Jump to content
IGNORED

Ciężko odpala na zimnym silniku i kopci na niebiesko


Recommended Posts

Posted

Witam mam taki problem, jak odpalę auto na zimnym silniku to jest taki objaw że telepie silnikiem, jak by nie odpalał na wszystkie cylindry i kopci przy tym na niebiesko. Po upływie 20-30 sekund wszystko się normuje silnik chodzi równo i nie kopci. Oczywiście już wtedy odpala na strzała, jak jest rozgrzany to też nie ma problemu z rozruchem. Proszę o waszą pomoc bo ręce opadają.

Posted

Tak świece wszystkie wykręcone i sprawdzone.

Posted

Sprawdzałeś kąt wtrysku? Do sprawdzenia jest też stan popychaczy i wałków rozrządu oraz wtryskiwacze.

Posted

Kąt wtrysku ustawiony na 0,0-0,02 ATDC, popychacze oraz wałki są ok, wtryski podmienione z innej 2,5 która chodzi idealnie, i nadal to samo nic się nie zmieniło

Posted

Tak świece wszystkie wykręcone i sprawdzone.

A jak sprawdziles te swiece ze wiesz ze sprawne? Moze prąd do nich nie dochodzi?

Posted (edited)

Bardzo prosto, wykręciłem świece obudowa do masy i plus na trzpień świecy i każda się rozgrzewa. Z tego co wiem, to świece dopiero zaczynają grzać poniżej jakiejś temperatury,

ale żeby wymusić grzanie to odpiąłem czujnik temperatury i mierzyłem miernikiem czy jest podawane napięcie na fajce świecy, i wszystko jest ok.

Edited by Arti_P
Posted

jaki typ świec? NGK? Grzeje juz poniżej 15'C

Posted

to jest temat rzeka a powiazane z nim problemy to : kat wtrysku 1 late , hydraulika , filtr paliwa , czujnik temperatury, dawka startowa (sterownik pompy) , olej, przewody zapłonowe, świece, sprawdz miernikiem ma być 12v przez sekunde -dwie, dolewałeś jakiaś aspiryne do baku ?jak masz webasto to sprawdz sobie czy jak wlaczysz na chwile przed zaplonem rano czy Ci tez ciezko odpali

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

Posted

Świece były zakładane z pół roku temu NGK. Poszedłem sprawdzić jeszcze raz grzanie świec z miernikiem, i wszystko wygląda w porządku. Filtr paliwa nowy. olej wymieniony 4 tys km temu, środek firmy stp też wlewałem do zbiornika i żadnych efektów. dawkę startową zmieniałem w vcds i też żadnych rezultatów.

Posted

Według mnie świece któraś nie domga i odpala na 5 garach dlatego telepie a później po chwilowym rozgrzaniu pracuje dobrze. Stawiam na którąś świece nie ma innej opcji według mnie.

Posted

dawka jest zalezna od sterownika pompy i temperatury wiec nawet jak ja zmienisz to ona w rzeczywistosci sie nie zmieni bo sterownik jej nie przyjmie jak w vp37 , u mnie problem zniknął po zmianie filtra i zmianie kata ale nie licz na to ze przy -5 czy -10 odpali Ci 788 rpm bo to nie realne

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

Posted

Nie liczę na to że przy -5 stopniach odpali na 788 rpm. Denerwuje mnie te telepanie silnika i kopcenie na niebiesko z tyłu auta normalnie wstyd. Niech sobie odpala jak chce ale żeby było to płynne odpalanie i żeby nie kopcił. Mogę do czystego sumienia kupić te 6 świec żarowych i zobaczyć, ale były wykręcane wszystkie i sprawdzane więc nie wiem czy to coś pomoże.

Posted

Ewentualnie jak nie próbowałeś to podgrzej go z 3 razy. Możę coś się zmieni w odpalaniu i telepaniu.

Posted

Właśnie odpinałem czujnik temperatury płynu i wtedy grzeje dłużej świece, ale na dal nic to nie zmienia.

Posted

A może kompresja na cylindrach. Jak wyglądają korekcje na wtryskach?

Posted

te logi na rozgrzanym silniku zrobione ? bo 1 i 6 to leją zreszta z pozostałymi tez nie jest najlepiej

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

Posted

Wszystkie odstają poza norme w szczególności 1 i 6. Ty;lko pomiar na w pelni rozgrzanym silniku.

Posted

Pomiar robiłem przy 89 stopniach

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...