scania1213 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Cześć Panowie. Podpowiecie mi co zrobić? Nie działa mi sprawnie n316 zawór sterujący klapami, gubiąc przy tym podcisnienie z obiegu. Co robić? Zaslepic sam wężyk i zostawić klapy w spokoju? Pytanie w jakiej pozycji one będą? Czy wywalić je w pipi? Jakiś tam mechanik mówił, żebym je zostawił bo one wpływają na elastyczność silnika, tylko, że jeśli nie chodzą to chyba nie wpływają.. Usuwal ktoś, podpowie coś? Jak się zachowuje silnik?
SotoM Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 od regulatora odłącz podciśnienie i zaślep wężyk śrubką klapy pozostają w pozycji otwartej ja u siebie klapy osunąłem bo jedna oderwała się i wpadła do cylindra i zrobiła rozpierduchę... zadaniem klap jest zawirowanie mieszanki w cylindrze w niskim zakresie rpm - ja od 3 lat nie mam klap i nie musiałem ich osuwać w ECU ponieważ oska się kreci w kolektorze bez klap. i u wielu klientów tez usunąłem po tym jak zobaczyli mój tłok który zostawiłem sobie na pamiątkę... - rozumiem mechanika - prubuje załatwic sobie robotę.
scania1213 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2016 (edytowane) Dobra, zaslepiony w miarę moich możliwości jak największą śrubką jaka dała się wkręcić. Tyle, że nie poczułem jak narazie jakiejś dużej różnicy z racji tego że nir ma ubytku podcisnienia, myślałem że trochę lepiej auto będzie szło z dołu. Jak będą ciągle w pozycji otwartej, to duża szansa że się któraś urwie? Edytowane 9 Grudnia 2016 przez scania1213
SotoM Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 A to czy się któraś urwie to się zapytaj klapek... :-) Nie Będziesz czuł różnicy... Budynek grzeszy dobrym dołem -tak mówią ja wciąż kopie u siebie -i dojdę,cosjest na rzeczy bo Czasem auto jest nie do poznania z dołu... Miesiąc temu nalalem do baku STP ułatwiający czyszczenie Dpfu -polecam auto całkiem inaczej jeździ
scania1213 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2016 Dpf wg vcdsa okolice 30 mg, więc połowa na dobrą sprawę, ale sprawdzę ten specyfik. Jaki olej lejecie? Mam na myśli syntetyk
scania1213 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2016 Jaka cena za litr? I ile go wchodzi? Mam auto od tygodnia i niebawem będę musiał zmienić. Tak odbiegajac od tematu - chcę sprawdzić w jakim stanie jest ta nieznośna pompa oleju, jak jest z dojściem do odkrecania misy? Da radę ją ściągnąć bez ruszania innych podzespołów? I co i jak sprawdzić w pompie? Imbus- czy nie ma dużych luzow prawo lewo jeśli dobrze doczytałem? Coś jeszcze?
moniuh Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 (edytowane) Olej dostaniesz od Dzika, poszukaj w dziale ogloszen. ok 4l na wymiane. zeby siagnac mise w audi - silnik wzdluznie, trzeba zawieszenie luzowac. Imbus trzeba wyciagnac i zobaczyc czy nie ma poscieranych boków. zdejmuje sie seger i magnesem wyciaga. masz tu film do tego, tyle poacjent to paseratti. Edytowane 13 Grudnia 2016 przez moniuh
scania1213 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2016 (edytowane) Dobra, napiszę do niego dzięki :-) a ktoś może orientuje się czy w łódzkim jest spec od zmian pomp oleju? Chodzi mi o zamianę na tą z 1.9 Jeszcze taki mały OT, nie będę zasmiecac forum. Orientujecie się może, co może powodować taki przypadek, że przy wciśnięciu gazu na 100% auto przyspiesza jak by miało zła dawkę czyli bardzo słabo, a gdy delikatnie go wcisne to idzie dość galancie, czasem wbije w fotel. Edytowane 12 Grudnia 2016 przez scania1213
moniuh Opublikowano 12 Grudnia 2016 Opublikowano 12 Grudnia 2016 moze EGR, sie nie zamyka dość szybko? albo nie do konca.. Zrób logi dynamiczne, a jak nie masz jak to mozesz poczyscic EGR.
scania1213 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2016 (edytowane) A widział ktoś jakiś poradnik montaż/demontaż egr? Poprzednik (b5) miał trochę prościej rozwiązany egr, tu nie wiem za co się zabrać I jak dobrze myślę, to jeśli odepnę od niego wtyczkę (choć narazie jej nie zlokalizowalem) to jeśli winny byłby egr, auto powinno lepiej chodzić? Tak wg, to auto bardzo szybko się nagrzewa, być może tak jak piszesz, nir zamyka się wcale lub nie do końca i szybciej się silnik zagrzewa? Edytowane 12 Grudnia 2016 przez scania1213
moniuh Opublikowano 12 Grudnia 2016 Opublikowano 12 Grudnia 2016 (edytowane) Jak odepniesz wtyczke, jest wpieta pod EGR to bedzie caly czas zamkniety, po drugim odpaleniu wyrzuci blad na desce ale sie tym nie przjmoj. powinno lepiej reagowac auto na dodanie gazu. Nagrzewanie silnika to szybciej dzieki chlodniczce spalin wedrujacych do EGR, jak jest zamkniety to nie bedzie tak szybko lapal temperatury. Ale wolniej reaguje bo mniej "czystego powietrza" dociera, a sterownik dawkuje paliwo do powietrza zasysanego. a sam poradnik to Edytowane 13 Grudnia 2016 przez moniuh
scania1213 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2016 (edytowane) Moniuh, bije wielkie brawa za strzał w dziesiątkę, że przyczyną jest egr No więc tak, odlaczylem wtyczkę koloru białego pod kolektorem,bo ta górna raczej jest od czegoś innego, wynik? Prawie same plusy : -Przestały skakać mu obroty na biegu jałowym jak i podczas wciśnięcia sprzęgła. -Zbiera się poniżej 2 tysięcy o niebo lepiej. -Podczas ruszania z bramy,świateł jest dużo łatwiej, bo poprzednio trzeba było dać mu sporo gazu żeby nie zgasł. I ogólnie auto bardziej żwawo jedzie i reaguje na pedał gazu. - Wyeleminowalo mi to podejrzenia o trzącym wirniku w turbinie, poprzednio po puszczaniu gazu z np 2 obrotów było słychać szuranie podobne do dźwięku spadającego z obrotów turba trzacego o obudowę. Z tych złych rzeczy: - Auto niestety nadal ma takie jak by nie doładowanie? Jazda na 4-6 biegu, wciskam pedał gazu na maxa auto przyspiesza (dużo lepiej niż przed odłączeniem egr) natomiast po puszczaniu pedału gdzieś do połowy nadal auto ciągnie dużo lepiej niż z pedałem w podłodze. - Przestało szurac, super. Ale co w egr mogło szurac? Tu w BRD w egr też jest ta zębatka która gubi po jakimś przebiegu swoje zęby? - Ostatnie, olej w kostce od egr. W sumie nie byłem w stanie dojrzeć czy coś może nad kostką przecieka, ale wewnątrz kostki, jak i na kaflach poniżej egr jest Rosa z oleju.. Przy demontażu egr! Co znajduje się przed egr zaraz jak wchodzi rura gumowa? Jakaś przepustnica czy coś innego? Można odkręcić to i później po czyszczeniu zamontować bez żadnych późniejszych regulacji? No i w sumie nie wiem czy wywalac ten egr czy zostawić i czyścić.. Edytowane 13 Grudnia 2016 przez scania1213
moniuh Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 (edytowane) tak jak na filnie widac co trzeba zrobic zeby dobrac sie do EGR, w sumie nic nie trzeba dodatkowo robic, przestawiasz spinke/ pierscien zdejmujesz gumowa rure i masz doscie do przepustnicy, pozniej do EGR.Jak masz tam olej, to pewnie jak zdejmiesz rure to wiecej bedzie, dodatkowo jeszcze poczysc przepustnice przy okazji.Strzelam ze olej to z turbinki sie tam dostal do poskladania nic dodatkowo nie potrzebujesz, chyba ze uszczelki sa w slabym stanie.co do trybkow to tak w tych EGR sa mechanizmy, jak juz poczyscisz EGR to mozesz zobaczyc w jakim sa stanie i jak dziala sam zawor.masz jeszcze jeden filmik, nie wiem czy przypadkiem nie nasz kolega z forum bo login podobny EDIT: Hehe miałem racje ze to filmik kolegi SotoM Edytowane 13 Grudnia 2016 przez moniuh
SotoM Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Trochę ciężko było z telefonem w ręku nagrywać i dokonać weryfikacji... Czasami zdarza się że Silniczek w nim pada...
scania1213 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2016 Okej, dziękować za informację :-) w sumie egr załatwię chyba tak, jak większość na forum. Blaszka, otwór fi 7mm (ew większy) i przykrecamy A ktoś coś, z tym jak by nie doładowaniem? :-) Może zrobię logi jak zniknie śnieg, tyle że jak robić przy skrzyni 6 biegowej? I jakie grupy, żeby wykluczyć turbo, n75 czy przeplywke lub nieszczelności?
moniuh Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 (edytowane) Kryza do EGR troche problematyczna w BRD ze wzgledu na budowe EGR, trzeba robic taka wklesla blaszke by nie blokowala otwierajacego sie zaworu. im wyzszy tym lepiej, bo wolniej rosna obroty przy przyspieszaniu , ale 4 bieg chyba naodpowiedniejszy ze wzgledu na predkosc przy 4k obrotow a jak nie masz mozliwosci to nawet 3 sie nada, zrob kilka razy logi tych samych grup, cos rozkminimy. zrob oddzielnie logowanie grup 3,4,8,11, (13+18+23 razem ) to chyba styknie Edytowane 14 Grudnia 2016 przez moniuh
scania1213 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2016 (edytowane) To trzeba wlać konewke ropy ha ha Robić na wyłączonym egr? Nie będzie robił tam zamieszania w logach? 4 bieg chyba dam radę, mam odcinek 1.5 km prostej w polach z fajnym asfaltem. Od 1000 do 4000 obr robić? Edytowane 14 Grudnia 2016 przez scania1213
moniuh Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 zrob na wlaczonym EGR, zeby bylo widac lepiej co sie dzieje a nie wartosc stala z du.. lepiej gdzies od 1500 przed startem logow, zdejmij noge z gazu na troche, zeby turbina zwolnila a EGR sie otworzyl i wtedy start logowania i pedal w podloge az osiagnie 4k-4.2
julo23 Opublikowano 8 Lutego 2019 Opublikowano 8 Lutego 2019 (edytowane) Zmieniał ktoś kolektor ssący z klapami na taki bez klap ? Od jakiego 2.0 TDI pasuje kolektor ? Bo jest wiele rodzajów silników 2.0 TDI, ja np. w A3 2.0 BMN zmianiałem i pasował kolektor od BKD, zamiast plastikowy z klapami załozyłem aluminiowy bez klap. Jest świetny opis na forum seat, bo ten sam silnik mają w cuprze. Także chciałem zapytać jakie mogłby pasować do BRD ? Też podajedzie ten od BKD ? Zmieniał ktoś na taki bez klap ? Edytowane 8 Lutego 2019 przez julo23
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się