Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Auto "zjada prąd" na postoju + świruje licznik Jaeger - licznik do wymiany? Na co?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Latem walczyłem z rozładowywaniem się akumulatora na postoju. Po zamknięciu i uzbrojeniu alarmu auto pobierało 280mA. Po przeczyszczeniu punktów masowych, plusowych sprawdzeniu przekaźników, styków w liczniku w końcu wyszło że jest dobrze (choć przyczyny nie znalazłem). Przy walce z problemem doczytałem że możliwe że licznik po zamknięciu auta nie daje sygnału do modułów w celu ich uśpienia.

Niestety ostatnio (2 tyg. temu) stwierdziłem że problem powrócił. Teraz dokładniej przyłożyłem się do pomiarów i mam następujące obserwacje:

- po zamknięciu auta z pilota (jest centralny zamek, alarm fabryczny, moduł komfortu - domykanie szyb z pilota) auto potrafi pobierać:

  • prawidłowy prąd = 25mA
  • zawyżony prąd = 280mA (zjadało 10% akumulatora w dobę)
  • zawyżony prąd = 680mA (zjadało 10% akumulatora w 10h !!!)

Jest to losowe - dlatego mimo dwu krotnego sprawdzenia poboru prądu latem (z pozytywnym wynikiem) problem nie został rozwiązany. Nadmienię że sterownik LPG był odłączony przy testach i to nie on był/jest winowajcą.

- przy prądzie 680mA odłączenie bezpiecznika nr.15 [Kombigerat, Klimaanlage] obniża prąd do 70mA. Bezpiecznik wkładam na miejsce i prąd nie rośnie już. (Po sprawdzeniu schematów w ElsaWin wychodzi że Licznik ma zasilanie z bezpiecznika nr.5 i nr.15.)

- przy prądzie 70mA odłączenie bezpiecznika nr.16 [Elektron. Stabilitatsprogramm (ESP)] obniża prąd do 16 mA. Bezpiecznik wkładam na miejsce i prąd nie rośnie już.

- przy prądzie 680mA odłączenie bezpiecznika nr.29 [Motorsteuerung] obniża prąd do 330mA. Bezpiecznik wkładam na miejsce i prąd nie rośnie już. (330mA = pobór licznika ok.275mA + ESP ok.55mA)

- przy prądzie 330mA odłączenie bezpiecznika nr.15 [Kombigerat, Klimaanlage] obniża prąd do 70mA.

Na podstawie takich wyników pomiarów poszedłem tropem wadliwego licznika. Na dzień dzisiejszy jestem już niemal pewien że padł mi licznik. Jest to poliftowy Jaeger 1/2 FIS z Immobilizerem 3 generacji o nr. 8D0920900T / 8D0 920 900 T oparty na Motoroli. Licznik jest podświetlony na czerwono - jak reszta auta.

(Immo 3 na podstawie http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer - mam VIN i 14-cyfrowy Immo-ID przy łączeniu z licznikiem)

Aby poradzić sobie z poborem prądu odłączałem notorycznie klemę minusową. Po jej podpięciu i przekręceniu stacyjki licznik czasami wstawał prawidłowo a czasami migał. Tak jak na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=lZxm9Pg32oI

Dziś niestety było już gorzej (może ze względu na mróz) i licznik już tylko w pętli odpalał i gasł. Zarówno na zgaszonym silniku: https://www.youtube.com/watch?v=iCbLxG5rFLE jak i na zapalonym: https://www.youtube.com/watch?v=RHTTB9Uv78Y Teoretycznie można jechać ale żaden wskaźnik nic nie pokazuje, kilometrów nie zlicza no i denerwująco miga. No i prąd zjada.

Na chwilę obecną zakładam że wszystkie problemy to licznik i muszę go wymienić. Czy są jakieś inne sugestie w tej kwestii?

Auto ma VIN: WAUZZZ8DZ1A093xxx czyli MY2001 (rok modelowy 2001).

Po sprawdzeniu w ETKA wyszło mi że mamy następujące liczniki w/g opisu: 8D0 920 xxx x

Przy czym odrzucam angliki z powodu MPH, diesle (bo inny zakres obrotów), "AUS" bo nie wiem co to znaczy itd. Zostają liczniki zaznaczone na niebiesko.

combi-instrument with radio control digital clock
F 8D-Y-000 001>> PR-U2A
(2) 8D0920900MX 260KM/H diesel eng.
(2) 8D0920900PX 260KM/H petr. engine
combi-instrument with digital clock
F 8D-Y-000 001>> PR-U1A,U1B
(2) 8D0920901BX 260KM/H "AUS"
(2) 8D0920900RX 260KM/H diesel eng.
(2) 8D0920900TX 260KM/H petr. engine
(2) 8D0920950EX 160MPH diesel eng.
(2) 8D0920950GX 160MPH petr. engine
combi-instrument with radio control digital clock for vehicles with additional instruments
F 8D-Y-000 001>> PR-U2B
(3) 8D0920900NX 260KM/H diesel eng.
(3) 8D0920900QX 260KM/H petr. engine
combi-instrument with digital clock for vehicles with additional instruments
F 8D-Y-000 001>> PR-U1C,U1D
(3) 8D0920901CX 260KM/H "AUS"
(3) 8D0920900SX 260KM/H diesel eng.
(3) 8D0920901X 260KM/H petr. engine
(3) 8D0920950FX 160MPH diesel eng.
(3) 8D0920950HX 160MPH petr. engine
combi-instrument with radio control digital clock for vehicles with driver informationssystem -fis-
F 8D-Y-000 001>> PR-U2B,U1U:9Q2
(3) 8D0920931TX 260KM/H diesel eng.
(3) 8D0920932X 260KM/H petr. engine
(3) 8D0920932AX 260KM/H petrol eng.+ AJL
for vehicles with navigation system F >> 8D-Y-300 000
(3) 8D0920932AX 260KM/H petrol eng.+ AJL
(3) 8D0920932CX 260KM/H diesel eng. dial colour: grey
(3) 8D0920932DX 260KM/H petr. engine. dial colour: grey
(3) 8D0920932EX 260KM/H petr. engine. + AJL dial colour: grey
(3) 8D0920932BX 280KM/H S4
F >> 8D-1-080 000*
(3) 8D0920933AX 280KM/H S4
F 8D-1-080 001>>*
combi-instrument with digital clock for vehicles with driver informationssystem -fis-
F 8D-Y-000 001>> 8D-Y-300 000 PR-U1C,U1D,U1U:9Q2
(3) 8D0920932FX 260KM/H diesel eng.
(3) 8D0920932GX 260KM/H petr. engine
(3) 8D0920931DX 260KM/H petr. engine
for vehicles with navigation system
(3) 8D0920932HX 260KM/H petrol eng.+AJL
(3) 8D0920932JX 280KM/H S4
(3) 8D0920932MX 260KM/H "AUS"
(3) 8D0920932PX 260KM/H "AUS":AJL
(3) 8D0920930FX 280KM/H "AUS":S4
(3) 8D0920980JX 160MPH diesel eng.
(3) 8D0920980KX 160MPH petr. engine
(3) 8D0920980MX 160MPH diesel eng. dial colour: grey
(3) 8D0920980NX 160MPH petr. Engine dial colour: grey
(3) 8D0920980PX 160MPH petrol eng.+AJL dial colour: grey
(3) 8D0920980LX 170MPH S4
combi-instrument with digital clock for vehicles with driver informationssystem -fis-
F 8D-1-000 001>> PR-U1C,U1D,U1U:9Q2
(3) 8D0920932FX 260KM/H diesel eng.
(3) 8D0920932GX 260KM/H petr. Engine 1.8-2.8ltr.
(3) 8D0920932HX 260KM/H petrol eng.+AJL
(3) 8D0920932JX 280KM/H S4
F >> 8D-1-080 000*
(3) 8D0920933BX 280KM/H S4
F 8D-1-080 001>>*
(3) 8D0920932MX 260KM/H "AUS", 1.8-2.8ltr.
(3) 8D0920932NX 280KM/H "AUS":S4
F >> 8D-1-080 000*
(3) 8D0920933DX 280KM/H "AUS":S4
F 8D-1-080 001>>*
(3) 8D0920932PX 260KM/H "AUS":AJL
(3) 8D0920980JX 160MPH diesel eng.
(3) 8D0920980KX 160MPH petr. Engine, 1.8-2.8ltr.
(3) 8D0920980LX 170MPH S4
F >> 8D-1-080 000*
(3) 8D0920981AX 170MPH S4
F 8D-1-080 001>>*
(3) 8D0920980MX 160MPH diesel eng. dial colour: grey
(3) 8D0920980NX 160MPH petr. Engine, 1.8-2.8ltr. dial colour: grey
(3) 8D0920980PX 160MPH petrol eng.+AJL dial colour: grey
Cztery pierwsze to niestety niezalecany Jaeger/MM (jeśli dobrze odszukałem na fotkach z netu). Pozostają mi dwa:
8D0920932
8D0920932G (lub z końcówką X jak w rozpisce oznaczające że licznik jest regenerowany)
Oba są VDO z tego co się zorientowałem no i pełny FIS.
Kwestia jest taka że mój licznik 8D0920900T występuje w podgrupie: F 8D-Y-000 001>>
czyli od nr. VIN: 8D-Y-000 001 chociaż realnie auto zalicza się już do nowszej podgrupy F 8D-1-000 001>>
Zakładam że mogę wstawić licznik 8D0920932 ponieważ też występuje w tej podgrupie. Dobrze zakładam? Będzie miał Immo 3 a nie Immo 2 ?
Jeśli nie to rozumiem że muszę szukać 8D0920932G. Aktualnie na naszej rodzimej platformie aukcyjnej jest jeden licznik 8D0920932 w ofercie, ale wyświetlacz FIS jest do wymiany.
Czy są jakieś inne liczniki (nie zaznaczone na niebiesko) które by pasowały i działały jak należy po zwykłej adaptacji do auta po wpisaniu PINów? (bez zmiany tarczy i bez programowania)
Jaki numer ma 1/2 FIS VDO z Immo 3? Występowało coś takiego w benzynie?
Czy przy tak dobranym liczniku będzie problem z jakimiś kontrolkami, wskazaniami i potrzebą mostkowania jakichś pinów?
Nie było pytania ;-) Przeczytałem świetny poradnik kolegi soulmaster3m "Zamiana pół FIS na Full-FIS.pdf" i się wiele wyjaśniło.
Kolejna kwestia to PIN Immo 3 który siedzi w liczniku Jaeger, a którego standardowo nie znam :(
Mam zwykły kabel KKL na USB ( Czarny FT231x Viaken VID_0403_PID_AF77 ) z tego linku: http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html
Kiedyś próbowałem wydobyć PIN z licznika różnymi programami ale nic nie zdziałałem (chciałem dopisać kluczyki). Generalnie doczytałem że prawidłowy odczyt z Jaegera to tylko z programatora. Podobno ani VAG-Tacho ani K-CAN Commander 1.4 nie odczytają prawidłowo wsadu.
Czy tym przewodem i jakimś softem odczytam PIN z licznika 8D0920900T lub mojego ECU 4B0 906 018 CG (AWT) (zakładając że przy Immo 3 w ECU silnika jest PIN i jest on taki sam jak w liczniku) ? Jeśli tak to czym?
Jeśli dobrze zrozumiałem przeróbkę na FIS to mając auto kombi potrzebuje manetki 8D9 953 503 D / 8D9953503D (od AVANT) do sterowania komputerem. No i czujnik temp. oleju (049 919 563 B / 049919563B) którego nie mam (dodatkowe wskaźniki w liczniku).
Ze wszelkie uwagi w tym przydługim temacie będę wdzięczny.
Edytowane przez triodak
Opublikowano

przerabiałem to samo w a3 8l .za wymiane mikroprocesora w lublinie krzyknęli 350zł.ja zrobiłem po swojemu.wyjąłem bezpiecznik też chyba nr15 i dałem licznikowi zasilanie po zapłonie.wada jest taka że za każdym odpaleniem kasuje sie przebieg dzienny i data z godziną.ale aku juz nie pada.autem jeździ żona i mówi że zabardzo jej to nie przeszkadza

Opublikowano

Z tego co pamiętam jagera ugryzłem vagtacho. kkl i vag commander nie da rady.

Opublikowano

Problemem jest na 100 % licznik. Możesz wymienić na każdy o numerach 8d0920 xxx półfis. Chyba, że chcesz pełny fis to możesz kupić każdy europejski. Od biedy możesz kupić nawet diesla, bo potem wystarczy zmienić tarczę obrotów i edytować wsad licznika. Do odczytania Pinu z jaegera będzie potrzebny vag tacho.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...