Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju 1.9 TDI 115 km pilne


farcis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam dylemat czy zmieniać olej teraz czy na wiosnę ? Przy 203 tysiącach był wymieniony teraz mam 214 tysi i czas go wymienić olej jakim jest zalany to 5w30. Jak mi radzicie ? Jakie są zależności wymiany oleju przed a po zimie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto wymienić olej przed zimą. Świeży olej ma lepsze właściwości smarne w niskich temperaturach. W zimie robiąc krótkie trasy, utrzymując przez dłuższy okres niską temperaturę pracy silnika można zaobserwować pod korkiem oleju ,,masło,, a nawet krople wody co raczej nie sprzyja silnikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymienia się co rok czasu lub 12-15tys ze wskazaniem na 12tys. Jeśli mało jeździsz to wymieniaj raz w roku na jesieni jeśli dużo to co 12-15 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent zaleca olej long life i wymiana co 30 tys i jest to dużo za dużo.

Różne oleje zachowują się różnie, kiedyś pracowałem w firmie budowlano/transportowej i rocznie zużywalismy kilka tysięcy litrów oleju i często przyjeżdżali do nas handlowcy na szkolenia/prezentacje

Luźno przyjęte jest ze w osobowkach olej mineralny wymienia się co max 10tys a pół syntetyk i syntetyk co 15, większość handlowców zaleca jednak wymianę co 15 tys czyli połowę tego co mówi producent.

W ciężarówkach przeważnie stosuje się polsyntetyki i wymiana co 40 tys a w motocyklach co 5 tys.

Jeśli jeździsz turbo benzyna jak normalny człowiek to wywalasz kasę w błoto ale to twoja kasa.

Złotym środkiem jest wymiana raz w roku co 12 - 15 tys i olej syntetyczny na bazie syntetycznej a nie mineralnej, mało kto o tym wie ale jest w tym ogromną różnica która sprytnie ukrywania jest na etykiecie przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producenci zalecają co 30 tys a to dlatego żeby klienci byli bardziej zadowoleni, bo dla nich lepiej jest jeździć na serwis co 30 tys a nie co 10 czy 15. Wymiana co 30 skutkuje znacznym zużyciem silnika w porównaniu z wymianami co 10 tys. Ale dla producentów to zdecydowanie na + bo w przypadku zatarcia auta schodzą częsci zamienne czy też nowe auta

W współczesnych silnikach przynajmniej w znacznej większości powinno sie stosować tylko oleje syntetyczne, w naszych silnikach typu 1.8T czy 1.9 TDI oleje półsyntetyczne a już nie mówię o mineralnych nie mają prawa bytu .

A w ciężarówkach wymiania sie olej co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów dlatego że do miski mieści sie nie 4l jak w audi a 30 litrów lub ponad co skutkuje zdecydowanym zmniejszeniem zużycia oleju.

Edytowane przez Mateuszek1001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam dylemat czy zmieniać olej teraz czy na wiosnę ? Przy 203 tysiącach był wymieniony teraz mam 214 tysi i czas go wymienić olej jakim jest zalany to 5w30. Jak mi radzicie ? Jakie są zależności wymiany oleju przed a po zimie ?

Wymień teraz, zapodaj fulla 5W40 505.01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie oleje Motula, castrola czy mobila są na bazie mineralnej, gdybyś zagłębił sie w karte technologiczną to na wszystkich będzie podane HC. Cały rynek olejów to taki jeden wielki przekręt jak z normami VW, kazdy mysli "zaleje sobie 100% syntetyk to bede miał zdrowszy silnik" guzik prawda bo 90% olejów to oczyszczany mineralny a nie tak jak kazdy myśli olej który powstał chemicznie.

Wiele osób na naszym forum stwierdziło ze silniki Audi dobrze chodzą na Motulu i tego sie trzymajmy. Wiele osób również stwierdziło że olej wymienia sie raz w roku najlepiej na jesieni lub co ok 12 tys, jak zrobisz 10 tys to jest ok, jak zrobisz 18 tys to panewka odrazu ci sie nie przekręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie oleje Motula, castrola czy mobila są na bazie mineralnej, gdybyś zagłębił sie w karte technologiczną to na wszystkich będzie podane HC. Cały rynek olejów to taki jeden wielki przekręt jak z normami VW, kazdy mysli "zaleje sobie 100% syntetyk to bede miał zdrowszy silnik" guzik prawda bo 90% olejów to oczyszczany mineralny a nie tak jak kazdy myśli olej który powstał chemicznie.

Wiele osób na naszym forum stwierdziło ze silniki Audi dobrze chodzą na Motulu i tego sie trzymajmy. Wiele osób również stwierdziło że olej wymienia sie raz w roku najlepiej na jesieni lub co ok 12 tys, jak zrobisz 10 tys to jest ok, jak zrobisz 18 tys to panewka odrazu ci sie nie przekręci.

W końcu ktoś napisał całą prawdę :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zawsze powinno wymieniać sie na zimę.

Olej zawsze wymienia sie co przebieg lub raz na rok jak sie nie osiagnie przebiegu. Jak ktos robi w roku 40 tys km to ma czekac do jesieni. Masakra. W Twoim przypadku wymieniaj co 10 tys lub jak nie osiagasz takiego przebiegu to co roku zaczynajac od jutra. Masz stary silnik i mu nie żałuj. Pamietaj do AJM nie ma 10 w.

Sa tylko 5 w z norma 505 01. A to ze nie sa oleje tak naprawde syntetyczne to pierwszy na swiecie zrobil wal uwielbiany w Plsce dziadowski castrol. Mobil wytoczyl mu procej na skale swiatową ze oszukuje ludzi sprzedajac syntetyka tak naprawde przerobionego minerala i wygral. Ale i tak juz fala pseudo syntetyków zalewala swiat i nawet Mobil juz sobie odpuścił. Teraz to wsio podrasowane minerale z dodatkami. I tyle w temacie. Lej co 10 tys 5w30/40 505 01 i zapomisz o silniku.

pozdro

Edytowane przez Zimny Chirurg 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem silnik można lepiej rozgrzać i dokładniej zlac starą oliwę.

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że mając VAG-a i odpowiednio długą obwodnicę (po której można trochę żwawiej polecieć :wink: ), to można również zimą dobrze rozgrzać silnik/olej :)


A w ciężarówkach wymiania sie olej co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów dlatego że do miski mieści sie nie 4l jak w audi a 30 litrów lub ponad co skutkuje zdecydowanym zmniejszeniem zużycia oleju.

Niezupełnie.

Dlatego się często nie wymienia poniewaź ciężarówka jak raz wyjedzie w trasę to (nieco upraszczając) jedzie praktycznie wiele godzin non stop z tą samą prędkością (80-90km/h) kilkaset km, a silnik przez większość czasu pracuje w zakresie optymalnych obrotów.

Long-life (30tys.km) nie jest zły gdy auto jest w podobny sposób użytkowane. W sumie to właśnie po to został opracowany, a nie do jeżdżenia na krótkich odcinkach rano i po południu po zakorkowanym mieście (np.dojazd do/z pracy).

Moim zdaniem interwał wymiany zależy od wielu zmiennych, co bardzo klarownie przedstawia poniższa grafika:

poradnikmobila.jpg

źródło: http://motoroils.pl/dlaczego.html

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...