Albi91 Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 (edytowane) Cześć wszystkim, słowem wstępu, wiem, że tematów o wymianie na 6 biegów było pare, przekopałem forum (żeby nie było), ale nie widze odpowiedzi mnie satysfakcjonującej. Słowem wstępu część 2. Silnik AJM, moc podniesiona do +- 230/400nM, manual, jednomas, tarcza 240mm, docisk od LT. Niestety sypie się skrzynia.. standardowo 3 zgrzyta + 5 zgrzyta, a momentami ciężko wrzucić jakikolwiek z biegów. Zachowuje się dziwnie bo raz działa (prawie normalnie, ale da się jechać) a raz mam spore problemy. Dzisiaj rano np wyjechałem z bramy na wsteku, a parkując pod pracą już nie wchodził -.-. Do sedna, moje pytanie brzmi. Jaka skrzynia 6 podejdzie bez większego problemu do wyżej wymienionej kombinacji sprzęgła + zniesie moment ok 400 niuta? Czy od a6 c5 2.5 da rade ? Będę wdzięczny za konkretne odpowiedzi.Dzięki i bezawaryjności innym życze. Kamil. Edytowane 23 Listopada 2016 przez Albi91
Albi91 Opublikowano 23 Listopada 2016 Autor Opublikowano 23 Listopada 2016 Tego typu odpowiedzi cenie sobie najbardziej Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
Hezen Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 (edytowane) Raz skrzynia działa prawidłowo raz nie... a może masz w niej sucho albo mocno przepracowany olej? Nawiązując do tematu, to skrzynki 6b od 2.5tdi poradzą sobie z mocą. Najdłuższa skrzynia 6b to DQS, biegi 1-5 praktycznie takie same jak w "piątkach" a 6 bieg na trasy. Musisz się liczyć że włożenie skrzynki 6b niesie za sobą wymiane kilku częsci (nie pasi p&p) tym samym większe koszta. Edytowane 24 Listopada 2016 przez Hezen
Albi91 Opublikowano 24 Listopada 2016 Autor Opublikowano 24 Listopada 2016 (edytowane) Wiem wiem, temat przekładki ogarnałem, że nie pasuje p&p i co potrzeba. Chodziło mi czy samo połączenie skrzynia, sprzęgło podejdzie. Generalnie synchronizatory padają na 3 i 5 więc tak czy siak trzeba by wymienić. Co do przyczyny sprawdze co w srodku się zadziało jak ją zdejmę. Co do kosztów, właśnie wczoraj po rozmowie z ziomkiem i mechanikiem właśnie grubo się zastanawiam czy ta 6 jest mi bardzo potrzebna. Żeby nie zakładać tematu dodatkowo, orientujesz sie która skrzynia 5 biegowa byłaby ewentualnie dłuższa niż seryjna z AJM? Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka Edytowane 24 Listopada 2016 przez Albi91
wodz Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 Co do "zgrzytania" 3 i 5 biegu to zapewne kiepskie synchronizatory. Ale co do dobrze wchodzących biegów a po czasi źle to podejrzewał bym też sprzęgło, wysprzęglik.Przyjrzyj mu się dobrze jak będziesz miał je na wierzchu. Pozd
fanthomas18 Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 Przy DQS koszty wcale nie są jakoś tragicznie większe, do wymiany (oprócz skrzyni) wybierak i sanki. Mi się trafił cały zestaw za 800zł, skrzynia, sanki, wybierak. Ale 6ty bieg bardzo się przydaje, w trasie jest ekonomiczniej przy 3tys obrotów jest ~165km/h. Ja jakbym miał wybierać to wolałbym dołożyć i wrzucić 6b
Albi91 Opublikowano 24 Listopada 2016 Autor Opublikowano 24 Listopada 2016 Na chwilę obecną u mnie czytając zegary przy 160 jest 3200rpm. 5ke skrzynie mam na miejscu za 400 zł z pewnego źródła stąd moje przemyślenia. Ale fakt, ta 6ka to zawsze parę obrotów mniej. Dziękuję Panowie za odpowiedzi Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
Hezen Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 Jak będziesz miał zrzuconą skrzynie to weź pod uwagę porade Wodza. Najdłuższa skrzynia 5b pod sprzęgło 228mm to FHN, podchodzi p&p
Albi91 Opublikowano 24 Listopada 2016 Autor Opublikowano 24 Listopada 2016 Mam 240mm z jednomasem tak jak wyżej pisałem. Wezmę wezmę wszystko przejdzie przegląd żeby nie wyszło znowu coś nieprzewidywanego. + Na jałowym grzechotalo przy nie wciśniętym sprzęgle (jakby łożysko latało) po przejściu na jednomas i większą tarcze ale ponoć nie tylko u mnie taki efekt występował. Więc sprzęgło i skrzynia do przeglądu. Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
Pulpit Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 a skrzynia CYB jak się ma względem DQS'a? teżjest od 2,5 tdi tylko z A8. Szukam jakiegoś info na temat tej skrzyni, ale słabo to idzie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się