mBrother1989 Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) Witam wszystkich:) Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B5 Avant 1.9TDI z 2001 roku. Audi sprowadziłem z Niemiec. Przebieg to 250000 km , książka serwisowa prowadzona do grudnia 2015 roku. Jest to czysta seria bez jakichkolwiek modyfikacji:) Pozdrawiam Edytowane 22 Października 2016 przez mBrother1989
Arek8888 Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 Piękne auto osobiście jestem zwolennikiem utrzymywania serii, tak jak projektant sobie wymyślił, może za "X" lat będzie to rodzynek
maddict Opublikowano 23 Października 2016 Opublikowano 23 Października 2016 W fajnym stanie siedzenia u mnie ten sam model i niestety od kierowcy masakra no ale autko starsze.
mBrother1989 Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor Opublikowano 6 Listopada 2016 (edytowane) Mała sesja po wczorajszej myjni:) Samochód przygotowany do zimy: - zakupione oryginalne aluski 15' - dodatkowo wleciały standardowe DĘBICA FRIGO 2 195/65 91T - CASTROL EDGE 5W40 oraz udało mi się wyhaczyć ciemną roletę bagażnika - wczoraj ją "praliśmy":) Edytowane 6 Listopada 2016 przez mBrother1989
rafal_sz85 Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Ten model w takim stanie z 1.9 TDI to Rarytas !!! Do doczyszczenia alusów polecam cif daje radę Olej do silnika polecam Valvoline All Climate 5w40 Full Synthetic 505.01
kajmanovsky Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 (edytowane) Śliczny kolor lakieru ma Powodzenia! Edytowane 6 Listopada 2016 przez kajmanovsky
paulus108 Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 piekne auto. a co do Castrola - ja zawsze uzywam od lat i nie narzekam...
enczu Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 piekne auto. a co do Castrola - ja zawsze uzywam od lat i nie narzekam... Dlatego, że używasz, go od lat nie wiesz jaka jest różnica, gdy silnik zalany jest porządnym olejem
Arek8888 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 piekne auto. a co do Castrola - ja zawsze uzywam od lat i nie narzekam... Dlatego, że używasz, go od lat nie wiesz jaka jest różnica, gdy silnik zalany jest porządnym olejem A jaka jest różnica po zalaniu dobrym olejem? Bo sam używam Mannola, który był po prostu tani, ale problemów nie stwarza
enczu Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 piekne auto. a co do Castrola - ja zawsze uzywam od lat i nie narzekam... Dlatego, że używasz, go od lat nie wiesz jaka jest różnica, gdy silnik zalany jest porządnym olejem A jaka jest różnica po zalaniu dobrym olejem? Bo sam używam Mannola, który był po prostu tani, ale problemów nie stwarza Po pierwsze sam olej dobiera sie wobec norm. Ja kupiłem auto z turbo i pompowtryskami i ktoś zalał mineralny, olej żarło jak szalone, a w bagażniku woziłem zawsze litr przy sobie na wszelki wypadek. Nie patrzymu na przebiegi, rocznik auta a stan silnika, bo auta nie oblewasz olejem tylko silnik. Tanie oleje nie zawsze spełniają obiecaną specyfikacje, przede wszystkim poprawia się smarowanie silnika. Jeśli nie używałeś olejów z górnej półki, spróbuj a zobaczysz różnice w pracy silnika bardzo szybko. No i żywotność też jest zupełnie inna. Proponuje poczytać troche o olejach, bo temat dość szeroki, a ja nie mam zamiaru nikomu wklepywać na siłe komuś, coś czego naprawde nie chce przyjąć do wiadomości Nie mowie o Tobie tylko ogólnie, bo często są takie przypadki ludzi. Osobiście po zmianie oleju zauwazylem jedna wazna roznice - cichsza praca silnika. Mysle ze samo to, moze dac sporo do myslenia.
Arek8888 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 piekne auto. a co do Castrola - ja zawsze uzywam od lat i nie narzekam... Dlatego, że używasz, go od lat nie wiesz jaka jest różnica, gdy silnik zalany jest porządnym olejem A jaka jest różnica po zalaniu dobrym olejem? Bo sam używam Mannola, który był po prostu tani, ale problemów nie stwarza Po pierwsze sam olej dobiera sie wobec norm. Ja kupiłem auto z turbo i pompowtryskami i ktoś zalał mineralny, olej żarło jak szalone, a w bagażniku woziłem zawsze litr przy sobie na wszelki wypadek. Nie patrzymu na przebiegi, rocznik auta a stan silnika, bo auta nie oblewasz olejem tylko silnik. Tanie oleje nie zawsze spełniają obiecaną specyfikacje, przede wszystkim poprawia się smarowanie silnika. Jeśli nie używałeś olejów z górnej półki, spróbuj a zobaczysz różnice w pracy silnika bardzo szybko. No i żywotność też jest zupełnie inna. Proponuje poczytać troche o olejach, bo temat dość szeroki, a ja nie mam zamiaru nikomu wklepywać na siłe komuś, coś czego naprawde nie chce przyjąć do wiadomości Nie mowie o Tobie tylko ogólnie, bo często są takie przypadki ludzi. Osobiście po zmianie oleju zauwazylem jedna wazna roznice - cichsza praca silnika. Mysle ze samo to, moze dac sporo do myslenia. Mój A4 B5 AFN na pompie ma "teoretyczny" przebieg 320 000 km. Olej wymieniałem 9000 km temu, od tej pory na bagnecie spadło może o 1/3 zakresu, więc dolałem troszkę (około 100 ml). Czy według Ciebie można uznać, że silnik bierze olej czy nie? Bo przed zimą będę wymieniał olej i właśnie zastanawiam się, czy nie zalać mu porządne Loqui Moly Diesel Synthoil 5W40 albo Motul X-Cess 5w40. Obecnie jeżdzę na 10W-40, ale tylko dlatego, że nie wiedziałem co było lane wcześniej i w jakim stanie jest silnik. Słyszałem pogłoski, że po zalaniu syntetycznego oleju silnik może się rozszczelnić, bo syntetyki mają podobno środki myjące, a tego chciałbym uniknąć bo obecnie z silnika nie kapnie nawet kropla, i chodzi w miarę cicho. Nie jestem osobą, która oszczędza na aucie, a tym bardziej na oleju , dlatego pytam o radę
mBrother1989 Opublikowano 8 Listopada 2016 Autor Opublikowano 8 Listopada 2016 W moim poprzednim samochodzie (Peugeot 106 1.5d) jeździłem na oleju GM 10W40 - i nie polecam, ponieważ samochodu w zimie nie dało się praktycznie odpalić:/ Ale pewnego razu wymieniłem na Castrol Magnatec 10w40 - i była to kolosalna różnica. Samochód praktycznie nie brał oleju, a dodatkowo z zimie nie miałem nigdy problemu z odpaleniem Audi kupiłem już z pełnym "serwisem" , w tym z wymianą oleju. Na razie nie miałem żadnej niemiłej niespodzianki, silnik chodzi naprawdę dobrze:)
mBrother1989 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2017 Spóźnione zimowe przygotowania cd. ... Ostatnio wymieniono: - Akumulator VARTA E38 Silver Dynamic 74Ah 750A L- - Nowe świece żarowe Myślę więc że teraz zima nie zaskoczy...:D
mBrother1989 Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor Opublikowano 13 Lutego 2017 Dzisiaj została wykonana regeneracja alternatora (Valeo 120A) Dodatkowo zostało sprawdzone wyposażenie po numerze VIN : ***Wyposażenie seryjne: - 3. światło hamowania - ABS - akumulator 80 Ah - alternator 120 A - bez Longlife-Service - dysze spryskiwacza szyby ogrzewane - elektroniczny program stabilizacji (ESP) - fotel przód po lewej stronie z regulowaną wysokością - immobilizer (elektroniczny) - kierunkowskazy boczny - klimatyzacja automatyczna - komfortowa zmiana biegów elektr. podnośnik szyby / dach przesuwny - koło zapasowe ogumienie jezdne - lampa przeciwmgielna tylna scalony - listwy ochronne boczne kolor nadwozia - lusterko zewnętrzne asferyczne, po lewej stronie - lusterko zewnętrzne ustawiany elektrycznie, obydwa - lusterko zewnętrzne wypukły, prawy - nadwozie: 4-drzw. - napinacz pasa - oddzielenie przestrzeni bagażowej (sieć) - oparcie fotela tylnego dzielony/składany - oszklenie termoizolacyjne przyciemn. na zielono - osłona bagażnika / roleta - osłona boczna drzwi - pakiet wyposażenia: Advance - pas biodrowy tył śr. (zwijany) - podnośnik szyby elektryczny przód - poduszka powietrzna boczna przód - poduszka powietrzna strona kierowcy/pasażera - przekładnia 5-biegowa - reflektor przeciwmgielny scalony - rodzaj napędu: napęd przedni - szyba czołowa z paskiem przyciemnionym góra - szyba tylna ogrzewany - wskaźnik temperatury otoczenia - wspom. ukł. kierowniczego - wycieraczka szyby tylnej - zagłówki tył (3-krotny) - zamek centralny - zderzak lakierowany ***Wyposażenie dodatkowe: - dach przesuwno-podnoszony elektr. (szkło) z automatyka wybierająca - elektron. blokada mechanizmu różnicowego (EDS) - fotel przód prawy z regulowaną wysokością - fotele sportowe - hak holowniczy (głowica kulowa zdejmowana) - kierownica (sport/skóra - 3 ramienny) - obręcze ze stopów lekkich 7x16 (5-ramienny) - ogrzewanie fotela przód - opona (zbiorcze potwierdzenie zlecenia) - opona 205/55 R16 ..W - podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa przód, ustawiany elektrycznie - reling dachowy - silnik 1,9 l - 85 kW TDI katalizator (AJM) - zawieszenie sportowe Czyli wygląda na to że 100 % seria !
Arek8888 Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 Dnia 13.02.2017 o 21:19, mBrother1989 napisał: Dzisiaj została wykonana regeneracja alternatora (Valeo 120A) Dodatkowo zostało sprawdzone wyposażenie po numerze VIN : ***Wyposażenie seryjne: - 3. światło hamowania - ABS - akumulator 80 Ah - alternator 120 A - bez Longlife-Service - dysze spryskiwacza szyby ogrzewane - elektroniczny program stabilizacji (ESP) - fotel przód po lewej stronie z regulowaną wysokością - immobilizer (elektroniczny) - kierunkowskazy boczny - klimatyzacja automatyczna - komfortowa zmiana biegów elektr. podnośnik szyby / dach przesuwny - koło zapasowe ogumienie jezdne - lampa przeciwmgielna tylna scalony - listwy ochronne boczne kolor nadwozia - lusterko zewnętrzne asferyczne, po lewej stronie - lusterko zewnętrzne ustawiany elektrycznie, obydwa - lusterko zewnętrzne wypukły, prawy - nadwozie: 4-drzw. - napinacz pasa - oddzielenie przestrzeni bagażowej (sieć) - oparcie fotela tylnego dzielony/składany - oszklenie termoizolacyjne przyciemn. na zielono - osłona bagażnika / roleta - osłona boczna drzwi - pakiet wyposażenia: Advance - pas biodrowy tył śr. (zwijany) - podnośnik szyby elektryczny przód - poduszka powietrzna boczna przód - poduszka powietrzna strona kierowcy/pasażera - przekładnia 5-biegowa - reflektor przeciwmgielny scalony - rodzaj napędu: napęd przedni - szyba czołowa z paskiem przyciemnionym góra - szyba tylna ogrzewany - wskaźnik temperatury otoczenia - wspom. ukł. kierowniczego - wycieraczka szyby tylnej - zagłówki tył (3-krotny) - zamek centralny - zderzak lakierowany ***Wyposażenie dodatkowe: - dach przesuwno-podnoszony elektr. (szkło) z automatyka wybierająca - elektron. blokada mechanizmu różnicowego (EDS) - fotel przód prawy z regulowaną wysokością - fotele sportowe - hak holowniczy (głowica kulowa zdejmowana) - kierownica (sport/skóra - 3 ramienny) - obręcze ze stopów lekkich 7x16 (5-ramienny) - ogrzewanie fotela przód - opona (zbiorcze potwierdzenie zlecenia) - opona 205/55 R16 ..W - podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa przód, ustawiany elektrycznie - reling dachowy - silnik 1,9 l - 85 kW TDI katalizator (AJM) - zawieszenie sportowe Czyli wygląda na to że 100 % seria ! Super ale co to jest komfortowa zmiana biegów?
Gość Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 Dnia 22.10.2016 o 09:35, Arek8888 napisał: Piękne auto osobiście jestem zwolennikiem utrzymywania serii, tak jak projektant sobie wymyślił, może za "X" lat będzie to rodzynek Wybacz ale b5 w serii to totalny kibel
Arek8888 Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 6 godzin temu, uszol napisał: Wybacz ale b5 w serii to totalny kibel Miałem na myśli, że przedlift powinien pozostać przedliftem, a polift poliftem Oba warianty są piękne. Oczywiście jeśli ktoś robi ze swego auta śmietnik, to bez znaczenia czy przed- czy polift - będzie śmietnikiem. Ja osobiście jeżdżę ładnym przedliftem dzięki temu, że o niego dbam i mi się podoba, a to jest najważniejsze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się