Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4b5 AHU zacinająca turbina


nicdobrego77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od kilku dni mam problem z autem, powyżej 2000 obrotów auto zaczyna tracić moc przy przyspieszaniu. Gdy trzymam pedał gazu wyciśnięty do oporu auto co chwile zwalnia i przyspiesza, w tym czasie jak zwalnia nie słyszę też gwizdu turbiny tak jakby rozłączało ją co chwilę. Podcisnienia mam sprawdzone, brak błędów,

przeplywka też działa poprawnie. Gdzie szukać dalej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili nie mam możliwości zrobienia logów. Podłączyłem z a to gruszkę turbiny bezpośrednio do podcisnienia omijając zawór n75. Problem znikł auto rozpędza się bez szarpania, więc podejrzewam że w tym zaworze tkwi problem. Ale mam jeszcze jedno pytanie, czy po połączeniu podcisnienia gruszka powinna się poruszyć, u mnie nawet po przygazowaniu sztanga nie porusza się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego masz ahu, tam jest WG i nie ma podciśnienia. jak pominąłeś N75 to masz doładowanie około 0.6 bara. Wymienisz N75 i będzie dobrze, bo to on jest zwykle winny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WG sterowany jest podciśnieniem. Podmień N75 z N18, ściągnij też gruszkę turbo i zobacz jak chodzi WG, może się nie domykać, albo z jakimiś oporami chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciucha, jakie podciśnienie przy turbo z WG?

Przy turbinie z WG (klapą upustową) gruszka klapy jest zasilana CIŚNIENIEM z dolotu.

N75 steruje gruszke która poprzez ciśnienie powietrza, wypycha sztange tym samym uchylając klape wg.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina na WG jest uważana za bezobsługową.

Jeśli jest problem z przeładowaniem to najczęsciej jest problem z nieszczelnością wężyków lub n75.

Żeby sprawdzić czy n75 jest uszkodzony to robi się tzw. bypass - nie raz opisywane na forach z silnikami z grupy vag, które posiadają turbo z WasteGate.

Odpięcie wężyka od gruszki sprawia że klapa upustowa jest zamknięta i spaliny przechodzą tylko przez wirnik turbiny powodując przeładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc, problem rozwiązany. Winowajcą okazał się n75, po podmiance na inny sprawny auto zaczęło jeździć jak dawniej. Mam jeszcze pytanie odnośnie ruchu sztangi, u mnie po poruszeniu ręką sztanga porusza się z dużym oporem o kilka mm. Czy to jest w normie czy spróbować rozruszać ja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grucha z oporem chodzi bo jest w niej sprężyna.

Masz wszystko w porządku.

Myśle że choć trochę wytłumaczyłem co i jak w związku z turbiną na WG :)

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.podepne sie pod temat dzisiaj turbo przeladowalo mi. Po odpaleniu ponownym auto ciągło dopiero przy wysokich obrotach,rzędu 3.5tys.znaczy przy tych obrotach czuc było ze przyspiesza ladnie i turbo pompuje.po jakims czasie ustabilizowalo soe i juz normalnie od 1900-2000 juz pompuje turbo. Dlaczefo tak soe stało? Podlaczylem vaga i blad byl od przeladowania.wszedlem w kanał 011 w bs i widac ze sztanga ladnie pracuje i na zgaszonym tez reką ja poruszam.chyba ze przycina sie w jakims momencie.co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej turbinie jedynie co może się przycinać to gruszka.

Może ten używany n75 się przyciął?

Po latach używania smar w n75 robi się jak modelina i trzpień w gnieździe cewki przycina się, ten zawór można zregenerować - wyczyscić i nasmarować.

Sprawdź stan wszystkich wężyków, tak dla pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już sie podpinasz pod temat to z łaski swojej wypadałoby podać kod silnika.

Na tapatalku nie wyswietla mi sie od razu profil, musze sam w niego wejsc a nie zawsze to robie, tym bardziej że jak ktoś pisze że ma podobny problem do autora tematu.

Tutaj jest wątek z problemem turbo na WG.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aj mój błąd racja, zwracam honor. U mnie kod silnika avg teoretycznie ale praktycznie AHU tylko z moim całym osprzętem z avg.przeszczep słupka był.

Dodam ze taki blad mi wywalilo- 17964 Charge pressure control: Negative deviation

Dodaje filmik pracy sztangi na jałowym sciągając wężyk z gruszki i wkładając go ponownie,widac jak sztanga chodzi.ale jak ustami probowałem wciągnąc ją zasysając powietrze przez wężyk to nie mogłem a powinno isc racja?

Edytowane przez tkamicki5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...