szampoon Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 mam problem z rozładowującym sie akumulatorem i zaden elektryk nie potrafi pomoc. Auto A4 b6 2.0 ALT 131km, alternator 120A, bateria BOSCH SILVER 77Ah 780A. Po dwoch latach od zakupu akumulator słabo przedzie i praktycznie jest chyba do wymiany. Jezeli kila razy pod rzad sprobuje uruchomic auto to po trzeciej probie aku pada. Ladowanie podobno w granicach. Swiece wymieniane co roku. Najciekawsze zjawisko to ze w momecie zmiany jakiejkolwiek żarówki w aucie (nie ma znaczenia czy spalonej czy nie) akumulator takze od razu pada. Zarowki nie powinny miec chyba na to wplywu ale jest jak jest. Nie usmiecha mi sie ponowna wymiana akumulatora ale nadchodzi zima. Wiadomo ze go nie zwroce bo gwarancje aku tak napisane ze nie ma szans. Kilka razy odpalany juz z kabla od innych ale idzie zima i problem musze rozwiazac. Z gory dziekuje za pomoc
Mateuszek1001 Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 próbowałeś podłączyć aku pod prostownik na jakiś czas ?
szampoon Opublikowano 28 Października 2016 Autor Opublikowano 28 Października 2016 pod prostownik akumulatot byl podpinany kilka razy; u mechanika jak mu padl bo stal nieodpalany np dwa dni. Sam go ladowalem przez cala noc i wg wskazan prostownika zostal naladowany do konca. Po tym odpalil ale bez szalu. Mam wymienic aku czy wymienic swiece, ktore byly zmieniane w marcu?
Fido Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Czy twoi elektrycy mierzyli prąd rozruchu tego aku.? Jak nie to zmień "fachofców." Może już zasiarczony i nie trzyma prądu.
szampoon Opublikowano 28 Października 2016 Autor Opublikowano 28 Października 2016 cenna uwaga. Sam postaram sie to zrobic.
Mateuszek1001 Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Ja bym wymieniał na nowy, sam ostatnio kupiłem 74Ah jakiegoś Jenoxa za 230 zł i kręci jak wściekły. Aaa i aku Boscha omijaj z daleka
szampoon Opublikowano 28 Października 2016 Autor Opublikowano 28 Października 2016 (edytowane) slyszalem ze Bosch nie bardzo ale to samo mowia o Varcie, Centrze... na Molla mnie nie stac...uwazasz ze to wina aku? a dlaczego przy zmianie zarowki pada akumulator? to troche dziwne. Edytowane 28 Października 2016 przez szampoon
Fido Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Sprawdź też pobór prądu po uśpieniu modułu komfortu.
szampoon Opublikowano 28 Października 2016 Autor Opublikowano 28 Października 2016 Aku sprawdzony i wynika ze jest ok: Aku 12.17 Rozruch 10.38 Ladowanie 14.38 Chyba cos pobiera na uśpieniu :/ Tylko co do tego maja żarówki? Jeszcze patrzę na wyniki badania EBT Wartość znamionowa aku to 600A tymczasem moj ma zmierzona 350A a był ładowany w nocy do pełna (wg prostownika na full). To chyba oznacza ze aku nie mozna dalej naładować i jest zasiarczony? Nie ogarniam juz tego... :/
kiedrus Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Posprawdzaj czy po zamknięciu auta gaśnie podświetlenie od przycisku awaryjnych, gaśnie podświetlenie w schowku i bagażniku. U mnie nie gasło od awaryjnych i moduł komfortu nie przechodził w stan pełnego uśpienia i 3 akumulatory tak rozwaliłem zanim doszedłem co jest.. Więc może na początek to do sprawdzenia
enrike2 Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 A mi akurat brało prąd od przewodu peknietego w gumowej osłonie
Mateuszek1001 Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Ja to bym zrobił tak, odłączyć aku, przepiąć go przez amperomierz, zaryglować fikcyjnie zamek maski i zamknąć auto. Poczekać z 5 min i w tym czasie obserwować jaki jest pobór prądu. Jeśli będzie znaczący to ewidentnie coś żre prąd I kwestia tylko wyciągania po kolei bezpieczników i sprawdzanie czy pobór prądu sie zmniejsza. Można to wykonać również zamykając jakbym otwarte drzwi, ryglując sam zamek.
ADeK Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 Sprawdzić pobór czy faktycznie coś go nie wyciąga, a jeśli nie to po prostu aku już do wymiany.
szampoon Opublikowano 2 Listopada 2016 Autor Opublikowano 2 Listopada 2016 wielkie dzieki wszystkim za pomoc, problem częściowo choc nie do konca chyba rozwiązany po sprawdzeniu wielu elementow okazalo sie, ze caly problem z rozladowujacym sie akumulatorem tkwi w module swiatel dziennych (daylight w swiatlach przeciwmgielnych) zakupionym jakis czas temu na Alledrogo. Niby sprawowal sie do tej pory ok, porządna konstrukcja, choc moze akumulator byl tez nowy i nie bylo mozna odczuc duzego poboru. Po wypieciu z obwodu na razie jest ok choc jeszcze do sprawdzenia jest fakt czy jest to problem samego modulu czy tez przetwornic do zarowek ledowych w swiatlach przeciwmgielnych. Szperam dalej bo zima nadchodzi.
enrike2 Opublikowano 2 Listopada 2016 Opublikowano 2 Listopada 2016 U mnie ten sam problem he i walcze
RRonin Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 Witam odświeżę temat mam od kilku dni problem z odpaleniem auta dwa dni postoju i już nie zapali... czytałem o wł.awaryjnych ale u mnie po chwili od zamknięcia samochodu gaśnie ale za to zauważyłem że fis nie pokazuje otwartych tylnych prawych drzwi... to może być przyczyną?? nie chce pchać się w niepotrzebne koszty dlatego wstrzymuje się z kupnem nowego aku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się