szafa96 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Witam forumowiczów ! Ostatnio udało mi się zarejestrować dziwne zachowania mojego auta, dokładnie silnika. Po nocy gdy jest zimny na ssaniu jest wszystko okej, gdy ssanie się wyłączy silnik dziwnie, okresowo wibruje. Przenosi się to na karoserie, jest wyczuwalne w środku. Do tego widać delikatne przygasanie oświetlenia wewnętrznego podczas tej wibracji. Cewki kiedyś były wymieniane na akcji. Samochód całkowita seria, nic nie wycinane (katy), wymieniane... Przebieg realny 101k km. Testy katów przeprowadzone - okej. Testy bodajże fazatorów (chyba gr 94) przeprowadzone - bez błędów - wsio ok. Porobiłem kilka logów statycznych bo problem dotyczy tylko obrotów biegu jałowego. Dodam że czasem wywala mi błąd sondy B2S2 17548 - P1140 - 00. Gdybyście byli tak mili i doradzili mi gdzie szukać przyczyn tych fluktacji silnika to byłbym wdzięczny ! Pozdrawiam Michał. 033, 090, 093 http://vaglog.pl/log-033_090_093_b53R3.html 033,032,031 http://vaglog.pl/log-033_032_031_015_016_003_ITTHs.html 010,014,011 http://vaglog.pl/log-010_014_011_B9MtN.html 001,002,003 http://vaglog.pl/log-001_002_003_3xIISF.html
sH3ep Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Wydaje mi sie ze w grupie 93 Bank1(wydechowy) wartość 13 to już trochę dużo. Może dlatego łapać w wibracje/nierówną prace.
szafa96 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2016 niepokoi mnie kolumna "Ignition timing angle" BTDC w grupie 010, 011. Dziwnie skaczą w niej wartości ... Wydaje mi się że wraz z chwilową wibracją silnika ta wartość wzrasta a potem maleje ... Co te BTDC w ogóle oznacza ?
sH3ep Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Niestety nie wiem. Polecam wybrać ze do jakiegoś znawcy ASN'ów zeby podłączył do kompa popatrzył i ocenił. Jak się ktoś zna na tych motorach to Ci powie coś więcej.
BeyerBrown Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 BTDC to kąt wyprzedzenia zapłonu http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/kat-wyprzedzenia-zaplonu/1q6kq od tego kąta ECU może odjąć kilka stopni (opóźnić zapłon) jeśli rozpozna spalanie stukowe (gr. 20 i 21) Proponuję skasować pamięć usterek (nawet gdy nie ma błędów) i wygenerować na nowo kod gotowości, tj. przejść wszystkie testy z nastaw podstawowych. Napięcie ładowania masz OK?
szafa96 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2016 (edytowane) BeyerBrown Przepraszam że tak późno odpisuje, to po pierwsze. W dniu jutrzejszym jak złapię chwile wolnego czasu to postaram się sprawdzić napięcie ładowania Pamięć usterek ? Hmm, rozjaśnisz temat ? Aż tak zaawansowanym użytkownikiem vcds nie jestem (chyba że wystarczy wejść po prostu w "fault codes" i nawet jak nie ma błędów kliknąć "clear codes" ) Nastawy podstawowe to kolejny odrębny temat który mnie nurtuje. Czy znajduje się gdzieś poradnik na forum jak to wykonać ? Chyba że chodzi tylko o adaptacje przepustnicy w co wątpię ... :/ Edytowane 12 Grudnia 2016 przez szafa96
BeyerBrown Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Tak, przycisk clear kasuje błędy i zeruje wszelkie adaptacje jakie wykonało ECU. Nastawy podstawowe to zbiór testów (w tym adaptację przepustnicy), które można wymusić na postoju a które normalnie sterownik robi samoczynnie co jakiś czas w trakcie jazdy. W sumie to nie musisz nawet wchodzić do tych nastaw, wystarczy jak w oknie Kodów gotowości (Readiness) wciśniesz przycisk Set Readiness, powinien włączyć się kreator który poprowadzi Cię za rękę
szafa96 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2016 Sprawdziłem aku i ładowanie. 12.12v silnik wyłączony. 14.06-14.11v na odpalonym silniku. Napięcie w oświetleniu środka pojazdu (bez żarówki) 13.25-13.35v. W grupie Readiness nie mam "Set readiness". Muszę prawdopodobnie pobrać innego vcds'a. Nagrałem krótki film prezentujący każdą grupę w silniku. Może uda się z niego coś wywnioskować, wszystko na jałowych obrotach. https://youtu.be/pINeWzSQrV0 (film jest przetwarzany aktualnie) Jutro postaram się ogarnąć nowszego vcds'a i spróbujemy zrobić te nastawy podstawowe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się