Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Slaby nadmuch


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z ogrzewaniem mianowicie jak ustawie ogrzewanie na max dmucha slabym strumieniem ciepla. Szukalem na forum postow z tym.problemem ale niestety nie znalazlem nic co mogloby mi pomoc rozwiazac ten problem. Wie ktos cos co moze byc nie tak? Z gory dziekuje za odpowiedz

Opublikowano

Filtr kabiny wymień

Opublikowano

podpinam się do tematu tylko u mnie jest taka kwestia ze środkowa dmuchawa słabo dmucha prawie wgl. Jeśli włącze ogrzewanie tylko srodkiem to idzie na maxa a boczne slabiej. Jakiś pomysł?

Opublikowano

zdejmijcie na probe filtr kabinowy i sprawdźcie czy lepiej

Opublikowano

Ok bede miał chwile wieczorem to zdejmę. Możesz podpowiedzieć gdzie on jest?;(

Opublikowano

Na podszybiu z lewej strony patrząc od przodu

Opublikowano

Filtr wymienilem i jest bez zmian probowalem rowniez bez filtra i tez nic na obiegu zamknietym dmucha jak szalony

Dodam jeszcze ze jak mam ogrzewanie z zewnatrz to bardzo szyby paruja. Chyba bede musias sprawdzic silniczki od klap klimatronika czy ktorys z nich nie padl albo sie nie zaciol

Opublikowano

Prawdopodobnie silnik nastawczy klapy dławienia powietrza - jasnoniebieski [V71]

Opublikowano

VAG, odczytaj błędy,wykasuj,sprawdź które powracają,usuń usterkę,usuń błędy,nastawy podstawowe klimy i ma działać.

Opublikowano

Jeśli to nie silniczki to prawdopodobnie nagrzewnica zapchana i na szybkim nawiewie ją szybko wystudza. A nie masz tak ze jak jedziesz i obroty są wysokie to grzeje lepiej a na postoju spada temperatura tego nawiewu?

Opublikowano

Mam bardzo podobny objaw! Daje max moc "dmuchania" a jak przykładam rękę do nawiewu przedniej szyby to słabiutko, mimo że słychać jak wiatrak pracuje, tylko że tak jakby coś blokowało powietrze w środku, w desce rozdzielczej. 
Najczęściej zdarza się to na autostradzie jak lecę powyżej 120kmh wtedy spada ta moc nawiewu i po jakimś czasie w aucie robi się gorąco mimo że jest ustawione np na 18 stopni ale wystarczy, że wyjedzie mi tir na mój pas, zwolnię do 90 i nagle odblokowuje się wszystko i zaczyna mocno wiać, tak zadziała chwile i pomalutku spadnie moc i tak w kółko. Zauważyłem też, że jak tak słabo działa i nacisnę obieg wewnętrzny to też się odblokowuję i działa normalnie.

Zanotowałem też błąd "Silnika nastawczy klap dławienia" - czy to może mieć jakiś związek ze sobą? Wiem już gdzie on się znajduje i postaram się go wytargać i obejrzeć. 

Ogólnie usterka mega upierdliwa latem bo człowiek się gotuje w środku, jak i zimą kiedy zaczyna parować auto bo nadmuch jest za słaby nawet na maksymalnym ustawieniu. Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi!

Aa, filtr kabinowy zawsze czyściutki mam ;) 

Opublikowano

Zrobiłeś to co pisałem kilka postów wyżej ???

Opublikowano
Dnia 21.02.2017 o 12:10, Fido napisał:

Zrobiłeś to co pisałem kilka postów wyżej ???

nastawy zrobie na dniach - to może być to.

Dzisiaj zrobiłem test drogowy bez schowka żeby patrzeć na klapy jak sie zachowują i tak:

1. Daje nawiew na kratki srodkowe, moc maksymalna dmuchania, zamykam wszystkie kratki oprócz jednej żeby dobrze czuć moc - prędkość auta 80kmh

2. Kierowca przyspiesza do 140, moc nagle spada, czuć to pod dłonią

I teraz dwie opcje:
 

1. Zwalniam do 70-80kmh i nagle zaczyna znowu mocno wiać

2 Jade dalej 140 ale naciskam obieg wewnętrzny i wtedy od razu mooocno wieje - i tutaj dalej:

a) jadac nadal 140, wyłaczam obieg wewnętrzny i wtedy szumi dalej mocno ale z kratki nie wieje nic kompletnie

3. Hamuje do 70 i znowu zaczyna wiać - i wtedy wlasnie zauważylem ze po zwolnieniu silnik klapy tej "dławienia" ruszył sie troche. 

Czyli tak jak blad wyrzucal, to wina tego silnika klapy nastawczej dlawienia. Wyjme, wyczyszcze i dam adaptacje klap.

Opublikowano

Cześć, jak zwykle porobiłem parę krótkich wideo obrazujących mój problem. Zerknijcie proszę na nie:

1. Tutaj widać jak jedna z klap dławiących/nastawiających powietrze na wiatrak chodzi z oporem. Popsikałem tam sporo WD40 od strony filtra kabinowego jak i pod schowkiem (wyczyściłem wszystko też) - zbyt wiele to nie dało.

1a. Tutaj widać od strony schowka jak ta jedna klapa opornie chodzi.

2. Tutaj zobrazowany jest mój główny problem czyli spadająca wydajność nawiewu przy przyspieszaniu. Na filmie przyspieszam od 70-150kmh i widać jak wraz z rosnącą prędkością klapy zamykają dopływ powietrza. WTF? Czy to jest normalne zachowanie czy po prostu silnik klap już zwariował? Przecież to nie ma sensu jak dla mnie. Przez chwile myślałem że jak większa prędkość to może mocniej wieje na klapy, dlatego sie przymykają ale przecież tam jest filtr i żadnego bezpośredniego strumienia powietrza nie ma na te klapy :facepalm:

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...