domelq Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Wymiana banalna przy okazji zmień płyn bo stary i tak musisz spuścić
MIIKEW Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 no to chyba już mam wszystko bo gośćma sklep w domu i mi sprzeda wieczorkiem 26 pln za 1.5L org audi http://allegro.pl/item517606129_plyn_chlodniczy_g12_plus_1_5l_vw_audi_skoda_seat.html jeszcze termostat musze dostać wahlera i bedzie weekend pracowity no ma też termostat po 75pln 3141.87D to chyba taki ma byc
domelq Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 jak 75 to dobra cena za Wahlera takze bierz i powodzenia
gobo007 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2009 Ja juz mam oryginalny termostat (ostatecznie kosztowal z uszczelka 117zl), 3 litry plynu G12++ i dobre checi. Poczekam az sie troszke ociepli i na dniach wezme sie za wymiane. Dzieki wszystkim za dobre rady:) Zdam relacje, czy jest jakas roznica po wymianie.[br]Dopisany: 08 Styczeń 2009, 22:46_________________________________________________Wtam Termostat zmieniony, fotek niestety nie bedzie. Nie bedzie dlatego, ze mam ostatnio tyle pracy, iz zdecydowalem sie na wymiane w warsztacie. Operacja ze sprawdzeniem i powolnym nagrzewaniem auta zajela 1h10m. Wiec termostat jest stojac przed autem po prawej stronie. Odkrecamy jedna srube od poprzeczki, ktora przeszkadza i dwie od termostatu. Po wymianie termostatu i uszczelki i skreceniu wszystkiego uklad zalany zostal nowa mieszanina G12++ i wody destylowanej, pozniej chwilke pompowany byl przewod gorny od chlodnicy. Po tym gdy w uklad weszlo juz kilka litrow plynu sciagnnieta zostala harmonijka na podszybiu, obsuniety lekko lewy przewod, wykrecony zostal korek do nalewania i tu mala modyfikacja - mechanik wzial szmatke, dosc spora, przytkal otwor wlewowy i wlozyl tam koncowke pistoletu ze sprezonym powietrzem. Po kilku psiknieciach na podszybiu z dziurki w wezu przestalo leciec powietrze, a zaczal leciec, a wlasciwie sikac sam plyn. W tym tez momencie nasunelismy waz i ta czesc odpowietrzenia zakonczylismy. Odpalilismy auto z ustawieniem HI na klimatroniku, plynu wcale juz nie ubywalo podczas pracy silnika. Gdy termostat sie otworzyl ubylo okolo 100-150ml plynu. I tyle. 1 mala dolewka i juz nie bylo problemu. Temperatura na zegarach to teraz caly czas 90stC. Na klimatroniku pod kodem 49 temp okolo 93stC, a podczas stania w korku na wolnych obrotach i bez jazdy 94-95. Auto jezdzi troche inaczej - mam automat i zmiany biegow sa teraz mniej wyczuwalne. Koszt calkowity: termostat ori z uszczelka - ok 120zl, 3l plynu G12++ 60zl, woda destylowana ok 5zl za 5l (2l zostalo do zelazka dla zony:)). Wymiana w dobrym jak na Zgorzelec warsztacie 80zl. Lacznie: 265zl. Ogolnie mozna to zrobic samemu bez zadnej filozofii. Ja przekalkulowalem i doszedlem do wniosku, ze bardziej oplaca mi sie to zlecic komus, niz zrobic samemu - w tym czasie moglem wykonac kilka innych zaleglych prac. Pozdrawiam Piotr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się