

Coś takiego znalazłem na googlach:

Podłączyć pod vaga i patrzeć na wolnych co się dzieje w blokach. Mi puszczał elektrozawór par i było podobnie,korekty leciały na 25% trzepało budą ,sonda zwis,po zaciśnięciu wężyka wszystko wracało do normy.
Opublikowano

Nic nie wkleiłeś po dwukropku.

Opublikowano

xD

Opublikowano

Może ktoś ogarnięty w temacie vaga coś doda? Stoję z tematem i nie bardzo wiem za co się wziąć.

Opublikowano

Panowie przez ponad pół roku nikt ogarnięty nie zajrzał do tego wątku? Dalej borykam się się z telepaniem silnika, boję się, że może to być spalanie stukowe i coś w końcu mi padnie.

Opublikowano
27 minut temu, Randor napisał:

Panowie przez ponad pół roku nikt ogarnięty nie zajrzał do tego wątku? Dalej borykam się się z telepaniem silnika, boję się, że może to być spalanie stukowe i coś w końcu mi padnie.

Żeby to było takie proste..

Mi też telepie po dłuższym postoju jak odpalę ale później telepania nie czuć.

Opublikowano

Mi telepie non stop. Czy jest zimny czy ciepły. Czasem mam wrażenie, ze na ciepłym nawet trochę bardziej. Obawiam się tylko spalania stukowego bo wiem, że może to dość szybko wykończyć motor. Tankowałem paliwo 98 ale jakiejś znaczącej różnicy nie odczułem.

Opublikowano (edytowane)

Przecież masz czujnik spalania stukowego i jakoś tragicznie nie stuka, sprawdź sobie opis 013 ftp://toksvaerd.dyndns.dk/Uploads/Bil/Skoda/Octavia mk1/workshop manuals/51075020.pdf 

 Tak dla pewności ten 007 to jest na wolnych? Wrzuć dynamiczny 002+007.

Edytowane przez zwonko
Opublikowano

Po co dajesz drugi raz linki do tych samych logów. Log 007 wygląda raczej na statyczny. A w dodatku jest dziwny. Raz czas logu skacze z 0 do 26, nie wiem przerwało połaczenie? sonda na poczatku stoi na ubogo. Może log po jakimś odpaleniu.
W kazdym razie trzeba zrobić porządne logi.
Link woła o hasło na firefoxie, w sumie nie wiem czemu.. Na chromie i IE nie.

Opublikowano

Ok spróbuję na innej przeglądarce. Co do logów spróbuję je zrobić jeszcze raz i wrzucić.

Opublikowano (edytowane)

jeśli chwile nie kasowałeś błędów to pokaż grupę 008.  Potem zrób logi PARAMI (to nie diesel żeby robić pojedynczo) 002+007, 004+013, może 025+026
Tu jest niby dokładnie ADR:
http://chomikuj.pl/xoslox/ADR+-+Specified+display+values,5616999122.pdf
Ten wcześniejszy link jest większy ale nie wszystko może być idealnie dla ADR

Edytowane przez zwonko
Opublikowano

Dzięki kolego za pomoc i zainteresowanie. Kabel lezy i się kurzy. Jak tylko dorwę laptopa ze sprawną baterią wrzucę logi zgodnie ze wskazówkami. Może jeszcze dzisiaj uda się to zrobić. Błędów nie kasowałem od napisania tego tematu.

Opublikowano

Przed tymi dynamicznymi (po zrobieniu krótkiego loga bądź fotki nawet, bądź napisanie nawet grupy 008) skasuj błędy (nawet jesli nie ma) zaraz przed logiem (nie 10km przed tylko zaraz przed logiem)

Opublikowano

Ok

Opublikowano (edytowane)

W końcu udało mi się zrobić logi. Skończyło się zakupem laptopa.

Po podpięciu kompa pierwszy raz po dłuższej przerwie pojawiły się takie błędy (nie ręczę za nie bo mogłem coś odpinać przy silniku w między czasie szukając usterki):

7 Faults Found:
00561 - Mixture Adaptation
        15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
        26-10 - Output Open - Intermittent
01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
        26-10 - Output Open - Intermittent
01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
        26-10 - Output Open - Intermittent
01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)
        26-10 - Output Open - Intermittent
00670 - Throttle Position Sensor (G127)
        27-10 - Implausible Signal - Intermittent
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
        P0321 - 35-10 - - - Intermittent

Po ich skasowaniu i zrobieniu logów wyskoczył taki:

1 Fault Found:
00561 - Mixture Adaptation
        15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent

Czyżby przepustnica do wymiany? Spotkałem się z wpisem na innym forum. Koleś też miał ten błąd + telepanie silnikiem i złą kulturę pracy ogólnie. Po wymianie przepustnicy wszystko ustąpiło. Szukał podobno przyczyny 3 lata i wymieniał wszystko po kolei. Adaptowałem przepustnicę i vagiem i bez. Wszystko przebiega bez problemów ale błąd powraca przy szybszej jeździe (5-6 tyś rpm)

A to logi statyczne:

http://vaglog.pl/log-008_1nq4r.html

http://vaglog.pl/log-002_007_qwgVQ2p.html

http://vaglog.pl/log-004_013_E4Fl7.html

i dynamiczne:

http://vaglog.pl/log-002_007_869Rp8V.html

http://vaglog.pl/log-004_013_za48nZj.html

http://vaglog.pl/log-025_026_i8tp768.html

Kolego Zwonko mam nadzieje, że rzucisz na to okiem no i, że wszystko dobrze zrobiłem. Od ok 1500 rpm pedał w podłogę na 3 biegu i do odcięcia. Co do logów na kanale 8 to niestety zrobiłem je po wykasowaniu błędów (zagalopowałem się). Martwi mnie trochę Knock Reg dochodzący do 9.0 (norma to chyba 6.0?)

Edytowane przez Randor
Opublikowano (edytowane)

Może być jak najbardziej przepustnica, ja też jestem na etapie przepustnic, będę wymieniał już drugą zobaczę co się zmieni. Temat przepustnic do ADR jest ciężki ponieważ jest zamiennik za 500 zł ale to ponoć lipa w spód. Jedynie zostaje ori nowa za ponad 1k zł.

Edytowane przez k232
Opublikowano

Podejrzewam ją od początku ale poczekam aż ktoś naprawdę kumaty sprawdzi mi te logi oraz błędy. Nie wydam 1000zł w ciemno bo to jakieś szaleństwo. I tak muszę ładować 700 w nowy napinacz łańcucha. Pół biedy, że sam go sobie wymienię.

Opublikowano (edytowane)

Teraz knock control jest dużo gorsze niż w tych starych logach. Zazwyczaj sugeruje to problemy z układem zapłonowym, ale może być to też kwestia rozrządu (a mówisz o napinaczu) czy np. lejących wtryskiwaczy. Najgorsze że diagnostyka ADR jest trudna. Zwykła sonda (wydaje się pracować prawidłowo) nie powie co się dzieje przy przyspieszaniu. Błąd mówi o mieszance, niestety znowu ADR nie mówi w którą stronę. Natomiast ewidentnie jest przylany na wolnych więc spodziewam się że od czasu do czasu dostaje się za dużo paliwa (błąd intermittent - czyli nie stały, sporadyczny).  Tutaj pasowałoby po prostu na logu 007+008 uchwycić moment w którym korekta wyjdzie poza zakresy z wartości -25 do +25.
Skoro mówisz, że napinacz jest do roboty to niestety, najpierw się robi takie rzeczy a później logi... bardzo możliwe że przez to knock control jest taki.

Co do przepustnicy to brakuje jeszcze logu 004+013 na wolnych. Niby potencjometr mówi że jest ok przy bucie.

Edytowane przez zwonko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...