Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rożnice w przyśpieszeniu audi vs bmw


kamczatka131

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry,

ostatnio ścigaliśmy się z kumplem na A2 w Niemczech, ja leciałem Audi b5 1.8t 150hp a on BMW 525d 177hp. Zauważyłem że na równej prostej autka przyśpieszają niemal identycznie. Sytuacja zmienia się pod górkę albo z górki i tutaj, pod górkę(stromą) BMW odjeżdża a z górki to Audi pruje szybciej :D:banan::banan::banan:

I moje pytanko dlaczego tak? BMW jest cięższe wiec myślałem że pod górkę to ja będę górą :)

P.S Sorry jeżeli zły dział!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment obrotowy uturbionego diesla :decayed:

no dobra to czemu z górki to ja wygrywam? pod górkę przegrywam a na prostej łeb w łeb :)?

Edytowane przez kamczatka131
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzałeś wagę B5 i 525d, może tutaj tkwi rozwiązanie Twojego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzałeś wagę B5 i 525d, może tutaj tkwi rozwiązanie Twojego problemu?

no wiem ze bmw jest cięższe, ale czemu się tak oba auta zachowują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Mialem e46 320d 150koni. Teraz a4 b6 1.8t 150. W dolnym zakresie obrotow bmw miazdzy moja 1.8t (330nm w e46 vs 210 w a4) ale w gornym zakresie a4 ciut szybsza. Ogolne odczucia sa takie ze jak przesiadlem sie do a4 to mowie : "ale mól"

Jednak przyspueszenie od 0-160 pojazuja ze a4 1.8t jest ciut szybsze. Mam filmiki na YT. Audi jest tez ciut lzejsze od e46 ktora mialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment obrotowy uturbionego diesla :decayed:

no dobra to czemu z górki to ja wygrywam? pod górkę przegrywam a na prostej łeb w łeb :)?

BMW ma 400 Nm, a Audi 210 Nm i właśnie dlatego tak się dzieje, że pod górkę to BMW wygrywa.

Wziąć trzeba też pod uwagę przełożenie skrzyni, i to, czy automat, czy manual.

Edytowane przez Kamuś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by było odwrotnie to ok, tylko dlacze

Powiem tak. Mialem e46 320d 150koni. Teraz a4 b6 1.8t 150. W dolnym zakresie obrotow bmw miazdzy moja 1.8t (330nm w e46 vs 210 w a4) ale w gornym zakresie a4 ciut szybsza. Ogolne odczucia sa takie ze jak przesiadlem sie do a4 to mowie : "ale mól"
Jednak przyspueszenie od 0-160 pojazuja ze a4 1.8t jest ciut szybsze. Mam filmiki na YT. Audi jest tez ciut lzejsze od e46 ktora mialem

no rozumiem, tylko czemu są takie różnice pod górkę i z górki? jeżeli rozwiązanie jest NM to 320d i 1.8t powinny iść łeb w łeb pod górkę? :):kox:


Moment obrotowy uturbionego diesla :decayed:

no dobra to czemu z górki to ja wygrywam? pod górkę przegrywam a na prostej łeb w łeb :)?

BMW ma 400 Nm, a Audi 210 Nm i właśnie dlatego tak się dzieje, że pod górkę to BMW wygrywa.

Wziąć trzeba też pod uwagę przełożenie skrzyni, i to, czy automat, czy manual.

to czemu z górki BMW przegrywa? oba autka manual

Edytowane przez kamczatka131
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje:

bmw wazy wiecej ale ma lepszego kopa bo to disel tak jak pisali wczesniej bmw 400nm a audi 210nm ale czy tak naprawde? jezeli by policzyc takie samo przelozenie dla obu aut zeby rozpedzaly sie do 100km/h bylo by:

bmw odcinka ok 5000ob/min
audi odcinka ok 6800ob/min

przełożenie= obroty x 2m x3,6 / 100km/h /60

czyli bmw = 6 a audi = 8,16 wiec audina ma mniejsze przelozenie bo wyzej sie kreci :)

na kolach max moment obrotowy bmw to 400nm x 6= 2400nm audi 210 x 8,16= jakies 1713nm czyli dalej mniejszy niuton na metr :) tylko ze bmw jest ciezsze(bmw 1600, audi 1300), ma naped na tyl, wiekszy powierzchnia czolowa i gorszy przebieg krzywej momentu dlatego na rownym odcinku moga przyspieszac podobnie

sytuacja zmieni sie np gdy wlozysz po 200kg do bmw i audi, bmw odczuje to mniej bo ma wiekszy NM, bmw 200kg / 2400nm = czyli na 1nm przypadnie ok 83gr a w audi 200kg / 1713nm = 1nm na 116gr

jak lecisz z gorki to jest podobnie tylko procentowo, np 20% wagi plus albo minus, 20% z 1300 to 260, czyli pod gorke zwiekszy sie waga do 1560kg dla audi a 20% dla bmw to 340kg wiec 1940kg ale gdyby policzyc dodane gramy na niutony to:

audi

1300kg/1713nm = 1nm przypada na 759gr, 1560kg/1713nm = 1nm przypada 910gr a wiec 910gr - 759gr = 151gr na 1 nm

bmw

1600kg/2400nm = 1nm przypada 666gr , 1940kg/2400nm - 1nm przypada na 808gr a wiec 808gr - 142gr na 1 nm

a wiec jak widac bmw przyjelo 9gr na nm mniej niz audi dlatego latwiej ma pod gore a z gory to audi bedzie mialo 9 gram przewagi :)

im wieksza gorka i predkosci tym roznice sa wieksze, dlatego disel mnie poczuje podczepienie przyczepki bo nie dosc ze nm od dolu to jeszcze ma go wiecej :D

brachol mial kiedys civica 234km i tylko 210nm(tyle co seryjne 1.8t) tylko ze on krecil sie prawie do 9000ob/min, jak wybebeszyl srodek to to byla istna bestia!, taka podkrecona 1.8t do 300km miala by duze problemy z nim, ale jak by wlozyc do niego "worek ziemniakow" to ledwo by jechal hihihi :hi:

Edytowane przez bandyta928
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale bandyta pozamiatal :D

W skrocie mozna to chyba ujac tak: diesel jak to diesel, sluzy do ciagania przyczep i zawsze jest lepszy jak jest "ciezko" tak jak z jazda pod gorke.

Ps: Tzn 'zawsze' jesli porownujemy serie do serii. Jakby to 1.8T tunigowac na 200 koni i 300Nm to juz roznica zaczelaby sie chyba zacierac?

Edytowane przez Unf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje:

bmw wazy wiecej ale ma lepszego kopa bo to disel tak jak pisali wczesniej bmw 400nm a audi 210nm ale czy tak naprawde? jezeli by policzyc takie samo przelozenie dla obu aut zeby rozpedzaly sie do 100km/h bylo by:

bmw odcinka ok 5000ob/min

audi odcinka ok 6800ob/min

przełożenie= obroty x 2m x3,6 / 100km/h /60

czyli bmw = 6 a audi = 8,16 wiec audina ma mniejsze przelozenie bo wyzej sie kreci :)

na kolach max moment obrotowy bmw to 400nm x 6= 2400nm audi 210 x 8,16= jakies 1713nm czyli dalej mniejszy niuton na metr :) tylko ze bmw jest ciezsze(bmw 1600, audi 1300), ma naped na tyl, wiekszy powierzchnia czolowa i gorszy przebieg krzywej momentu dlatego na rownym odcinku moga przyspieszac podobnie

sytuacja zmieni sie np gdy wlozysz po 200kg do bmw i audi, bmw odczuje to mniej bo ma wiekszy NM, bmw 200kg / 2400nm = czyli na 1nm przypadnie ok 83gr a w audi 200kg / 1713nm = 1nm na 116gr

jak lecisz z gorki to jest podobnie tylko procentowo, np 20% wagi plus albo minus, 20% z 1300 to 260, czyli pod gorke zwiekszy sie waga do 1560kg dla audi a 20% dla bmw to 340kg wiec 1940kg ale gdyby policzyc dodane gramy na niutony to:

audi

1300kg/1713nm = 1nm przypada na 759gr, 1560kg/1713nm = 1nm przypada 910gr a wiec 910gr - 759gr = 151gr na 1 nm

bmw

1600kg/2400nm = 1nm przypada 666gr , 1940kg/2400nm - 1nm przypada na 808gr a wiec 808gr - 142gr na 1 nm

a wiec jak widac bmw przyjelo 9gr na nm mniej niz audi dlatego latwiej ma pod gore a z gory to audi bedzie mialo 9 gram przewagi :)

im wieksza gorka i predkosci tym roznice sa wieksze, dlatego disel mnie poczuje podczepienie przyczepki bo nie dosc ze nm od dolu to jeszcze ma go wiecej :D

brachol mial kiedys civica 234km i tylko 210nm(tyle co seryjne 1.8t) tylko ze on krecil sie prawie do 9000ob/min, jak wybebeszyl srodek to to byla istna bestia!, taka podkrecona 1.8t do 300km miala by duze problemy z nim, ale jak by wlozyc do niego "worek ziemniakow" to ledwo by jechal hihihi :hi:

No i pięknie opisane! Brawo dla Ciebie za logiczne wytlumaczenie. Łatwe do zrozumienia tylko trzeba 2 razy przeczytać i pomyśleć chwilke:) no chyba że ktos jest humanistą to tym ciut gorzej sie połapać;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dla testu co autor pisal, ze jada na prostej identycznie - w teorii jednak audi powinno byc troche z przodu: http://www.zeperfs.com/en/duel3131-37.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale bandyta pozamiatal :D

W skrocie mozna to chyba ujac tak: diesel jak to diesel, sluzy do ciagania przyczep i zawsze jest lepszy jak jest "ciezko" tak jak z jazda pod gorke.

Ps: Tzn 'zawsze' jesli porownujemy serie do serii. Jakby to 1.8T tunigowac na 200 koni i 300Nm to juz roznica zaczelaby sie chyba zacierac?

wtedy audi miala by wiekszy niuton na kolach, byla by lzejsza, miala nizsze przelozenie, krecila sie wyzej wiec w sumie roznica byla by kolosalna z przewaga na audi

300nm x 8,16 = 2448nm czyli wiecej niz bmw

jezeli mowimy o tej samej karoseri, wadze, przelozeniach, krzywej momentu, to zawsze wiekszy niuton wygra, roznica jest wtedy kiedy auta maja inna moc moment i wage a tak samo przyspieszaja, jezeli auta o innej wadze mocy i momencie przspieszaja z gorki podobnie to pod gorke te o wiekszym momencie bedzie szybsze

Jeszcze dla testu co autor pisal, ze jada na prostej identycznie - w teorii jednak audi powinno byc troche z przodu: http://www.zeperfs.com/en/duel3131-37.htm

wystarczy ze przy audi pare koni umarlo, bylo lekkie obciazenie, zalezy jak zatankowane, i kola duzo zmieniaja wiec tak male roznice mogly sie zamazac :)

no i umiejetnosci kierowcow :grin::naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...