wiki Opublikowano 22 Lutego 2007 Opublikowano 22 Lutego 2007 czy uszkodzony zaworek podcisnienia w korku zbiorniczka wyrównawczego cieczy chłodzacej moze mieć jakiś wpływ na temp. płynu, jego wrzenia ?, co jest objawem jego niesprawności ?
adadur Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 wg praw fizyki temp. wrzenia zależy od ciśnienia zatem jak najbardziej może mieć wpływ.
wiki Opublikowano 23 Lutego 2007 Autor Opublikowano 23 Lutego 2007 czyli reasumując uszkodzony zaworek może zakłócać poprawny obieg cieczy powodując nieznaczny wzrost jej temp.
adadur Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 resumując wątpie w uszkodzenie zaworka a jedynie co to może trzymać ciśnienie w zbiorniczku ale nie ma to raczej wpływu na obieg i czy znaczną różnicę temp. płynu odpowiedziałem ci wcześniej od strony fizycznej bo przy odp. ciśnieniu wode można zagotować w temp. pokojowej
wiki Opublikowano 23 Lutego 2007 Autor Opublikowano 23 Lutego 2007 no to po co jest ten zaworek skoro nie ma konkretnie na nic wpływu, pytam bo gościu co mi wymieniał płyn, termostat mówił że cos nie teges z moim korkiem i za bardzo nie wiem o co mu chodziło i czy moze to mieć wpływ na temp. silnika około 102 stopni bo nie wiem czy inwestować w nowy korek 60 zł w ASO 1
szogun0 Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 Jeśli korek trzyma zbyt wysokie ciśnienie to może dojść do zagotowania układu z powodu utrudnionego obiegu.
wiki Opublikowano 23 Lutego 2007 Autor Opublikowano 23 Lutego 2007 i o taką informacje mi chodziło, czyli istnieje możliwosć że obieg jest w jakims stopniu utrudniony powodując ze u mnie temp. jest o kilka stopni za wysoka tzn. 102-103 C po dobrym rozgrzaniu z reguły temp wacha sie w przedziale 98-103 C na klimatroniku bo na zegarze jest bite 90 (do 80 C wskazania zegara z klimatronikiem idealnie się pokrywają)
marewel Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 i o taką informacje mi chodziło, czyli istnieje możliwosć że obieg jest w jakims stopniu utrudniony powodując ze u mnie temp. jest o kilka stopni za wysoka tzn. 102-103 C po dobrym rozgrzaniu z reguły temp wacha sie w przedziale 98-103 C na klimatroniku bo na zegarze jest bite 90 (do 80 C wskazania zegara z klimatronikiem idealnie się pokrywają) U mnie jest taka sama,czyli widocznie tak powinno byc,a korek ma po to zaworek zeby wypuscic cisnienie jak sie plyn zagotuje,czyli pewnie w granicy 110 stopni.
wiki Opublikowano 23 Lutego 2007 Autor Opublikowano 23 Lutego 2007 co do temp. zagotowania sie płynu to zależy w jakim stosunku koncentrat : woda zostały dobrane lub w jakim stanie jest płyn, hmmm teraz nie wiem czy potraktowac to jako pocieszenie że u ciebie jest tak samo :smile: , mam pytanko wymieniałeś regulator temperatury (termostat) i wówczas tak miałes czy na fabrycznym tak masz dzisiaj przy temp. -6 , temp. na klimatroniku kanał 49 osiagnąłem 97 C po 8 km trasy, po zatrzymaniu się obserwowałem przez pare minut i temp. spadła powoli do 87 C, a na budziku cały czas bite 90 C
szogun0 Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 Zmień korek, nie jest drogi. Jak się nim potrząsa, ma "klikać".
wiki Opublikowano 23 Lutego 2007 Autor Opublikowano 23 Lutego 2007 no klika, tylko jak się go zakręca to powinno być też takie wyczuwalne i słyszalne zatrzśnięcie na koncu a u mnie tego nie ma hmmm, koszt korka to 60 zł w ASO ale może podmienię sobie na próbę od VW Bora wujaszka bo są chyba te same choć nie będę miał pewności bo też słyszałem od pracownika ASO VW że te korki często siadają i w ASO mają przyżąd do badania tych korków tzn. kiedy puszczaja ciśnienie
marewel Opublikowano 24 Lutego 2007 Opublikowano 24 Lutego 2007 Moim zdaniem wymiana korka nic ci nie da,poniewaz od sterowania temp.silnika jest termostat a nie korek,i jak juz pisalem korek ma po to zaworek zeby podczas zagotowania sie plynu nie popekaly ci przewody czy zbiorniczek.
paplanski Opublikowano 24 Lutego 2007 Opublikowano 24 Lutego 2007 Widziałem taki korek na allegro za 12 zł.
adadur Opublikowano 26 Lutego 2007 Opublikowano 26 Lutego 2007 Korek sam w sobie nie może wpływać na podwyższenie temp. w układzie. Jak masz możliwośc to podmień. Osobiście pierw zsunął bym lewy przewód na podszybiu tak by odsłonić otwór odpowietrzający, jak poleci troszke plynu to nasuń spowrotem i sprawdz jeszcze raz.
wiki Opublikowano 1 Marca 2007 Autor Opublikowano 1 Marca 2007 robiłem to i dalej ta sama temp. (odpowietrzenie raczej OK bo wszystkie węze gorące)
wiki Opublikowano 1 Marca 2007 Autor Opublikowano 1 Marca 2007 Osobiście pierw zsunął bym lewy przewód na podszybiu tak by odsłonić otwór odpowietrzający, jak poleci troszke plynu to nasuń spowrotem i sprawdz jeszcze raz. to zrobiłem i nie mam już pomysłów, auto pali mi teraz mniej, a w trasie 100 km utrzymywała się temp. 101 c do 103 C a po wjeżdzie do miasta i staniu na światłach chwilowo podskoczyła do 107 C i nie mam pojęcia o co chodzi i nie chciałbym silnika przegrzać :confused:
mrog Opublikowano 1 Marca 2007 Opublikowano 1 Marca 2007 a może to wina termostatu (pomimo, że nowy). Mój kolega miał Audi 100 i taki problem jak ty, żaden mechanik nie wiedział co jest grane, w końcu jakiś magik z ASO stwierdził, że to normalna temperatura dla Audi. Jeździł tak kilka lat i nic się nie działo.
latarnikmz Opublikowano 1 Marca 2007 Opublikowano 1 Marca 2007 Ja bym wymienił termostat. Zaworek w korku to nic innego jak zawór bezpieczeństwa, nie może mieć żadnego wpływu na temp. płynu chłodzącego. Co najwyżej może być powodem ubytku płynu (gdy otwiera się za wcześnie) lub może spowodować rozerwanie węży gumowych (gdy otwiera się za późno, a mamy awarię n.p. termostatu i silnik gotuje). Zaworek ma za zadanie upuścić ciśnienie (płyn) z układu chłodzenia w przypadku jego wzrostu ponad założony poziom. Pozdrawiam
adadur Opublikowano 2 Marca 2007 Opublikowano 2 Marca 2007 Zrób jeszcze jedną probe: pojazdzij autem monitorując temeraturę jak osiągnie ponad 80 na przemian sprawdzaj ręką wąż dolny ten idący z krućca gdzie zamontowany jest termostat i temperaturę. Początkowo powinien być zimny - przy 87 następuje otwrcie termostatu i w tym momencie wąż powinien zrobić się lekko ciepły bo przepływ jesszcze nieduży. Teoretycznie potwarcie ustaje przy 90 st.C i wąż jest nie mocno ciepły. Jeśli u ciebie temp. idzie wyżej ponad 100 st.C to niby do pełnego otwarcia termostatu - na wężu powinno być bardzo ciepło. Inaczej mając odp. temometr możesz sprawdzić termostat w "rądelku" w domu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się