Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B9 2.0 TFSI 252KM Quattro S-tronic Exclusive - samochód testowy Autocentrum


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Człowiek pyta właścicieli B9-ek z takim motorem (252KM) o info na wlepce by mieć na 1000000000000000000% potwierdzone info a odpowiadają mu wróżbici-teoretycy co mają B8, ehhhh... :facepalm:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Rozumiem, że właśnie podejmujesz decyzję zakupową - i jak Audi zaleca 98 to nie kupujesz, bo paliwo zbyt drogie?

Opublikowano

Audi zaleca normalne paliwo 95 z możliwością tankowania 92. Instrukcja podaje ze tankowanie paliw niższej jakości niż w/w moze skutkować obniżeniem osiągów datego nie zaleca się zbyt mocnego obciążania silnika tankujac paliwo poniżej 92.

Opublikowano

Nie spinaj się i nie snuj teorii z d...

Pytam z czystej ciekawości - czy inżynierom Audi udało się skoksować tak silnik by wciąż zadowalał się zupą 95-cio oktanową czy jednak potrzebuje już paliwa bardziej odpornego na samozapłon.

W np. Golfie 7 GTI, gdzie siedzi również 2.0TSI z wtryskami pośrednimi, w przypadku wariantu 220 lub 230-konnego (pakiet Performance) wystarczy 95-ka a GTI Clubsport (270KM) wymaga już Pb98 do osiągnięcia pełnej mocy.

Zastanawiam się więc gdzie leży "granica oktanowości"... :mysli:

Liczę, że posiadacze B9-tek udzielą mi wiarygodnej odpowiedzi.

Dlatego pytam :hi:

Audi zaleca normalne paliwo 95 z możliwością tankowania 92. Instrukcja podaje ze tankowanie paliw niższej jakości niż w/w moze skutkować obniżeniem osiągów datego nie zaleca się zbyt mocnego obciążania silnika tankujac paliwo poniżej 92.

No i o taką odpowiedź mi chodziło, podziękował :hi:

Opublikowano

Nie spinaj się i nie snuj teorii z d...

Pytam z czystej ciekawości - czy inżynierom Audi udało się skoksować tak silnik by wciąż zadowalał się zupą 95-cio oktanową czy jednak potrzebuje już paliwa bardziej odpornego na samozapłon.

W np. Golfie 7 GTI, gdzie siedzi również 2.0TSI z wtryskami pośrednimi, w przypadku wariantu 220 lub 230-konnego (pakiet Performance) wystarczy 95-ka a GTI Clubsport (270KM) wymaga już Pb98 do osiągnięcia pełnej mocy.

Zastanawiam się więc gdzie leży "granica oktanowości"... :mysli:

Liczę, że posiadacze B9-tek udzielą mi wiarygodnej odpowiedzi.

Dlatego pytam :hi:

Audi zaleca normalne paliwo 95 z możliwością tankowania 92. Instrukcja podaje ze tankowanie paliw niższej jakości niż w/w moze skutkować obniżeniem osiągów datego nie zaleca się zbyt mocnego obciążania silnika tankujac paliwo poniżej 92.

No i o taką odpowiedź mi chodziło, podziękował :hi:

Producent podaje tak jak napisała kamelus :) Możesz sobie sprawdzić na stronie Audi w danych technicznych pojazdu :wink:

S4 również zadowala się 95. Podejrzewam, że dopiero RS4 będzie miało zalecenia odnośnie 98 :)

Opublikowano

Chciałem się upewnić, bo różnie z tym bywa, ja mam np. zalecenie by lać 95-tkę do mojego leciwego 3.0 BGN-a 162kW pomimo, że to niemal ta sama konstrukcja co 3.0 ASN 162kW - a ten wymaga już Pb98

Brawa dla Audi, że również nowa eSa zadowala się "gorszym" :wink: paliwem a przy tym podejrzewam, że pali go mniej w por. do np. S4 B7 (V8 344KM@Pb98) = więcej km na jednym zbiorniku :)

Opublikowano (edytowane)

95 oktanów na klapce.

Aczkolwiek ja czasem, szczegolnie w zimie, zalewam 98, niech sobie Audi ma... :)

Jak juz bedzie program zrobiony w samochodzie, to oczywiscie launch control, 60-100 / 80-120 / 0-160 / 0-200km/h bedziemy mierzyć na 98 oktanach. Wyniki z race logiciem wkleje, gdy mod stanie sie faktem.

Co do 19, ja wiem ze komfort bedzie hmmm... no bedzie nizszy no. Co zrobic? Mialem 20" na profilu 35 i bylo srednio, a jak pisalem, A8 mialo jeszcze pneumatyke. Chociaz znam siebie i wiem, ze wizualnie chce Audi wygladajce super, dlatego tez wleca 19" RS + oslony na lusterka carbon :) delikatny, niezbyt wsiowy tuning :) no i 300PS + :)

I wtedy tez zglosze sie do Zachara... :)

Edytowane przez st@rost
Opublikowano

Nie byłeś niedawno czasami nią na serwisie - zmiana klocków hamulcowych i wycieraczek tył, przód?

Opublikowano

arris 88 - owszem byłem. Serwisowałeś mi ją? :)

Opublikowano

Hmm, taka testówka to inaczej trochę.

Jaki przebieg na tych klockach? :)

Opublikowano

No wlasnie powiem Wam, ze chlopaki to chyba auto mocno pałowali... bo przebieg 30tys km raptem. Ja robilem A8 D3 na klockach 60tys km (ciezka, wielka krowa). Faktem jest, ze wiekszosc trasy ale hamowania z 220 do 60km/h sie zdarzaly.

 

Jednak trzeba powiedzziec, ze sam lubie sobie depnac A4... ma to odejscie :)

Opublikowano

 

Oj to chyba nie ekipa AutoCentrum. Nie dziwie się że klocki tak szybko poszły.

Opublikowano

A to się człowiek podowiaduje co mu z samochodem robiono :D Ale faktycznie, hamulce seryjne sa bardzo wydajne, wręcz jak dla mnie "za mocne" :) nie miałem tak dobrych seryjnych hamulcow w zadnym swoim samochodzie. Przyspieszenie daje porządnego kopa w plecy, dlatego zastanawiam się czy faktycznie te 0,3sec do 100km/h i jedna czy 2 sec na elastyczności po ABT sa warte tych 10tys zl...

 

 

Opublikowano

W życiu nie warte.

Jest gwarancja, trzeba czekać.

Za 10k po gwarancji to zmienisz turbo, intercooler i downpipe :)

Opublikowano
arris 88 - owszem byłem. Serwisowałeś mi ją? [emoji4]

Tak serwisowałem. Ogólnie gorzej się wymienia klocki niż w przypadku A4 B8, natomiast plusem jest fakt że klocek i czujnik zużycia są w modelu 8W osobnymi elementami. Piękne auto, rude skóry, Vitrual Cocpit i 250 KM pod maską. Trochę zgrzytem w tym wszystkim jest fakt że w tym modelu Audi zrezygnowało z torsena. Mimo wszystko życzę abyś odwiedzał nas tylko z rzeczami eksploatacyjnymi.
Opublikowano

Jak zrezygnowało?

Quattro Ultra dopiero w Allroadzie wrzucili.

Opublikowano (edytowane)

 

10 hours ago, arris_88 said:
On 17.01.2017 at 2:11 PM, st@rost said:
arris 88 - owszem byłem. Serwisowałeś mi ją? emoji4.png

 

Tak serwisowałem. Ogólnie gorzej się wymienia klocki niż w przypadku A4 B8, natomiast plusem jest fakt że klocek i czujnik zużycia są w modelu 8W osobnymi elementami. Piękne auto, rude skóry, Vitrual Cocpit i 250 KM pod maską. Trochę zgrzytem w tym wszystkim jest fakt że w tym modelu Audi zrezygnowało z torsena. Mimo wszystko życzę abyś odwiedzał nas tylko z rzeczami eksploatacyjnymi.

No to extra, dzięki za dobrze wykonaną robotę :) serwisować będę co 15tys km, tzn obowiązkowo olej i filtr. Auto niby na gwarancji do 90tys km / 3 lat, ale uwazam ze z olejem nie ma co czekać :) a właśnie z powodu w/w gwarancji będę zastanawiać się nad ABT... Jak z Twojego doświadczenia, sypią się te silniki (mam na myśli poważne awarie) po 2-3 latach i np 100tys km przebiegu? Bo nie wiem, czy warto dla dziesiątych części sekundy przyspieszenia i 2 czy 3 sec elastycznośco ryzykować utratę gwarancji...

Samochód dostanie teraz parę dodatków z katalogu audi, m.in. osłony carbon lusterek, progi, diody quattro w drzwiach, alu nakładki na pedały, ozdobne zawory kół no i felgi 19" RS. Taki dyskretny tuning ze smakiem, aby samochód nabrał charakteru :)

 

Gdy będę następnym razem to proponuję umówić się na pogawędkę przed serwisem, jeśli znajdziesz chwilę oczywiście :)

Edytowane przez st@rost
Opublikowano
Dnia 26.01.2017 o 08:46, st@rost napisał:

Samochód dostanie teraz parę dodatków z katalogu audi, m.in. osłony carbon lusterek, progi, diody quattro w drzwiach, alu nakładki na pedały, ozdobne zawory kół no i felgi 19" RS. Taki dyskretny tuning ze smakiem, aby samochód nabrał charakteru :)

Poszukaj tych rzeczy poza ASO bo niczym się nie różnią poza ceną.

Czasami nawet 1/2 ceny.

Opublikowano

Dzieki za wskazówkę :)

 

Szukałem i nie znalazłem. Z pewnością dałoby się taniej ale są to akcesoria relatywnie nowe i ich nie ma. Natomiast co do felg (kół RS) to pełna zgoda. Jedna sztuka w ASO to pewnie ok 5 czy 6tys, na allegro komplet z oponami Hankook za ok 6500zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...