4MaticPL 0 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 (edytowane) Witam wszystkich Ostatnio kupiłem z niemiec Audi A4 B6 Avant 1.8t 163ps quattro 2003r. Kupowałem go oczywiście ze względu na silnik 1.8t i Q o którym zawsze marzyłem. Teraz przyszedł czas na zwiększenie mocy. Na początek chciałbym zrobić takie rzeczy jak sztywny dolot, stożek, regeneracja turbo, większe wtryski, IC itd i mam do was parę pytań: 1. Regenerować turbo( tak dla pewności że nie jebnie przy programie ) czy lepiej wsadzić jakieś większe K04 ? 2. Jaki sztywny dolot i stożek wybrać ? 3. Jaki IC żeby nie przerabiać zderzaka czy belki ? 4. Jakie wtryski wybrać ? 5. Jak wygląda sprawa z wyciętym katem na przeglądzie ? Z tego co wiem to strumienić przy turbo się nie montuje także zostaje tylko wywalenie i wsadzenie sztywnej rury także będzie widać, że go nie ma. Czepiają się ? Czy mają to gdzieś ? Jeszcze jedno pytanie co do diagnośtyki. Czy kabel VAG KKL będzie odpowiedni ? Mam taki z mojej laguny http://allegro.pl/interfejs-diagnostyka-renault-ddt2000-obd2-ddt-cd-i5074742204.html?snapshot=MjAxNi0xMC0xOFQxMjozOTowMFo7YnV5ZXI7ZTI2Mzc3MmQxMWEzNTFlOTk1MjRjZmRmZWY5MjdlZDI3YzdlMTdlNWJiOWJmZDVkOWJlOTJlZTJiMTYxMDI4YQ== Ogólnie chciałbym osiągnąć coś koło 240PS tak żeby nie stracić za dużo na żywotności. Pozdrawiam Edytowane 28 Listopada 2016 przez 4MaticPL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XsiX 0 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 1. Ogólnie zakładany cel ~240KM to dużo chyba za dużo dla seryjnej K03 która obecnie siedzi. Więc jak już ruszać te K03 to tylko Hybryda K03 ,która ogarnie zakładane moce i będzie jeszcze mały zapas. 2.A do czego Ci potrzebny stożek ? Seryjny dolot raczej nie stanowi restrykcji pod takie moce. 3.Nie wiem jak z belką w B6 czy to samo co w B7 ale jak tak to 550x180x65 jest szansa, że upchniesz bez ruszania belki. Ale podobnie jak ze zderzakiem czy się wszystko będzie mieściło to zależy od osoby która będzie montowała i jej chęci. 3.Np. 380cc z 1.8T 225KM 4. Zależy od diagnosty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4MaticPL 0 Opublikowano 28 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Dzięki za odpowiedź 1. Jaką moc mogę uzyskać bez ruszania turbawki ? Nie chciałbym za bardzo skrócić sobie żywotności silnika. Jak potrzeba jest większa to mogę ją kupić. 2. Stożek i dolot sztywny chciałbym założyć tylko i wyłącznie po to, żeby uzyskać "lepszy" dźwięk. Z tego co wiem nie mogę założyć do tego silnika BOV dlatego chciałbym kupić lepszy zawór DV i do tego sztywny dolot ze stożkiem. 3. Zmiana IC przy tej mocy da mi cokolwiek ? Czy jest to gra nie warta świeczki ? 4. Co to tego katalizatora. Puki nie brzęczy to zostawić go? Czy lepiej wyrzucić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez80 31 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 odpowiedz na twoje 5 pytanie ,z pierwszego posta , brzmi ,nie czepiaja sie ,nie zwracaja na to uwagi ,bynajmniej ja jeszcze nigdy z czyms takim sie nie spotkałem,chyba ,że trafisz na jakiegos nadgorliwego diagnoste . pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 47 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 ile tysięcy razy można klepać ten sam temat.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Intercooler warto wrzucić bo seryjny jest bardzo mało wydajny, z kata wywal środek i wstaw samą puszkę wtedy na seryjnym turbo może uda się osiągnąc stabilne 200km przy takich modach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4MaticPL 0 Opublikowano 28 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Intercooler warto wrzucić bo seryjny jest bardzo mało wydajny, z kata wywal środek i wstaw samą puszkę wtedy na seryjnym turbo może uda się osiągnąc stabilne 200km przy takich modach. A przy pozostawieniu pustego katalizatora nie powstanie zawirowywanie spalin ? Z tego co wiem jest to niebezpieczne dla auta z turbiną no i jeszcze ten dźwięk pustego katalizatora jest nieznośny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez80 31 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 wstawiaj downpipe ,albo wyspawaj sobie sam ,albo kup gotowca,albo to komus zlec u siebie na miejscu , bo jak zostanie pusta puszka po kacie ,to słychac w niej taki rezonans ,dla mnie bynajmniej ,bardzo denerwujący . Jak masz kata sprawnego ,to go sprzedaz za taka sama kwote ,jaka zapłacisz za downpipe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Jakie zawirowania, jaki rezonans, w wolnossacym to faktycznie brzeczy ale z turbo nic takiego nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez80 31 Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 (edytowane) Nie do konca jest tak kak piszesz , w dyskusje sie wdawał nie będę , bo takowe na wszelkiego rodzaju forach sa bez owocne , ale gdyby tak było , to wszyscy tunerzy , wybebeszali by tylko katy , zostawiajac puste puszki i by robili programy , a oni wszyscy przecież stosują downpipe , zamiast kata.. Zreszta ja tez juz to przetestowałem doświadczalnie w 1,8 t mojego brata i różnica jest ..... Edytowane 29 Listopada 2016 przez bartez80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 Z jednym sie zgadzam, ta dyskusja jest bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 47 Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 (edytowane) Nie do konca jest tak kak piszesz , w dyskusje sie wdawał nie będę , bo takowe na wszelkiego rodzaju forach sa bez owocne , ale gdyby tak było , to wszyscy tunerzy , wybebeszali by tylko katy , zostawiajac puste puszki i by robili programy , a oni wszyscy przecież stosują downpipe , zamiast kata.. Downpipe = pusty katalizator z rurą, na DP zarabiają. Nie wszyscy wywalają KAT'y, wiele dobrych firm montuje katy sportowe od najprostszych metalowym bo jakieś swoje patenty. Proceder wywalania na pale wszystko jak leci dotyczyły przeważnie starych aut i ludzi którym po prostu szkoda kasy (na leczenie również). Pusta puszka może (nie musi) powodować zawirowania i lekki rezonans, po za tym spaliny tracą na dynamice (co nie ma większego znaczenia, przy tym poziomie wręcz żądnego). Przy bazowych modach zdrowy katalizator nie przeszkadza i jego usuwanie to zwyczajne psucie auta.. Edytowane 29 Listopada 2016 przez marcin4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4MaticPL 0 Opublikowano 29 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 Z jednym sie zgadzam, ta dyskusja jest bez sensu. Sam testowałeś pustego kata, że tak się zapierasz przy swoim ? Dużo jest opinii, że pusta puszka wpada w rezo i zawirowuje spaliny Przy bazowych modach zdrowy katalizator nie przeszkadza i jego usuwanie to zwyczajne psucie auta.. Czemu tak uważasz? Ja uważam, że lepiej teraz zainwestować w takie pierdołki jak TIP, IC czy downpipe bez kata żeby odblokować sobie możliwość dalszego tuningu. W jaki sposób ma to niby popsuć ci auto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 (edytowane) Łukasz13, dnia 29 List 2016 - 08:42, napisał: Z jednym sie zgadzam, ta dyskusja jest bez sensu. Sam testowałeś pustego kata, że tak się zapierasz przy swoim ? Dużo jest opinii, że pusta puszka wpada w rezo i zawirowuje spaliny A myslisz że pisałbym tak tylko dlatego że przeczytałem gdzieś w necie? tak testowałem sam pustego kata i potem dp, znam koło pewnie koło 10 osób które jeżdzą na pustej puszce i jakoś nie słyszałem że mówili że coś brzęczy. Te opinie które czytałeś napewno dotyczą 1.8t? Daje Ci proste rozwiązanie jak najoptymalniej podejść do tematu podniesienia mocy na seryjnej turbinie i potem nie miec problemów z wścibskim wzrokiem diagnosty, generalnie musisz sprecyzować czego oczekujesz, bo narazie pytasz o coś a potem wychodzi że i tak wiesz lepiej... Jak chcesz w przyszłości podnosić moc to rób tip, dp odpowiedniej średnicy i tak kiedyś pewnie zrobisz wydech bo seryjny będzie blokował jak wsadzisz hybryde itd. Edytowane 29 Listopada 2016 przez ?ukasz13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4MaticPL 0 Opublikowano 29 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 Nie chodzi o to, że chcę się wymądrzać tylko po prostu chcę zrobić to przyszłościowo i porządnie. Na auto nie szkoda mi pieniędzy. Chcę mieć pewność że wszystko jest zrobione tak jak należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 47 Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 W jaki sposób ma to niby popsuć ci auto? bo jest to niezgodne z prawem i szkodliwe dla środowiska, zwierząt i ludzi ? IC czy downpipe bez kata żeby odblokować sobie możliwość dalszego tuningu. a w czym Ci przeszkadza zdrowy katalizator ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4MaticPL 0 Opublikowano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2016 Wydaje mi się, że twoje 2.7 TDI będzie bardziej szkodzić ludziom niż moje 1.8t bez kata na podtlenku lpg Dobra koniec tematu, zrobię co uznam za słuszne chwilowo mam inne rzeczy do zrobienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 47 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 (edytowane) Silniki benzynowe produkują dwukrotnie więcej sadzy niż diesle a do tego jest kilkukrotnie drobniejsza więc bardziej niebezpieczna dla ludzi. Silniki z wtryskiem bezpośrednim produkują jej jeszcze więcej i inne równie ekologiczne substancje. LPG też truje i jest jeszcze bardziej podatne na zaburzenia w procesie spalania (świecie, cewki etc). Nie dymi a końcówki czarne.. patrz no jak to się dzieje. Edytowane 1 Grudnia 2016 przez marcin4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek920 4 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 No ale tlenków azotu juz 20 razy więcej jak benzyna nawet jeśli posiadają filter cząstek stalych ,w niemczech starszym autem na ON do centrum miasta nie wjedziesz a benzyna każda byle miała katalizator . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4MaticPL 0 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Nie ma co się sprzeczać w temacie ekologi. Każdy ma swoje zdanie i tyle. Koniec tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się