Randor Opublikowano 25 Października 2016 Opublikowano 25 Października 2016 (edytowane) Witam. Temat dość egzotyczny. Ustawiałem już w swojej B5 dwa razy geometrie i dwa razy robiono mi to tradycyjnie czyli auto na glebie. Z tego co doczytałem wielowahacz ustawia się na specjalnej belce czy czymś takim z lekko uniesionym autem (ustawianie naszych audic tradycyjnie na glebie ponoć mija się z celem). Czy ktoś z mojej okolicy ustawiał gdzieś kiedyś auto z takim zawieszeniem jak należy? Przytoczę tu kilka wpisów z innego forum, problemem w tym przypadku było lekkie ściąganie auta i słaba precyzja w prowadzeniu: 1." Szukam materiałów na temat ustawiania krzywej zbieżności w passacie B5 Ustawiałem to kiedyś. Ustawianie polega na tym że ustawiasz zbieżność na stojącym pojeździe na obrotnicach a potem podnosisz pojazd chyba o 60 mm do góry i sprawdzasz jak zmienia się zbieżność.Ja robiłem to urządzeniu JeanBean (chyba jakoś tak się to nazywało) i tam w programie była właśnie taka procedura do tych pojazdów. " 2." O ile trzeba podnieść i jaka wtedy ma być zbieżność dla danego modeluPrzecież pisałem że o 60 mm a do podnoszenia ja miałem taką belkę jak Marek1, tu zapodał w załączniku. O ile się miało zmienić nie pamiętam bo to dość dawno temu robiłem poza tym na monitorze urządzenia miało być na zielonym polu wskazanie więc ile to było nikt nie patrzył. Pamiętam tylko że strasznie ciężko było się wcelować żeby na opuszczonym i podniesionym było dobrze. Zawsze w jednej pozycji pojazdu trochę wychodziło poza tolerancję. Przez kilka lat ustawiania tylko ze dwa auta wyszły mi tak całkiem dobrze reszta była prawie dobrze najważniejsze że nikt nie narzekał po ustawianiu i darło opon. " 3." Sprawa rozwiązana Przyczyną była właśnie krzywa zbieżności. Wymiana wahacza na nowy z oryginalną tuleja miękka tuleja jedynie znacznie wygłuszyła odgłosy przy pokonywaniu nierówności. Nie miało to zadnego wpływu na niestabilne zachowanie na drodze. Krzywą zbieżności reguluje się przesuwając końcówkę drążka w górę lub w dół w gnieździe zwrotnicy, jest tam ok 5mm zakres regulacji. Po początkowym ustawieniu zbieżność wynosiła 0.20' i zbieżności połówkowe po 0.10' na stronę. Po podniesieniu samochodu o 6cm jak tu jeden z kolegów podpowiedział zbieżność wzrosła do 1.21' i połówkowa lewego koła 0.14" połówkowa prawego koła 1.08" !!!. Aby to skorygować musiałem lewą koncówke drążka podciągnąć w zwrotnicy do końca w góre a prawa do końca w dół. Po ponownym opuszczeniu samochodu i ustawieniu zbieżności podniesienie o 6cm dało zbieznosć całkowita 0.53" zb. połówkową lewego koła 0.21" i połówkowa prawego koła 0.31". Ideału nie ma ale jazda próbna wykazała, że właśnie to było przyczyna tych wahan przodu samochodu na boki przy jeździe po nierównej nawierzchni. Może się komuś przyda." Edytowane 25 Października 2016 przez Randor
pablo15005 Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 a jakie masz objawy w jezdzie autem ze musisz tak zbieznosc ustawic?
Randor Opublikowano 10 Listopada 2016 Autor Opublikowano 10 Listopada 2016 Nie wiem jak to dobrze opisać. Na prostej drodze przy lekkim odbiciu w którąś ze stron (np omijanie dziury na poboczu) ciężko mi skorygować auto na poprzedni tor jazdy. Tak jakby z małym oporem układ kierowniczy zastanawiał się czy mu się chce odbić z powrotem. Poza tym myślę,że przy tym zawieszeniu ustawianie geometrii w normalny sposób mija się z celem. Chce to zrobić porządnie.
pablo15005 Opublikowano 10 Listopada 2016 Opublikowano 10 Listopada 2016 a bardzo masz obnizone auto? na nierownosciach normalnie Ci pracuje zawieszenie? jazda na sliskim nie rzuca autem? np ja mam ze jak najade na jakies bloto na szosie to rzuca mi autem cos mam skopane w pp kole... znalazlem goscia co zrobi mi taka zbieznosc ale nie moge wjechac do niego narazie dopiero jak na zime podkrece w gore moze ogarne taka geometrie...
jospethe Opublikowano 10 Listopada 2016 Opublikowano 10 Listopada 2016 Pierwsze słyszę o takim ustawianiu zbieżności. A geometria 3D nie wystarczy?
Randor Opublikowano 11 Listopada 2016 Autor Opublikowano 11 Listopada 2016 a bardzo masz obnizone auto? na nierownosciach normalnie Ci pracuje zawieszenie? jazda na sliskim nie rzuca autem? np ja mam ze jak najade na jakies bloto na szosie to rzuca mi autem cos mam skopane w pp kole... znalazlem goscia co zrobi mi taka zbieznosc ale nie moge wjechac do niego narazie dopiero jak na zime podkrece w gore moze ogarne taka geometrie... Auto mam dość mocno skręcone. Tak na ok 60/60. Na nierównościach jest ok, auto trochę pływa przy wchodzeniu w ostre łuki ale to wina wybitych tulei na tylnej belce. Pierwsze słyszę o takim ustawianiu zbieżności. A geometria 3D nie wystarczy? Nie wiem czy wystarczy. Wiem tylko, że wyżej opisany sposób ustawiania jest wymagany przy wielowahaczu. Aso podobno zawsze tak ustawia ale u nich to koszt rzędu 450zł
pablo15005 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Opublikowano 5 Grudnia 2016 dawno temu wymieniales koncowki drazkow ? bylem dzis u tego magika od krzywej zbieznosci
Randor Opublikowano 6 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2016 Jakieś 10 tyś temu. Co tam wyszło u Ciebie?
pablo15005 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Zmienilem max rok temu caly zawias na ms. Koncowki i drazki juz nie pamietam jakkiej firmy mialo byc cos lepszego. Auto tancowalo jak.. na sliskim. Mialem luz na koncowkach i dlategoo taki efekt. Nie na sworzniach tylko koncowki robia zalane guma ten gwint co sie wkreca w drazek. Zobacz budowe koncowki, koles mowil zebym kupil po ziimie normmalne koncowki bez tej gumy w srodku zrobione jednolicie. Zniwelowal mi ten luz na ile sie dalo, z prawej strony ok lewa zostala na czerwono, jest lepiej da sie juz normalnie jezdzic ale ogarne to jeszcze kiedys. Krzywej zbieznosci nie robil bo nie ma sensu narazie. Mowil ze jak i tak obnize to wszystko sie poprzestawia... 65cm do ziemi teraz ustawione auto... inaczej bym nie wjechal na podrazd do nieego... ogolnie sprawdz jaki masz luz na kierownicy, nie zaden krzyzak ma luz tylko wlasnie te gumy w końcówkach sie wybijaja i tak sie dzieje z autem... masakra tyle czasu co sie urzeralem z tym problemem
Randor Opublikowano 7 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2016 A widzisz ciekawy patent. Sprawdze to u siebie. W ogóle są dostępne takie drążki do B5 bez tej gumy? Wszystkie jakie miałem w łapach mają gume.
pablo15005 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Opublikowano 7 Grudnia 2016 (edytowane) Ten koles mowil ze tak. Tak sa zbudowane standardowe .... Teraz od zaluje i kupie takie LMO + drazki , wyjdzie niezla suma ale chce zapomniec o temacie zbieznosci... http://allegro.pl/koncowka-drazka-lemforder-audi-a4-8d2-b5-i6429975720.html#imglayer Koledzy na forum szukaja winy w krzyzaku a to nie on halasuje tylko te gumy w koncowce pewnie, tworzac luz na kierownicy... Ten ziomek od zbieznosci mowil ze jak posadze auto to wszystkie parametry sie pozmieniaja krzywa tez pojdzie sie... a na glebie nie wjade na podnosnik do niego... ale koles ogarniety w tym temacie profi, tanio nie jest ale kto powiedzial ze bedzie... Edytowane 7 Grudnia 2016 przez pablo15005
Randor Opublikowano 7 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2016 Nie musi być tanio. Aby gość się znał i usługa była adekwatna do wydanych pieniędzy. Problem tylko w tym, że dalej nie wiem u kogo mógłbym zrobić porządną geometrie po wymianie końcówek.
pablo15005 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Opublikowano 7 Grudnia 2016 No wlasnie zastanawiam sie czy zmienic to i pojechac na zwykla geometrię za 60zl czy znowu odzalowac ale jak posadze na wiosne to sie pochrzani... ciekaw jestem czy jak zmienie te koncowki to bedzie gites juz...
jospethe Opublikowano 7 Grudnia 2016 Opublikowano 7 Grudnia 2016 (edytowane) Ja mam wstawione takie końcóki lema z tymi gumami. http://allegro.pl/lemforder-koncowka-drazka-audi-a4-a6-a8-vw-passat-i5562548492.html Są owiele tańsze i nie ma problemu z geometrią. Dolne wahacze MS wymieniane razem z końcówkami i tez jest ok. Edytowane 7 Grudnia 2016 przez jospethe
Randor Opublikowano 7 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2016 No właśnie nie wiem czemu te końcówki bez gumy są o tyle droższe. Przecież są tańsze i łatwiejsze w produkcji niż te z gumą. Tak czy siak chyba zaryzykuję te sztywne bo mimo nowych wahaczy i porządnego gwintu nie jestem do końca zadowolony z precyzji układu kierowniczego. Auto pływa i dość topornie się tym kieruje.
Randor Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Nic przez zimę nie robiłem. Dopiero teraz planuje wrzucić te sztywne końcówki. Tylko nadal nie wiem gdzie jechać zrobić porządnie geometrie.
Randor Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Opublikowano 18 Maja 2017 Pytanie nadal aktualne. Nikt na forum nie ustawia sobie wielowahacza jak należy?
pablo15005 Opublikowano 16 Lipca 2017 Opublikowano 16 Lipca 2017 Drazki, koncowki zmienione na te sztywne, geometria zrobiona + krzywa i jest spoko. Krzywa byla prawie dobrze u mnie, niepotrzebnie to ruszalem... zmien koncowki na te sztywne zrob zbieznosc i powinno byc lepiej
Gość Opublikowano 26 Października 2017 Opublikowano 26 Października 2017 (edytowane) Gdzie robicie zbieżność + krzywą w Olsztynie lub okolicy ? Ja mam problem z kątem jednego Koła i Ci od zbieżności twierdzą że tego sie nie ustawia , a kąt swieci na czerwono na kompie Edytowane 26 Października 2017 przez Wojtass2828
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się