Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaka przerwa na swiecach? 1.8 ADR


k232

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Panowie mam u siebie świece 3 elektrodowe NGK , nie pamiętam dokładnej nazwy ale takie jak polecali tu na forum do silnika ADR. Pytanie moje odnośnie świec: Jaka powinna być przerwa między świecami gdy auto jeździ na LPG? Jak w ogóle jest przerwa od nowości? :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz BKUR6ET-10 wtedy odstęp jest 1 mm.

Do gazu można zastosować z mniejszym odstępem np. NGK ma 0,8 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup Beru UXT-1,zapomnisz że masz świece,przerwa 0,7 do 0,8mm.

Edytowane przez Leopold27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ruszaj tych świec i jeździj tak jak jest. Przy 3 elektrodach się nie dłubie. Jak tak bardzo chcesz kup sobie jakieś beru z 1 elektrodą i wtedy się baw w zmiany przerwy. Ogólnie do gazu ustawiają 0.8-0.9 ale nie wiem czy ma to jakiś sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beru są cztero elektrodowe,dwie przerwy mniejsze i dwie większe.

http://allegro.pl/swieca-beru-ultra-x-titan-uxt-1-0002335606-i6012400362.html

Edytowane przez Leopold27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazownik mi polecił świece Brisk 15-9 do mojego modelu sprawdzane na programie jakimś czeskim :D 1 elektrodowe 30 zł sztuka, czy ktoś cos wie na temat tych swiec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Briski w A6C4. Były do niego dołączone i...jeździ. Ani lepsze, ani gorsze. Mimo tylu lat za kierownicą i iluś tam aut wielkich różnic w świecach nie odczułem nigdy. Jakbym miał dzielić to na trwałe i nietrwałe(a więc generujące problemy), oraz na sprawne i niesprawne. Nigdy nie miałem przypadku, gdy sprawne świece wymieniłem na inne sprawne i "auto dostało skrzydeł" jak gdzieś wyczytałem.

Briski wsadziłem jako nowe, zmian w pracy auta kompletnie brak subiektywnie i VAGowo. Ani na Pb, ani na LPG.

Ale wożę te wyjęte w bagażniku, bo ze sportów moto sprzed wieeeelu lat mam urazę do wówczas jeszcze Czechosłowackiej myśli technicznej, konkretnie myślę o świecach PAL. "Dojazdówki" -tak na nie mówiliśmy ;)

Oczywiście BRISKi mogą być super ale chyba jak wchodziły lata temu przebojem jako "sportowe" też jakieś kwasy były.

Osobiście za numero uno uznaję Beru, ale też używam NGK jednoelektrodowych bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie? To nie jest aż taki mus z tą przerwą regulowaną. Owszem, zmniejsza to obciążenie układu WN dla LPG, które ma jak wiesz większe wymagania dla prawidłowego spalania. Ale porządna świeca 4 elektrodowa nie bezie sprawiać problemów.

W nich też można przerwę regulować, jest do tego nawet przyrząd ale to dosyć hardcorowe zjawisko ze względu na rzadkość występowania.

Zdarza się, że układ WN w używanym aucie jest podmęczony, czyli już w pewnym stopniu zużyty. Wówczas zmniejszenie przerwy może przedłużyć czas eksploatacji do momentu wystąpienia usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...