k232 Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 Witam Panowie mam u siebie świece 3 elektrodowe NGK , nie pamiętam dokładnej nazwy ale takie jak polecali tu na forum do silnika ADR. Pytanie moje odnośnie świec: Jaka powinna być przerwa między świecami gdy auto jeździ na LPG? Jak w ogóle jest przerwa od nowości? 1
KINIAM Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 Może masz BKUR6ET-10 wtedy odstęp jest 1 mm. Do gazu można zastosować z mniejszym odstępem np. NGK ma 0,8 mm.
k232 Opublikowano 20 Października 2016 Autor Opublikowano 20 Października 2016 No ja mam te świece NGK BKUR6ET10,jaka mogę zrobić na tych świecach przerwę?
Leopold27 Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 (edytowane) Kup Beru UXT-1,zapomnisz że masz świece,przerwa 0,7 do 0,8mm. Edytowane 20 Października 2016 przez Leopold27
Randor Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 Nie ruszaj tych świec i jeździj tak jak jest. Przy 3 elektrodach się nie dłubie. Jak tak bardzo chcesz kup sobie jakieś beru z 1 elektrodą i wtedy się baw w zmiany przerwy. Ogólnie do gazu ustawiają 0.8-0.9 ale nie wiem czy ma to jakiś sens.
Leopold27 Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 (edytowane) Beru są cztero elektrodowe,dwie przerwy mniejsze i dwie większe. http://allegro.pl/swieca-beru-ultra-x-titan-uxt-1-0002335606-i6012400362.html Edytowane 20 Października 2016 przez Leopold27
Randor Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 Odnosiłem się do jego obecnych NGK a nie do Twoich beru.
k232 Opublikowano 20 Października 2016 Autor Opublikowano 20 Października 2016 Gazownik mi polecił świece Brisk 15-9 do mojego modelu sprawdzane na programie jakimś czeskim 1 elektrodowe 30 zł sztuka, czy ktoś cos wie na temat tych swiec?
pulpecik Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 Ja mam Briski w A6C4. Były do niego dołączone i...jeździ. Ani lepsze, ani gorsze. Mimo tylu lat za kierownicą i iluś tam aut wielkich różnic w świecach nie odczułem nigdy. Jakbym miał dzielić to na trwałe i nietrwałe(a więc generujące problemy), oraz na sprawne i niesprawne. Nigdy nie miałem przypadku, gdy sprawne świece wymieniłem na inne sprawne i "auto dostało skrzydeł" jak gdzieś wyczytałem. Briski wsadziłem jako nowe, zmian w pracy auta kompletnie brak subiektywnie i VAGowo. Ani na Pb, ani na LPG. Ale wożę te wyjęte w bagażniku, bo ze sportów moto sprzed wieeeelu lat mam urazę do wówczas jeszcze Czechosłowackiej myśli technicznej, konkretnie myślę o świecach PAL. "Dojazdówki" -tak na nie mówiliśmy Oczywiście BRISKi mogą być super ale chyba jak wchodziły lata temu przebojem jako "sportowe" też jakieś kwasy były. Osobiście za numero uno uznaję Beru, ale też używam NGK jednoelektrodowych bez problemów.
k232 Opublikowano 20 Października 2016 Autor Opublikowano 20 Października 2016 Chłopaki w/w postach polecają beru ale z kolei 4 elektrodowe, nie ogarniam
pulpecik Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 Czemu nie? To nie jest aż taki mus z tą przerwą regulowaną. Owszem, zmniejsza to obciążenie układu WN dla LPG, które ma jak wiesz większe wymagania dla prawidłowego spalania. Ale porządna świeca 4 elektrodowa nie bezie sprawiać problemów. W nich też można przerwę regulować, jest do tego nawet przyrząd ale to dosyć hardcorowe zjawisko ze względu na rzadkość występowania. Zdarza się, że układ WN w używanym aucie jest podmęczony, czyli już w pewnym stopniu zużyty. Wówczas zmniejszenie przerwy może przedłużyć czas eksploatacji do momentu wystąpienia usterki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się