Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowe regulacje dot.przeglądu technicznego auta


BEX4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zastanawiają mnie nowe regulacje odnośnie przegladu technicznego auta.Jak wiadomo przyrost mocy w aucie nie raz nie idzie w parze z regulacjami dotyczącymi naszych aut.Od Wielu lat w Polsce bez problemu pozbywano się Katalizatorów choćby na rzecz strumiennic lub DP.Co u naszych zachodnich sąsiadów było nie do pomyślenia!Więc jak oni podnoszą moc swoich aut jeżeli katalizatory oraz inne elementy których my sie pozbywamy oni muszą zostawić?Jak by nie patrzeć to co jest dziś np: w Niemczech jutro może być już u nas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe regulacje niczego pod tym kątem nie zmieniają a to że nikt w DE nie usuwa katów to mit.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brednia jest ze trzeba usunac katalizator albo DPF zeby zyskac konie mechaniczne, nie wspominajac o wstawianiu strumienic..... no comment, takie cos jeszcze moge zrozumiec jak sie kat wypali a i tak zamiast strumienicy po prostu przelot rure, a z drugiej strony jak sobie pomysle o truciu siebie i ludzi na chodnikach bo ktos sobie wymyslil ze bedizem mial 5 koni wiecej to mnie szlag trafia. Kazdy normalny tuner jesli robi samochod do codziennego uzytkowania nie zgodzi sie na wywalenie nam katalizatora czy tez DPF`a. Moim zdaniem powinno sie dopier.... za to kary i jeśli wejdą jakieś zmienny w tym kierunku to sie pod tym rękoma i nogami podpisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brednia jest ze trzeba usunac katalizator albo DPF zeby zyskac konie mechaniczne, nie wspominajac o wstawianiu strumienic..... no comment

w niektórych przypadkach trzeba by zachować serię albo nie rozwalić silnika... czasy golfa 3 minęły... rozprężenie wdechu obniża EGT, zmniejsza opory, przelot znacznie obniża back pressure a to wszystko daje.

Moim zdaniem powinno sie dopier.... za to kary i jeśli wejdą jakieś zmienny w tym kierunku to sie pod tym rękoma i nogami podpisze.

nie są planowane.

Nie myśl że bp turbo z bezpośrednim wtryskiem jest ekologiczna czy też "zdrowa". Sadzy nie widzisz a jest dla zdrowia gorsza od tej z diesla. Pamiętaj że silniki BP generują jej ponad dwukrotnie więcej... i nikogo to nie obchodzi. W UK 2 letnie BP nie przechodzą kontroli spalin.. nowe.. pełna ekologia i co ? Twój TFSI też nie przejdzie...

Inna kwestia co z tego że jest katalizator jak co 10 auta w Polsce wali na niebiesko ? DPF i ekologia ? ciągle podniesiona dawka paliwa tak że smród czuć przez całą zamontowaną ekologię jest zdrowe ? sprawdź sobie kiedy czuć gryzący smród ropy i jakie są nie fajne produkty takiego spalania.

KAT euro 4 spoko.. reszta to biznes, nikomu nie zależy na ekologii czy zdrowiu. Kat powinien być, MOS20 nie jest drogi.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbiny i kolektory są właśnie projektowane pod back pressure. DPF w B7 to zło. Przekonałem się na własnej skórze. Z kolei od B8 już całkiem nieźle to działa. Mikroczasteczki z silników z bezpośrednim wtryskiem są faktycznie groźniejsze od tych z diesla, ale diesla bez filtra! To nie znaczy ze można wypruwać wszystko jak leci!

W tym roku miałem wrażenie ze cala Polska zjawiła się w Bieszczadach. Świetnie, cudownie i wogóle. Ale przy drogach można było poczuć zapach życia ludzi z dużych miast...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbiny i kolektory są właśnie projektowane pod back pressure.

a co ma piernik do wiatraka ? im starszy silnik bym fala ma większe znacznie a rozprężenie wydechu to zło.

Z kolei od B8 już całkiem nieźle to działa.

jest dużo lepiej ale nadal "nie działa", by DPF był sprany auto musi porządnie dostać kopa a tego po prostu nie ma gdzie zrobić. Znam dwuletnie auta latające po autostradach które już mają lekkie problemy z DPF'em (czytaj śmierdzą) a jeżdżą bardzo dużo i tylko na dobrych paliwach.

Mikroczasteczki z silników z bezpośrednim wtryskiem są faktycznie groźniejsze od tych z diesla, ale diesla bez filtra!

nie, mikrocząsteczki z BP są kilkukrotnie mniejsze dlatego łatwiej dostają się do ludzkiego organizmu. Diesel z EURO 3 (bez DPF!) wydziela (na papierze) mniej cząsteczek niż BP z EURO 6. Oczywiście pomijam proces wypalania...śmiech na sali. Idziemy dalej, nawet u nas był przeprowadzany test pod kątem ilości sadzy w spalinach. Auto w 100% fabryczne generowało więcej sadzy niż auto w 100% wyciętą ekologią, niestety z pozostałymi związkami już nie będzie tak pięknie.

To nie znaczy ze można wypruwać wszystko jak leci!

a czy ja gdzieś napisałem że można ?

W tym roku miałem wrażenie ze cala Polska zjawiła się w Bieszczadach. Świetnie, cudownie i wogóle. Ale przy drogach można było poczuć zapach życia ludzi z dużych miast...

Latem pracowałem przy ogrodzeniu więc nawąchałem się sąsiadów. 5 letnie auta z ekologią nie dość że capiły to czasem nie było czym oddychać mimo że żadnego dymu nie widać, Nie jedno starsze auto mimo że lekko dymiło nie generowało takiego smrodu. Najgorsze francuzy :P

Problemem nie jest DPF, Katalizator, EGR czy co tam jeszcze wymyślą tylko właściciele.

- tuning wycięta ekologia fura ze zdrowym układem paliwowym i dolotowym, sprężarką w super stanie itd

VS

- 5 letni zapchany dpf, lejące wtryski, zawalony egr i geometria

co wolisz ? bo ja zdecydowanie tego pierwszego, jak ma kat metalowy i jest zduszony softowo to niemal ideał.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dochodzimy do punktu gdzie należy pokazać cyfry co, ile, czego wypluwa. Niestety nie mam ich w głowie a szukanie pewnie trochę czasu zajęło. Jednak twierdzenie ze stary, sprawny motor mniej truje jak nowy jest ze wszechmiar błędne. To znaczyło by ni mniej ni więcej ze robota setek inżynierów jest psu na budę.(tak wiem, nie tylko inżyniery to projektują;)

A auta z zapchanym dpfem i lejącymi wtryskami nie powinien poprostu przejść przeglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A auta z zapchanym dpfem i lejącymi wtryskami nie powinien poprostu przejść przeglądu.

w żadnym kraju europejskim nikt tego nie sprawdza a dzięki korkom i gestapo z suszarkami takich uszkodzeń jest coraz więcej.

Jednak twierdzenie ze stary, sprawny motor mniej truje jak nowy jest ze wszechmiar błędne.

a gdzie ja tak napisałem ?

ropa Euro 3 CO = 0,64

benzyna Euro 6 CO = 1

by wiki..

To znaczyło by ni mniej ni więcej ze robota setek inżynierów jest psu na budę.(tak wiem, nie tylko inżyniery to projektują ;)

inżynierowie nic nie robią bo nie muszą, BP od wielu lat ma taryfę ulgową euro 4 od 6 różni się tyle co nic, dla jednostek wysokoprężnych masz przeskoki rzędu 50-80%.

Sieczka się dopiero zaczyna, koszt każdego grama do 2020 roku wzrośnie masakrycznie, od teraz GPF ciekawe co będzie potem... przestaną produkować auta ? Diesle były popularne ze względu na podatki, teraz lobby idzie na benzynę bo była afera mimo że rządy od lat robią badania i doskonale wiedzą jaka jest realna emisja. O czujnikach innych "detektorach" stosowanych przez pozostałe koncerny też wiedzą.. jakąś nie zauważyłem by komukolwiek to przeszkadzało...

W 2011 roku powstał dość ciekawy raport, komisja EU stwierdziła że benzyny to większe zło od diesla... po mojemu oba to truciciele i nikt nic nie robi by temu zaradzić, wszyscy ładują tylko kasę..

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze ze sie nic nie zmienia ponieważ zamiast kata chce wstawić DP i nie chciałem aby nie długo sie okazało ,ze musze szukać kata bo inaczej bym nie przeszedł przeglądu

Odnośnie ekologi tak naprawde wieżyłem w nią kiedyś ale kiedy zaczołem pracować w państwowej firmie uświadomiłem sobie,ze słowo ekologia to słowo dzieki któremu można zarobić bardzo dużo pieniędzy a nic z prawdziwą ekologią nie ma wspólnego!!!Wiadomo auta powinny być coraz bardziej ekologiczne ale co innego jezeli coś jest ekologiczne i sie tego przestrzega a co innego gdy jest to tylko chwyt marketingowy albo klamstwo tak jak to było niedawno z koncernem VAG!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zmiany klimatu spowodowane działaniami człowieka to nie wiara tylko mierzalna wiedza której nie kwestionuje już żaden poważny naukowiec. Jasne ze niektórzy próbują na tzw. ekologi zarobić kasę.. I tak powinno być. Ale nadużycia powinny być karane tak samo jak w innych dziedzinach życia. Świadome korzystanie ze środowiska jest miarą poziomu rozwoju cywilizacyjnego. Może to i frazesy. Ale te frazesy nabierają innego znaczenia jak się mieszka np. w Krakowie na Bieńczycach albo odwiedza znajomych na pękających w szwach oddziałach onkologicznych.




w żadnym kraju europejskim nikt tego nie sprawdza a dzięki korkom i gestapo z suszarkami takich uszkodzeń jest coraz więcej.

Sprawdzają co najmniej w Rajchu i Szwajcarii.


ropa Euro 3 CO = 0,64

benzyna Euro 6 CO = 1

CO2 zgadza się. Ale to półprawda. Wszystkie inne wartości jest spora różnica. Gdzie od E5 wprowadzili tez normy na mikrocząstki dla benzyny.

Z silnika na ropę naftowa nie da się wiele więcej wyciągnąć tak żeby się to komuś opłacało produkować.

Oczywiście można powiedzieć ze to wszystko spisek i nic nie robić. Ale z takim podejściem to... Sudan Południowy? Dla nas najprostszym rozwiązaniem na już, teraz był by LPG chyba..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oo a propo ekologi oraz jak juz wspomniano LPG gaz jak narazie jest najbardziej ekologicznym paliwem w naszych autach i co !co chwila są wprowadzane po cichu podatki!!!

Gdyby komuś tak naprawde chodziło o ekologie w tym kraju Lpg by był jeszcze tańszy aby zachęcić polaków tak jak zaczyna sie to powoli robić z autami elektrycznymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zmiany klimatu spowodowane działaniami człowieka to nie wiara tylko mierzalna wiedza której nie kwestionuje już żaden poważny naukowiec.

ale mówisz o ociepleniu czy ochłodzeniu ? bo nie wiem która wersja teraz jest na topie..

Jasne ze niektórzy próbują na tzw. ekologi zarobić kasę.. I tak powinno być. Ale nadużycia powinny być karane tak samo jak w innych dziedzinach życia.

proponuję zacząć do karania tych co wprowadzili biopaliwa, wtrysk bezpośredni, wydłużone interwały itd

Może to i frazesy. Ale te frazesy nabierają innego znaczenia jak się mieszka np. w Krakowie na Bieńczycach albo odwiedza znajomych na pękających w szwach oddziałach onkologicznych.

w okresie zimowym na wsiach jest gorzej niż w zakorkowanym mieście. Uwierz mi że Kraków w porównaniu do Londynu to pryszcz, wracasz do domu "gile" z nosa są czarne a we włosach masz syf prawie jak po Bemowie. 3 letnie dziecko kaszle, ma problemy z płucami a lekarze rozkładają ręce bo rozwija się niby normalnie, choroby brak. Przyjeżdża na wakacje do nas i po 2 miesiącach nie kaszle, nie ma problemów w oddychaniem czuje się lepiej... z tego co czytałem to między innymi sadza zahamowuje rozwój płuc, dzieci w wieku 10 lat potrafią mieć poważne problemy.

Sprawdzają co najmniej w Rajchu i Szwajcarii.

sprawdzają tylko skład spalin i tylko w benzynach, UK również. Pamiętaj że w benzynie (dotyczy również LPG, które takie idealne nie jest) jakiekolwiek zachwianie w spalaniu (np zmęczona świeca) i już wszystkie normy idą na spacer..

Im wyższa temperatura spalania tym więcej NOx, a co robią obecnie ? w każdym typie silnika temperatura up i to bardzo dużo. By to wyeliminować wpakowali EGR który podnosi spalanie i zwiększa zadymienie. Dowalili DPF/GPF, który w procesie czyszczenia nadrabia zaległości i to z nawiązką a jakby tego było mało to w wielu autach ecu wiele i gęsto dolewa ropy by mu pomóc. Im gorszy stan tym ECU leje więcej i to przez cały czas. Do całości dodamy tryb Long life czyli rozcieńczanie oleju paliwem co w efekcie kończy się przepalaniem oleju, każdy wie jakie to szkodliwe i jak bardzo lubi to KAT/DPF/GPF. Idziemy dalej, biokomponenty w paliwach ich temperatura spalania jest dużo niższa niż pozostałych składników przez co znowu zwiększają zadymienie (może coś jeszcze) a tankujemy je w każdym zwykły paliwie na każdym CPN'ie.

Gdzie jest ekologia o której tyle się gada ? Jaki z tego wniosek ? stare auta ze znacznie bardziej ograniczoną ekologią były po prostu bardziej ekologiczne.

Każdy wie jak TFSI wciąga olej, każda benzyna turbo pod butem wciągnie ... ciekawe co na to GPF.. kolejny hit ekologiczny.

To wszystko jest po prostu smutne, DPF to dla mnie samo zło KAT... rozprężasz wydech, robisz przelot walisz gruby kosk to kup chociaż kat metalowy, naprawdę nie są drogie a układ "ich nie czuje". Zaś idiotów którzy przy każdym dodaniu gazu włączają tzw zasłonę dymną powinno się zamknąć w szczelnej hamowani. Niestety tu nie tylko diesle.. znam "polecane na forum" firmy która benzyny tak zalewają że walą na czarno... a to już musi być solidnie grubo...

mała dygresja ekologiczny kolega "Ogi" zdaje się ma LC.. czyli startowy generator sadzy....

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega OGi to w ogole ma wiele skrajnych zdan na wiele ciekawych tematow :facepalm:

O bardzo mnie cieszy ze interesuje cie moje zdanie na rożne tematy, możesz podać o co ci konkretnie chodzi czy tez tak się przypierdalasz bez żadnej swojej konkretnej wypowiedzi w temacie żeby podnieść swoja niska samo ocenę ? bo sobie jakoś nie przypominam swoich skrajnych zdań na wiele tematów.

Ogi, dnia 14 List 2016 - 12:08, napisał:snapback.png

Kazdy normalny tuner jesli robi samochod do codziennego uzytkowania nie zgodzi sie na wywalenie nam katalizatora czy tez DPF`a.

To to dobre to :polew:

Nie wiem gdzie ty modyfikujesz swoje samochody czy to firmy krzak czy tez chiptuning z allegro ale mi sie juz pare samochod przez rece przewinelo w ktorych zmienialem uklad wydechowy i czy to byl diesel czy benzyna nikt mi nie chciał czy tez nie proponował wycinania katalizatora czy tez DPFa a wręcz na moje pytanie o usuniecie katalizatora usłyszałem stanowcze NIE.

Wiec daruj sobie te osobiste wycieczki i pisz posty wnoszące cos do tematu albo wyrażające twoja opnie na dany temat.

Marcin4x4 dokaldnie o to mi chodzi, wiadomo ze kat czy dpf nie wyłapie wszystkiego ale usuwanie go w momencie gdy jest sprawny w imie zasady bo mi przybedzie 4 konie mechaniczne h.... ze bede truł jeszcze mocniej bo przeciez i tak nikt tego nie zauważy jest dla mnie debilizmem równym z paleniem w piecu starymi oponami, plastikami etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli mamy sprawny katalizator i robimy podstawowe mody to nie uzyskamy nawet tych 4 koni (no chyba że fabrycznie mamy 300), turbo szybciej też nie wstanie a wielu może mieć większe spalanie. Zapchany kat tak samo jak DPF to nic dobrego, ograniczy moc i nie spełnia swojego zdania.. no i co robi 80% zakładów i 95% klientów ? nie diagnozuje czemu KAT/DPF się zapchał, nie usuwa przyczyny tylko skutek, potem się okazuje że auto dymi na wszystkie kolory tęczy. Czyli zwykły kowalski w szarym słabym aucie jest trucicielem większym niż inni z koksem na pełnym przelocie.

Co do zakładów, niestety mając audi 1,8T z nalotem 200 tyś km większość na dzień dobry wywala kata.. oczywiście oficjalnie nikt tego nie zaleca.

No i fora...

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli mamy sprawny katalizator i robimy podstawowe mody to nie uzyskamy nawet tych 4 koni (no chyba że fabrycznie mamy 300), turbo szybciej też nie wstanie a wielu może mieć większe spalanie. Zapchany kat tak samo jak DPF to nic dobrego, ograniczy moc i nie spełnia swojego zdania.. no i co robi 80% zakładów i 95% klientów ? nie diagnozuje czemu KAT/DPF się zapchał, nie usuwa przyczyny tylko skutek, potem się okazuje że auto dymi na wszystkie kolory tęczy. Czyli zwykły kowalski w szarym słabym aucie jest trucicielem większym niż inni z koksem na pełnym przelocie.

Co do zakładów, niestety mając audi 1,8T z nalotem 200 tyś km większość na dzień dobry wywala kata.. oczywiście oficjalnie nikt tego nie zaleca.

No i fora...

Racja kolega gregor jest na tym forum szanowanym tunerem

i pierwszą rzecz którą robi przy modyfikacji tz chiptuning wywalenie kata wstawienie DP aby silnik turbina miało lżej!

Ponieważ jak to zostało napisane wyżej zapchany katalizator, DPF trują i nikogo nie obchodzi np ze jest zapchany,samochód wydziela wiecej zwiazkjów trujących niż by to robił bez niego itp ma być i już nie tedy droga do ekologi

Prius niby jest tak ekologicznym autem itp lecz malo kto mówi ze tak jest gdy jezdzi sie spokojnie po wciśnięciu pedału gazu wlancza sie wir w baku i połknie wiecej paliwa niż nie jedno nie ekologiczne auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wyciąłem KAT'a bo mam ALT i nie trzeba tłumaczyć dlaczego mi padł, bo każdy tutaj chyba to wie :decayed:

mimo wszystko nie popieram takich decyzji i mnie samego zaczęło wkurzać to że wali z wydechu jak z d*py słonia :/

jeszcze na ssaniu... matko bosko. :facepalm:

no ale co zrobić, wstawisz kata to znów się spali za pół roku i kasa w błoto. :kox:

Cytat

Kolega OGi to w ogole ma wiele skrajnych zdan na wiele ciekawych tematow :facepalm:

O bardzo mnie cieszy ze interesuje cie moje zdanie na rożne tematy, możesz podać o co ci konkretnie chodzi czy tez tak się przypierdalasz bez żadnej swojej konkretnej wypowiedzi w temacie żeby podnieść swoja niska samo ocenę ? bo sobie jakoś nie przypominam swoich skrajnych zdań na wiele tematów.

nie przejmuj się, on tak zawsze :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...