spavn Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 (edytowane) Witam Potrzebuję rady kogoś "w temacie" w kwestii zawieszenia mojej A4. Jest To zawieszenie 1BE i ku mojemu zdziwieniu temat dość skomplikowany. Wyczytałem się postów jednak żaden nie odpowiedział w pełni na moje pytanie. Po wiosennej wymianie wielowachaczy przyszedł czas na amortyzatory gdyż samochód przestał się już tak pewnie prowadzić. Szybko traci trakcje na niskich biegach podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu, pływa po zakrętach a przy hamowaniu zbyt często załącza się ABS. Wcześniejsze amory i sprężyny według mnie były w tym aucie od nowości. Co prawda pan na przeglądzie stwierdził, że amortyzatory nadają się do dalszej eksploatacji bo na wykresach wychodziło mu ponad 70% na przodzie i tyle samo na tylnej osi, jednak to w jaki sposób zmieniła się fizyka jazdy autem przekonywało mnie do kupna nowych amorków. Było: Przód: Sachs 8D0 413 031 BE (czerwone) / sprężyna: 1x zielony, 2x różowy Tył: Monroe 23906 / sprężyna: 2x biały, 1x zielony Na Iparts facet po VIN-ie zaproponował mi: Przód: Bilstein 19-045 771 Tył: Sachs 280 560 O ile przedni Bilstein faktycznie jest montowany w sportowym zawieszeniu tak tylny amortyzator nie ma takiej adnotacji i obstawiam, że jest do zwykłej wersji zawieszenia. Po wyjęciu starych Sachs-ów z przodu i uzbrojeniu kolumny w nowe okazało się, że trzpień amortyzatora Bilstein jest dłuższy co w efekcie robi dłuższym cały amortyzator. Niestety porównanie wysokości odbyło się już po założeniu sprężyny i poduszek więc kolumny zamontowaliśmy w samochodzie. Tylny amortyzator jak się okazało nie miał gumowej poduszki podstawy sprężyny i dzięki temu na ostatnim dolnym zwoju kawałek sprężyny się ułamał. Zjeździłem całe miasto w poszukiwaniu sprężyny odpowiadającej seryjnym amortyzatorom jednak bez skutku. Nie występują żadne zamienniki a oryginalna w serwisie 450zł/szt Dodatkowo nie ma pewności, że pasowałaby do Sachs-a, który kupiłem. Tak więc i dłuższy przedni amor i tylny bez adnotacji o zastosowaniu do 1BE. Auto stoi na podwórku i czeka na moje działania. Po wymianie amorów pozostanie mi jeszcze wymiana tulei tylnej belki i uszczelnienie miski olejowej. Możecie mi jakoś pomóc ogarnąć temat z amortyzatorami i sprężynami? Edytowane 25 Listopada 2016 przez spavn
mano25 Opublikowano 28 Listopada 2016 Opublikowano 28 Listopada 2016 Według katalogu Bilstein dla roczników od 02.99 do 06.00 dedykowane są przednie amortyzatory o numerze 22-031167, a na tył 19-103471 (długość 638 mm). Na tylną oś jest jeszcze opcja o długości 602 mm - 19-105376. Odnośnie sprężyn, to Bilstein oferuje zamiennik standardowych, a jeżeli chcesz obniżające to polecam sprężyny Eibach E1537-140
Cpt.Ryan Opublikowano 28 Listopada 2016 Opublikowano 28 Listopada 2016 http://allegro.pl/amortyzatory-przod-audi-a4-95-99-sport-monroe-i5621132599.htmlPRZOD http://allegro.pl/amortyzatory-tyl-audi-a4-b5-99-01-monroe-sport-i6617789142.htmlTYŁ Mam i polecam, są to amory 4 komorowe, przez co szybciej tłumia wyboje, różnica ze starymi kolosalna...
mano25 Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 Te amory Monroe to klasyczne dwururki, tylko z innym systemem zaworów. Pytanie jak z żywotnością takich amortyzatorów ?
Cpt.Ryan Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 (edytowane) Nie wiem jak, ale dają 2 lata gwarancji bez limitu kilometrow. Różnica w cenie kolosalna, wiec nawet jak wysypią się po 3 latach to nie bedzie źle, tymbardziej że to stare auto, wiec nie beda pchał 1500zł w same amory, gdzie za rok, może mi polecieć coś, czego nie bedzie sie opłacało naprawiać. Jestem dobrej mysli, opinie na necie maja git, więc liczę ze troche mi posłużą. Kolega kupił do Mazdy Xedos też Monroe, z tym że zwykłe, nie Reflexy, i tez chwalił. Edytowane 29 Listopada 2016 przez Cpt.Ryan
spavn Opublikowano 29 Listopada 2016 Autor Opublikowano 29 Listopada 2016 http://allegro.pl/amortyzatory-przod-audi-a4-95-99-sport-monroe-i5621132599.htmlPRZOD http://allegro.pl/amortyzatory-tyl-audi-a4-b5-99-01-monroe-sport-i6617789142.htmlTYŁ Mam i polecam, są to amory 4 komorowe, przez co szybciej tłumia wyboje, różnica ze starymi kolosalna... Jakie masz do tego sprężyny? Wychodzi na to, że facet na słuchawce w Iparts wysłał mi po prostu złe amortyzatory, które nie współgrają z moimi oryginalnymi sprężynami. Przód jest już zamontowany więc raczej go nie przyjmą. Co za badziewiaki :| Według katalogu Bilstein dla roczników od 02.99 do 06.00 dedykowane są przednie amortyzatory o numerze 22-031167, a na tył 19-103471 (długość 638 mm). Na tylną oś jest jeszcze opcja o długości 602 mm - 19-105376. Odnośnie sprężyn, to Bilstein oferuje zamiennik standardowych, a jeżeli chcesz obniżające to polecam sprężyny Eibach E1537-140 Nigdzie nie widzę adnotacji, że są one przewidziane dla sportowego zawieszenia. Uważasz, że wypadałoby zmienić cały komplet razem ze sprężynami? I jak mają się te sprężyny do różnych długości amortyzatorów na tylnej osi? Utopiłem w takim razie kilka stów na złe amortyzatory :|
Cpt.Ryan Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 (edytowane) Springi normalne 1BE, bo akurat zawieche chce miec sportową serię, nie chce obniżać, utwardzać, a potem się sr** na policjantach i krawężnikach o dokładkę i miche olejową. Podobno amor sportowy (z krótszym tłoczyskiem, i o krótszym skoku) źle pracuje ze sportowymi sprężynami, i na odwrót. Długo na tych amorach latasz? Może zadzwoń do sprzedawcy 'z morda' bo czasem tak trzeba aby nie dać się zrobić w balona, i powiedz o całej sytuacji, że auto nie prowadzi sie jak powinno, bo dopasowali Ci zwykłe amory do sportowej zawiechy. Jak po zdjeciu będa wyglądały ja nowe, to może je zwróca. Edytowane 30 Listopada 2016 przez Cpt.Ryan
mano25 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Podobno amor sportowy (z krótszym tłoczyskiem, i o krótszym skoku) źle pracuje ze sportowymi sprężynami, i na odwrót. Kompletna bzdura! Jeżeli masz sprężyny obniżające, to dedykowane do nich są sportowe amory o skróconym skoku pracy. Wychodzi na to, że facet na słuchawce w Iparts wysłał mi po prostu złe amortyzatory, które nie współgrają z moimi oryginalnymi sprężynami. Ogólnie do Twojego auta jest sporo wersji amortyzatorów... w zależności od rocznika, skrzyni, fabrycznego zawieszenia. Nigdzie nie widzę adnotacji, że są one przewidziane dla sportowego zawieszenia. Uważasz, że wypadałoby zmienić cały komplet razem ze sprężynami? I jak mają się te sprężyny do różnych długości amortyzatorów na tylnej osi? Najlepiej napisać bezpośrednio do https://bilsteinpolska.pl, to dobiorą dedykowane amory. Jak wymienisz komplet, to będziesz miał pewność, że wszystko będzie dobrze współgrało. A jeżeli zdecydujesz się na te Eibachy, to lepiej założyć krótsze amory.
Cpt.Ryan Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Podobno amor sportowy (z krótszym tłoczyskiem, i o krótszym skoku) źle pracuje ze sportowymi sprężynami, i na odwrót. Kompletna bzdura! Jeżeli masz sprężyny obniżające, to dedykowane do nich są sportowe amory o skróconym skoku pracy. Zgadza się kolego, ale bez napinki Pomyliłem się, chodziło mi o zwykłe amory do sportowych sprężyn, i na odwrót. Prościej - do sportowych sprężyn tylko sportowe amory
spavn Opublikowano 4 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2017 Witam, Temat wymiany amortyzatorów zawisł na jakiś czas i powracam do niego znowu. Informację jakie są w stanie udzielić na stronie Bilstein albo Eibach są naprawdę mocno ograniczone. Kółko wzajemnej adoracji gdzie najprawdopodobniej oba serwisy należą do jednej osoby. Zastanawiam się nad założeniem https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-audi-a4-avant-8d5,-b5-e1537-140-pi-435.html do amortyzatorów które posiadam czyli przód: Bilstein 19-045771 (z tego co znalazłem długość amortyzatora to 602mm, gdzie ori Sachs'y miały 600mm) oraz tył: Sachs 280560 (długość 700mm + odbojniki Monroe PK016) Klasy ciężaru: OYE 1-1005kg 2-1000kg Potrzebne mi jeszcze będzie podkładka pod tylne sprężyny bo starą gdzieś wywiało podczas eksploatacji co doprowadziło do pęknięcia spręzyny. Myślicie, że taki zestaw ma prawo bytu? P.S. Powoli dostaje białej gorączki jak muszę znowu wracać do tematu tego nieszczęsnego 1BE
Carolla Opublikowano 21 Marca 2017 Opublikowano 21 Marca 2017 Dnia 4.01.2017 o 17:05, spavn napisał: Witam, Temat wymiany amortyzatorów zawisł na jakiś czas i powracam do niego znowu. Informację jakie są w stanie udzielić na stronie Bilstein albo Eibach są naprawdę mocno ograniczone. Kółko wzajemnej adoracji gdzie najprawdopodobniej oba serwisy należą do jednej osoby. Zastanawiam się nad założeniem https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-audi-a4-avant-8d5,-b5-e1537-140-pi-435.html do amortyzatorów które posiadam czyli przód: Bilstein 19-045771 (z tego co znalazłem długość amortyzatora to 602mm, gdzie ori Sachs'y miały 600mm) oraz tył: Sachs 280560 (długość 700mm + odbojniki Monroe PK016) Klasy ciężaru: OYE 1-1005kg 2-1000kg Potrzebne mi jeszcze będzie podkładka pod tylne sprężyny bo starą gdzieś wywiało podczas eksploatacji co doprowadziło do pęknięcia spręzyny. Myślicie, że taki zestaw ma prawo bytu? P.S. Powoli dostaje białej gorączki jak muszę znowu wracać do tematu tego nieszczęsnego 1BE I jak rozwiązałeś sprawę? mam podobną sytuację bo mam wymianę i amorów i sprężyn . a jakie masz oponki?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się