Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z przepływomierzem?


Kamil132

Rekomendowane odpowiedzi

Hey!
Gdy kupowałem Audi sprzedawca zapewniał mnie, że do wymiany będzie przepływomierz - gdy zapalał wachały się obroty a po 2-5s stabilizowało się wszystko, podczas ruszania (nawet gdy obroty były stabilne) tez był spadek obrotów o jakieś 300-400 ale po chwili od razu podnosiło się do odpowiedniej wartości.

Dziś postanowiłem kupić nową przepływkę bo z używkami różnie bywa, kupiłem katalogową przepływkę dedykowaną do Audi a4 b5 1.8 125km adr + numer mojej walniętej oryginalnej przepływki zgadzał się z numerem nowej katalogowej którą kupiłem.

Dziś podmieniłem przepływki i jest tragicznie, dzieje sie coś magicznego, mianowicie...
1. Zapalam auto
2. szarpie, dławi się
3. gaśnie po pierwszym bądź drugim zadławieniu / szarpie, dławi się kilkanaście sekund, gaśnie

* \/ Jeszcze na starej przepływce \/ * (na nowej również słychać te dmuchanie/zasysanie ale od razu czy tam po chwili i tak gaśnie bo tak się dławi)
Zauważyłem jeszcze hmm, z korka wlewu paliwa słyszę jak dmucha bądź zasysa powietrze.
1. Gwałtowne odkręcenie korka wlewu paliwa = zadławienie - po chwili sie stabilizuję
2 Gwałtowne zakręcenie korka = zadławienie, szarpnięcie - po chwili sie stabilizuję

W zbiorniczku płynu wspomagania płyn bulgocze(nie gotuje się) po prostu no nie wiem jak to naszkicować by było zrozumiałe
Gdy w szklankę herbaty wsadzicie słomkę i dmuchacie full = herbata bulgocze - To samo dzieje się w moim zbiorniczku od płynu wspomagania.
Wspomaganie działa perfekto.

Nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym dławieniem się itp. ale napisałem wszystko co zauważyłem przy aucie nie tak.

Jutro mogę nakręcić jakiś krótki filmik by to naświetlić.

Edytowane przez Kamil132
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey!

Gdy kupowałem Audi sprzedawca zapewniał mnie, że do wymiany będzie przepływomierz - gdy zapalał wachały się obroty a po 2-5s stabilizowało się wszystko, podczas ruszania (nawet gdy obroty były stabilne) tez był spadek obrotów o jakieś 300-400 ale po chwili od razu podnosiło się do odpowiedniej wartości.

Dziś postanowiłem kupić nową przepływkę bo z używkami różnie bywa, kupiłem katalogową przepływkę dedykowaną do Audi a4 b5 1.8 125km adr + numer mojej walniętej oryginalnej przepływki zgadzał się z numerem nowej katalogowej którą kupiłem.

Dziś podmieniłem przepływki i jest tragicznie, dzieje sie coś magicznego, mianowicie...

1. Zapalam auto

2. szarpie, dławi się

3. gaśnie po pierwszym bądź drugim zadławieniu / szarpie, dławi się kilkanaście sekund, gaśnie

* \/ Jeszcze na starej przepływce \/ * (na nowej również słychać te dmuchanie/zasysanie ale od razu czy tam po chwili i tak gaśnie bo tak się dławi)

Zauważyłem jeszcze hmm, z korka wlewu paliwa słyszę jak dmucha bądź zasysa powietrze.

1. Gwałtowne odkręcenie korka wlewu paliwa = zadławienie - po chwili sie stabilizuję

2 Gwałtowne zakręcenie korka = zadławienie, szarpnięcie - po chwili sie stabilizuję

W zbiorniczku płynu wspomagania płyn bulgocze(nie gotuje się) po prostu no nie wiem jak to naszkicować by było zrozumiałe

Gdy w szklankę herbaty wsadzicie słomkę i dmuchacie full = herbata bulgocze - To samo dzieje się w moim zbiorniczku od płynu wspomagania.

Wspomaganie działa perfekto.

Nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym dławieniem się itp. ale napisałem wszystko co zauważyłem przy aucie nie tak.

Jutro mogę nakręcić jakiś krótki filmik by to naświetlić.

Witam

Kolego jakie błędy wywala na vagu???

z tego co opisujesz do masz problem z zaworem N80 od odpowietrzania zbiornika.To tak w ślepo piszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd wywala, dokładnie nie pamiętam bo wydruk mam w samochodzie, ale "Przepływomierz powietrza - Zwarcie XXX" (trzy iksy to były jakies trzy litery ktorych nie pamietam)
I nie zawsze ale 2 razy wywaliło błąd "Blokada silnika - coś tam" (Samochód miałem podłączany wczoraj rano/wieczorem a także dziś kilkakrotnie)

Nową przepływkę oddałem bo była Chińską imitacją ktorej parametry tak były rozbieżne od oryginału, ze auto natychmiast gasło i głupiało - Najprawdopodobniej moja stara jest sprawna.
Tuż po wszystkich świętych jadę do profesjonalnego Elektromechanika Samochodowego i on zdiagnozuję co dolega mojej Audicy. W skrócie mi powiedział jak to będzie wyglądało, mianowicie... wsiada do mnie z laptopem, podpina sie pod komputer pokładowy samochodu, jeździmy potem jakieś korekty znów jeździmy i dowiemy się co mu dolega.

A co do tego dziwnego dmuchania bądź zasysania powietrza w baku to być może masz rację.
Wszystkie! filtry - kupione(część zamontowana)
Wszystkie! płyny/oleje(część zmieniona)

Przeguby
+ ten problem z bakiem paliwa
+ problem z tym bulgotaniem w zbiorniczku wspomagania
Zajmie się tym wszystkim mój znajomy mechanik również tuż po "Wszystkich Świętych"

Także na razie pozostaje tylko czekać, będę dawał znać jak postępy i co dolegało Audicy o ile uda się wszystko poogarniać.


Ale chętnie bym się przyjrzał temu problemowi z zaworem N80, możesz coś więcej o tym powiedzieć?


#mały edit
Nie wspomniałem co dolega aucie na starej przepływce..
Auto teoretycznie odpala na przysłowiowego strzałą lecz jest chwilowe zawachanie obrotów.
Tuz po odpaleniu podbija natychmiast do 1300-1400(moze do 1500 nawet), pomału bądź gwałtownie spada do 800-900(zależy czy silnik jest zimny czy ciepły, im cieplejszy tym jest gorzej, po przejechaniu 200km na CPN;ie auto zapaliło i gasło i tak nawet 5razy, po przegazowaniu auta było to co na początku czyli zawachania obrotów i po chwili się stabilizowało), następnie albo stabilizuję się juz na te 900-1000 albo jeszcze skoczy na 1200+- i spadnie do tej prawidłowej liczby 900-1000.
Równiez podczas ruszania jest gwałtowny spadek obrotów który po chwili zanika i jest wszystko okej.. Takie jakby przydławienie ale tylko podczas ruszania z biegu jałowego.. chyba, że trzyma się go na większym gazie to wszystko jest okej(trzymając mocniej pedał gazu moze nei odczówam tak tego chwilowego spadku obrotów)


#mały edit x2 ;)
Jutro będę miał wolniejszy dzień to postaram się nagrać te zawachania obrotów.

Edytowane przez Kamil132
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...