Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BPW nierówne obroty przy odpaleniu na zimnym


19radzio86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na początku a4 avant b7 silnik 2.0 BPW. Mam problem z nierównymi obrotami na zimnym silniku zaraz po odpaleniu. Tj: przekręcam kluczyk gaśnie kontrolka od świec - rozruch (na dotyk), ale przez sekundę góra 2 szarpie budą i rozpędza się z ok 600 obrotów w górę i gwałtownie podskakuje do normalnej pracy na biegu jałowym, czasami jak jest bardzo zimno zaklekota poszarpie obrotami góra dół i gaśnie, ponowne odpalenie sytuacja opisana na początku i pali normalnie. Po wyłączeniu i ponownym odpaleniu już jest wszystko ok. Sytuacja powtarza się cyklicznie jak silnik całkowicie wystygnie.

Myślałem że to wina świec żarowych bo miałem na nich zrobione 120k km i około 5 lat. Wymieniłem komplet nowych, ale nic to nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć może jakiś filmik z odpalenia, będzie łatwiej coś doradzić;)

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo tylko u mnie szybciej budzi się z tego zawieszenia, wygląda jakby odpalał na nie pełną liczbą cylindrów a później się reszta dołącza, chyba że to coś z wtryskiem, trzeba poczekać na mądrzejszych kolegów;) u mnie dodatkowo brak jakichkolwiek błędów na vagu, powoli zaczynam mieć dosyć tej przewagi na techniką

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez lolq1660
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat dziś jak na zawołanie dla pokazania objawów się tak zachował... mróz był w nocy, normalnie też budzi się szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob logi grup 13, 18, 23 podczas odpalania i wrzuc na forum, będzie więcej wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w BPW dokładnie tak samo.Przyczyną były 2 spalone świece.

Sprawdź jeszcze raz te świece czy wszystkie aby napewno grzeją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jako pierwszy dodam swoje logi http://vaglog.pl/log-013_018_023_82100.html

Mam nadzieję że zrobiłem to dobrze bo to mój pierwszy raz;)

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

To nie chociaż ktoś podpowie jak na szybko można sprawdzić świece czy grzeją?

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widać nikt nie potrafi odpowiedzieć i pomóc rozwiązać problem .. ja udam się jeszcze na sprawdzenie kompresji i wtrysków, bo skoro świece grzeją (nowe i kable też sprawdzone jakby tak jakiś "sierściuch" się dorwał) to zostaje kiepska kompresja lub któryś z wtrysków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jako pierwszy dodam swoje logi http://vaglog.pl/log-013_018_023_82100.html

Mam nadzieję że zrobiłem to dobrze bo to mój pierwszy raz;)

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

To nie chociaż ktoś podpowie jak na szybko można sprawdzić świece czy grzeją?

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

Z Twoich logów wynika, że pompki są w pożadku raczej. są przeskoki w grupie 18, nie pamietam jakie wart powinny byc przy odpalaniu, ale normalenie 0 a jak puszczasz pedal po dodaniu gazu 4.

moze delikatnie sie zapowietrza.

sprawdzałes może czy jeśli przekrecisz kluczyk na zaplon kilka razy i "podpompujesz" paliwo czy jest lepiej? w sumie wtedy tez swiece dluzej pogrzeją.

tak najlatwiej to spojrzec na swiatło podsufitki, czy przygasa, można też vagiem zobaczyc

widać nikt nie potrafi odpowiedzieć i pomóc rozwiązać problem .. ja udam się jeszcze na sprawdzenie kompresji i wtrysków, bo skoro świece grzeją (nowe i kable też sprawdzone jakby tak jakiś "sierściuch" się dorwał) to zostaje kiepska kompresja lub któryś z wtrysków

Nie zrobiłeś logów z odpalania, to wróżenie z fusów, możesz mieć coś z pompkami albo vacum, moze byc tez ze paliwo się cofa z filtra. Może przetestój ten patent z "pompowaniem" ..

Edytowane przez moniuh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a logi zrobiłeś tak jak wcześniej podpowiadali??, skoro po wymianie swiec jest dalej to samo to PD walnięty albo kąt synchronizacji masz źle ustawiony, ale raczej stawiam na pompowtrysk lub pompowtryski, u mnie padł jeden, jak nie masz jak zrobić logów to jedź na sprawdzenie wtrysków koszt ok 20 zł


200 zł sory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam w okolicy możliwości zrobienia diagnostyki przez dedykowane do VAG urządzenie, podjechałem do elektromechanika który uniwersalnym sprzętem sprawdził. okazuje się że pompka na 2gim cylindrze zaczyna padać ... podobno nie jest to jeszcze tragedia by konieczna była wymiana. Oczywiście doszukiwał się też przyczyny w uszczelnieniach, ale moim zdaniem jakby zalewało jakiś cylinder to przy odpaleniu z tyły świata by widać nie było, a tu nawet dymka nie puści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w BPW masz pompki na jedna srube i uszczelke - podkladke na koncu wtryskiwasza, wiec moze tak byc ze uszczelnienie juz nie dziala tak jak powinno. zawsze to tansze do sprawdzenia niz regeneracja pompki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale jeśli dobrze rozumuje skoro zalewa cylinder to przy odpaleniu powinna być chmura dymu ... a tu nic ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...