Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ANB] Jakie mogą być przyczyny niedogrzania silnika ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , panowie ja sie chce tylko upewnic czy to jest to co mysle , a konkretnie problem moj nastapil niedawno , mam niedogrzany silnik , w trasie jakies 75 - 78 stopni w korkach jak opstoje to mam 90 czy to termostat temu winny??

wczoraj zpalila mi sie prawa zarowka od swiatelek mijania , kurka zeby ja wymienic chyba trzeba filtr powietrza zdejmowac?? :kox:

do czego zmierzam , od tego filtra idzie taka szeroka "rura" nad chlodnice raczej jakis wlot powietrza do filtra , zdjelem to i cos naszlo mnie aby odpalic samochod , odpalilem i spojrzalem na obroty , mialem 1200 , kiedy zalozylem te "rure" obroty spadly do 900.

Mam wrazenie ze automatyczne ssanie sie nie zalancza , niewazne jak jest zimno zawsze te 900 :disgust:

Czy do termostatu dochodzi rowniez filterek powietrza? czujnik temp??

Opublikowano

Witam

Tak jak piszesz masz do wymiany termostat wszystko na to wskazuje.

Co do zachowania silnika to jest normalne (po zapaleniu jest około 1200 potem spada do 900 i tak trzyma to normalne)

Po zdjęciu rury dolotu powietrza masz dostęp do reflektora.

Wymiana termostatu http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_wymiana_termostatu-t59158.0.html

Pozdrawiam

hmmm zdaje mi sie ze jak jest zimny silnik to powinno zalaczyc sie automatyczne ssanie - powinno go wrzucic na jakies 1200 obr. i dluzsza chwilke potrzymac puki niezorgrzeje silnika , a mi tego nie robi :disgust: dzis zapalilem wlazlo na 1000 i spadlo do 900 i tak mam zawsze :angry:

mam pytanie bo nie chce kolejnego watku zakladac , jak sprawdzic czy audzinka chodzi na wszystkich garach ? bo mam wrazenie ze na 3 chodzi :kwasny:

Opublikowano

hmmm zdaje mi sie ze jak jest zimny silnik to powinno zalaczyc sie automatyczne ssanie - powinno go wrzucic na jakies 1200 obr. i dluzsza chwilke potrzymac puki niezorgrzeje silnika , a mi tego nie robi

To by był już trzeci ANB na forum, który się w ten sposób zachowuje![br]Dopisany: 30 Grudzień 2008, 18:35_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/b5_anb_problem_z_zimnym_silnikiem-t58361.0.html

Opublikowano

hmmm zdaje mi sie ze jak jest zimny silnik to powinno zalaczyc sie automatyczne ssanie - powinno go wrzucic na jakies 1200 obr. i dluzsza chwilke potrzymac puki niezorgrzeje silnika , a mi tego nie robi

To by był już trzeci ANB na forum, który się w ten sposób zachowuje![br]Dopisany: 30 Grudzień 2008, 18:35_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/b5_anb_problem_z_zimnym_silnikiem-t58361.0.html

miales moze takie zachowanie u siebie swojej niuni???

Opublikowano

Podwyższone obroty na "ssaniu" są w momencie kiedy włączy się wtórna pompa pneumatyczna (ta suszarka w prawym przednim nadkolu), ale kiedy zrobiło się naprawdę zimno sterownik przestał uruchamiać owe urządzenie, więc zaraz po odpaleniu silnik schodzi na 900 i tyle. Zrobiłem "test wyjść" w module silnika (vag) i widać, że pompa pracuje, więc po prostu sterownik jej nie uruchamia przy porannym rozruchu. Sprawdziłem też czujnik temp. podłączając pod vag'a przed uruchomieniem i jego wskazania są raczej wiarygodne. Ponieważ poza brakiem podwyższonych obrotów w pierwszej fazie rozgrzewania nic więcej złego się nie dzieje, więc z braku czasu na razie nie drążyłem tematu.

Opublikowano

Podwyższone obroty na "ssaniu" są w momencie kiedy włączy się wtórna pompa pneumatyczna (ta suszarka w prawym przednim nadkolu), ale kiedy zrobiło się naprawdę zimno sterownik przestał uruchamiać owe urządzenie, więc zaraz po odpaleniu silnik schodzi na 900 i tyle. Zrobiłem "test wyjść" w module silnika (vag) i widać, że pompa pracuje, więc po prostu sterownik jej nie uruchamia przy porannym rozruchu. Sprawdziłem też czujnik temp. podłączając pod vag'a przed uruchomieniem i jego wskazania są raczej wiarygodne. Ponieważ poza brakiem podwyższonych obrotów w pierwszej fazie rozgrzewania nic więcej złego się nie dzieje, więc z braku czasu na razie nie drążyłem tematu.

hmm powiem ci ze tez u m nie cos takiego slychac jakas pompka siw zalancza wlasnie jak by to byla jakas suszarka wiec chyba mamy tak samo , ale dziwi mnie jedna rzecz , jak zdjelem te rure dolotowa do filtra powietrza , i zapalilem silnik obroty wskoczyly na 1200 , zgasilem silnik zalozylem rure i bylo jak wczesniej 900 , tez tak masz?? zerk nij jak ci bez tej rury dolotowej bedzie chodzil silniczek

Opublikowano

jak zdjelem te rure dolotowa do filtra powietrza , i zapalilem silnik obroty wskoczyly na 1200

Silnik był ciepły czy zimny? Jutro sprawdzę.

Opublikowano

jak zdjelem te rure dolotowa do filtra powietrza , i zapalilem silnik obroty wskoczyly na 1200

Silnik był ciepły czy zimny? Jutro sprawdzę.

na zimnym

Opublikowano

zerk nij jak ci bez tej rury dolotowej bedzie chodzil silniczek

Różnicy nie stwierdzono, napewno nie w zauważalny sposób.

Opublikowano

zerk nij jak ci bez tej rury dolotowej bedzie chodzil silniczek

Różnicy nie stwierdzono, napewno nie w zauważalny sposób.

sluchaj czy to normalne ze po nocy bylo -20 , zapalilem samochod i wogle nie slyszalem tej "suszarki" ?? obrotki tez zbytnio w gore nie poszly , moja audzina jest garazowana w blaszaku , nie wieje na nia nic nie pada no ale zawsze tez tam cieplo nie jest :mysli: , czy powinna mi sie ta suszarka zalaczyc ? hmm

mam jeszcze pytanie , czy to normalne ze jak jade wiadomo nagrzewa sie silnik wlaczam klime i temperatura nie chce isc do 90? pewnie mam uszkodzony termostat juz w tygodniu go wymieniam , ale czy zalaczanie klimy moze powodowac cos takiego ?

Opublikowano

czy to normalne ze po nocy bylo -20 , zapalilem samochod i wogle nie slyszalem tej "suszarki" ?? obrotki tez zbytnio w gore nie poszly

Niewiem czy normalne ale moja też tak robi.

czy zalaczanie klimy moze powodowac cos takiego ?

Tak! tymbardziej jeżeli termostat niedomaga.

Opublikowano

mam jeszcze pytanie , czy to normalne ze jak jade wiadomo nagrzewa sie silnik wlaczam klime i temperatura nie chce isc do 90? pewnie mam uszkodzony termostat juz w tygodniu go wymieniam , ale czy zalaczanie klimy moze powodowac cos takiego ?

Tylko bierz ori z ASO i pod żadnym pozorem nie baw się w zamienniki, bo będziesz miał dwa razy robotę.

A załączenie klimy jak najbardziej może coś takiego powodować, zwłaszcza jak pozwoliłeś się silnikowi rozgrzać bez włączonego nawiewu w środku. Po prostu nawiew odbiera gwałtownie ciepło i dla tego temperatura płynu spada. Ale po jakiejś chwili (przy sprawnym termostacie) powinna wrócić do normy.

Opublikowano

Spokojnie możesz brac Wahlera. Jakość ori

Opublikowano

Z tego co wiem to panowie z Ingolstadt kładą własnie wahlera. :> A więc nie tyle jakość ori, co raczej jakość = ori :wink4:

Opublikowano

z tego co ja wiem, panowie z Ingolstadt nie kładą Wahlera :)

Bierz ori.

Opublikowano

Od września jeżdżę z termostatem Wahlera i też nie narzekam.

Opublikowano

Od września jeżdżę z termostatem Wahlera i też nie narzekam.

a posluchajcie ori taki jaki jest standardowo montowany to jakiej jest firmy??

podoba opcja ktos wie co moze byc ? :

znajomy ma peugeota 306 1.9 D 75 ps ^^^^ , i tak samo mu sie zachowuje silnk jak mi , max 70 stopni nawet podczas dlugiej trasy , termostat byl wymieniany na ori , kurka nowy termostat kopniety czy to cos innego ?? ale to pyt z innej beczki , tylko mnie zaciekawilo dlaczego tak ma .

Achia ten ori to pewnie max z 100 ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...