A4 Q Opublikowano 18 Grudnia 2016 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Witam. Od dwóch dni mam następujący problem - nasila się (około miesiąca wcześniej również 1 raz się to zdarzyło). Auto nagrzewa się normalnie, leci już ciepłe powietrze a wskazówka od temp płynu jeszcze nie rusza, po chwili wszystko ok i jest 90 st. Podczas jazdy i na postoju wskazówka potrafi zjechać do zera po czym po paru sekundach, minutach znowu idzie do 90 st, czasem zatrzyma się na chwile na 80st (od zera idzie w górę powoli, nie gwałtownie jak np przy zgaszeniu silnika przy 90st, i odpaleniu go ponownie). Teraz mam pytanie czy wymieniać od razu termostat i czujnik czy jechać na kompa sprawdzać jaka temp jest naprawdę a jaką pokazują zegary ? Wydaje mi się że to sam czujnik, ale mechanikiem nie jestem i wole Was o porady zapytać. Z góry dzięki za info.
wetheppl Opublikowano 19 Grudnia 2016 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Witam podepnę się pod temat, u mnie tylko na postoju wskazówka jest w stanie dobić do 90, od razu po ruszeniu leci do 60, czasami przy większych prędkościach na autostradzie wzniesie się do 70, grzeje w środku normalnie. Czy wartość z kodów klimatronica z pozycji 51 (temperatura chłodzenia silnika) jest równoznaczna z temp silnika? Tam wartość po chwili od ruszenia stoi na 90 stopniach.
A4 Q Opublikowano 19 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2016 (edytowane) Witam podepnę się pod temat, u mnie tylko na postoju wskazówka jest w stanie dobić do 90, od razu po ruszeniu leci do 60, czasami przy większych prędkościach na autostradzie wzniesie się do 70, grzeje w środku normalnie. Czy wartość z kodów klimatronica z pozycji 51 (temperatura chłodzenia silnika) jest równoznaczna z temp silnika? Tam wartość po chwili od ruszenia stoi na 90 stopniach. Podobny przypadek widziałem w Skodzie, winny okazał się akurat termostat (wcześniej 2 razy wymieniany sam czujnik ale nic nie dawało). 90st tylko na postoju i w miarę ogrzewanie, po ruszeniu spadało albo pokazywało na skali zero a z nawiewu słabo ciepłem dmuchało. Nie wiem jak w Audi jest. A co do mojego przypadku, to dzisiaj ani razu wskazówka nie zastrajkowała. Za to wczoraj miałem tylko raz przypadek, że spadła... Poczekam jeszcze na więcej odpowiedzi/rad/porad i w razie czego jadę do ASO kupić ten czujnik i o'ring. ps. na climatronic-u z rocznika 2001 jestem w stanie sprawdzić temperaturę płynu ? Edytowane 19 Grudnia 2016 przez A4 Q
d4widoV Opublikowano 20 Grudnia 2016 Opublikowano 20 Grudnia 2016 ps. na climatronic-u z rocznika 2001 jestem w stanie sprawdzić temperaturę płynu ? Oczywiscie - przycisk obiegu wewnetrznego i zwiekszanie mocy wiatraka i kanal 49
Langista Opublikowano 20 Grudnia 2016 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Witam podepnę się pod temat, u mnie tylko na postoju wskazówka jest w stanie dobić do 90, od razu po ruszeniu leci do 60, czasami przy większych prędkościach na autostradzie wzniesie się do 70, grzeje w środku normalnie. Czy wartość z kodów klimatronica z pozycji 51 (temperatura chłodzenia silnika) jest równoznaczna z temp silnika? Tam wartość po chwili od ruszenia stoi na 90 stopniach.Podobny przypadek widziałem w Skodzie, winny okazał się akurat termostat (wcześniej 2 razy wymieniany sam czujnik ale nic nie dawało). 90st tylko na postoju i w miarę ogrzewanie, po ruszeniu spadało albo pokazywało na skali zero a z nawiewu słabo ciepłem dmuchało. Nie wiem jak w Audi jest. A co do mojego przypadku, to dzisiaj ani razu wskazówka nie zastrajkowała. Za to wczoraj miałem tylko raz przypadek, że spadła... Poczekam jeszcze na więcej odpowiedzi/rad/porad i w razie czego jadę do ASO kupić ten czujnik i o'ring. ps. na climatronic-u z rocznika 2001 jestem w stanie sprawdzić temperaturę płynu ? Tyle, że Skoda ma chłodniczkę oleju, i podczas jazdy, przy większych obrotach może dużo lepiej schładzać olej w silniku, dlatego temperatura spada. A co do Audi to będzie tylko czujnik winny.
A4 Q Opublikowano 20 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2016 (edytowane) Oczywiscie - przycisk obiegu wewnetrznego i zwiekszanie mocy wiatraka i kanal 49 Dzięki, dzisiaj to sprawdzę Langista całkiem możliwe z tą Skodą, dlatego napisałem że nie wiem jak to będzie miało się do Audi. ....EDIT.... Właśnie sprawdziłem temp na climatronicu i akurat temp na zegarach spadko.Z 86st na 30st (30pokazuje najmniej). To było na kanale 49. Za to na kanale 51 mam wartość 90st ale nie wiem co on oznacza. Teraz nie wiem już sam czy to czujnik czy termostat. Ciepłe powietrze dmuchało mimo zera na zegarach i climatronicu. Co radzicie, wymieniać termostat i czujnik czy sam czujnik ? Edytowane 20 Grudnia 2016 przez A4 Q
Langista Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Czujnik wymień, powinno hulać jak trzeba.
A4 Q Opublikowano 21 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2016 (edytowane) Dzisiaj odkryłem przypadkowo kiedy spada mi temperatura na zegarach. 1. gdy się zatrzymam ( leci w dół do "zera" na skali" ) ale nie zawsze 2. zawsze gdy przekroczę 3tyś obrotów (sprawdzałem to na każdym biegu) ! Jak np spadnie do 70 czy 80 i zmienię bieg by obroty zeszły poniżej tych 3tyś, od razu wskazówka rośnie (powoli). Teraz to już zgłupiałem całkiem, po świętach wymieniam i czujnik i termostat na wszelki wypadek (zakup tylko w aso - z tego co pisaliście to zamienniki o kant d rozbić). Jeśli podejrzewacie co innego albo macie dzięki tym informacją winowajce to piszcie, ja również dam znać jak tylko to wymienię co z autem. Aha i mam pytanie czy przez te parę dni mogę autem wg Was bezpiecznie jeździć ? Edytowane 21 Grudnia 2016 przez A4 Q
Langista Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Możesz spokojnie jeździć, tylko troszkę więcej będzie palić, bo co innego czujnik pokazuje komputerowi, i ten dobiera bogatszą mieszankę, a co innego jest faktycznie. Ja bym wymienił tylko czujnik na Twoim miejscu, zawsze 100 zł w kieszeni.
A4 Q Opublikowano 22 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2016 Dzięki za odpowiedz. Dzisiaj to samo,wszystko działa i jest ok to momentu jak nie przekroczę 3tys obrotów. Plus taki że mniej o mandat się teraz boję bo nie przekraczam 3k obrotów
Langista Opublikowano 23 Grudnia 2016 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Problem w takim razie nie zniknął po wymianie czujnika?
A4 Q Opublikowano 23 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2016 Problem w takim razie nie zniknął po wymianie czujnika? Jeszcze go nie wymieniłem, zero czasu teraz na to. Do salonu Audi mam kawałek, mechanik pewnie czasu teraz nie znajdzie. Po świętach albo już w nowym roku ruszam z tematem. Ale chyba wymienię i czujnik i termostat by mieć spokój na dłużej.
wetheppl Opublikowano 24 Grudnia 2016 Opublikowano 24 Grudnia 2016 W moim przypadku sprawę rozwiązała wymiana termostatu i czujnika
A4 Q Opublikowano 24 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2016 W moim przypadku sprawę rozwiązała wymiana termostatu i czujnika Kupowałeś w ASO czy w sklepie motoryzacyjnym ? U ciebie bym obstawiał sam termostat, ale lepiej i pewniej wymienić to i to wiadomo Tak samo zrobię u siebie. Wesołych
A4 Q Opublikowano 12 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2017 A więc sprawa rozwiązana (chwała za to mojemu mechanikowi, którego ręce uleczają :D) . Czujnik był dobry, a winna okazała się jego kostka - była lekko pęknięta . Po dociśnięciu i podklejeniu wszystko działa prawidłowo. Dzięki wszystkim za pomoc i info
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się