Rafal_ Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Witam Ostatnio zauważyłem że coś poszarpuje silnikiem podczas jazdy w niskim zakresie obrotów (1200-1700), a szczególnie przy gwałtownym przyspieszaniu - dzieje się tak na każdym biegu. Czasem też delikatnie szarpie przy hamowaniu silnikiem. Nie ważne czy jadę na PB czy LPG. Dodam jeszcze że na biegu jałowym silnik pracuje równo - nic nie kuleje, żadnych wahań obrotów, spalanie również się nie zmieniło. Spotkał się ktoś kiedyś z podobnymi objawami? Z góry dzięki za wszystkie sugestie
kns3k Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Witam Miałem podobnie, inspekcja Vag'iem wykasowanie błędów i szarpania nie ma. (jakie błędy wykazał nie pamiętam). Może także być wina źle zmontowanego rozrządu.
Rafal_ Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2008 Ale czy źle złożony rozrząd objawiał by się tylko takimi skutkami? W sumie nie dawno była robiona głowica ale nie sądze żeby było coś źle poskładane bo robił to łebski koleś, a z resztą szarpanie zaczęło się kilka dni temu. Muszę sie "zaopatrzyć" w lepszy programik do diagnozy bo mam tylko poskiego vag-a 4.9 a z tego co czytałem nie za wiele nim nie zdziałam. No chyba że da się nim zrobić jakieś logi-takie podstawowe w wolnossącej benzynce??
maro71m-1 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Posiadam inny silnik ale mam te same objawy ,z tym że to przechodzi samo ,tak jak falowanie obrotów silnika .Z tego co czytam na forum prawie wszyscy mają podobne problemy ,więc chyba ten typ tak ma.Nie posiadam żadnych błędów więc dałem sobie spokój .Komputer ciągle dobiera skład mieszanki ,więc może jest to przyczyna złej wachy?
Rafal_ Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2008 więc chyba ten typ tak ma. Nie sądzę żeby coś samo z siebie się nagle zrobiło - musi być tego jakaś przyczyna. Nawiasem mówiąc jest to troche wkurzające że nie moge sobie jechać delikatnie na trójce a później rura-a tak mi się podobało jak szedł od samego dołu Tak się teraz zastanawiam czy u mnie może mieć to związek z tym że któregoś dnia po nocy pod chmurką (było kilka stopni mrozu) odpalałem auto i akumulator słabo zakręcił, pojawiła się nawet kontrolka ABS-u na chwilke i za moment zgasła. Może wtedy złapał jakiegoś błęda...
michuNS Opublikowano 6 Stycznia 2009 Opublikowano 6 Stycznia 2009 a czy przypadkiem nie jest to wina źle zrobionej mapy gazowej, która przesterowała mapę benzyny i stąd zły dobór mieszanki w tym zakresie?( i na benzynie i na gazie) . Jeżeli przy dodawaniu gazu przebiera na cylindrach to jest to prawdopodobna przyczyna. O ile to to , powinno pomóc wykasowanie wartości wyuczonych i zrobienie nowych map.
Rafal_ Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2009 Świeczki już wymienione. Dzisiaj jadę do gaziarza żeby poustawiał gazoline (i tak już pora na wymianę filtra ), jak to nie pomoże to pójdą przewody. Mam nadzieje że wszystko wróci do normy. Dzięki za zainteresowanie tematem
tomaszu Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Też miałem ostatnio podobny problem, ale wszystko ustąpiło wczoraj, jak zaczęły się silne mrozy. Od wczoraj auto pali na dotyk i jeździ świetnie. Mimo wszystko w najbliższy wtorek jadę na przegląd i zlecę też zmianę świec i ew. kable WN, bo jedyne co mi przychodzi do głowy to szkodliwy wpływ wilgoci, której nie ma w silne mrozy..
danii1987- Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 a może silniczek krokowy już zdechł???
Rafal_ Opublikowano 8 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2009 A czy związek z dolegliwościami mojej OOOO może mieć: - brudna przepustnica?Jeśli tak to czy muszę ją adoptować po czyszczeniu bo podobno w tym silniku się nie adoptuje? - zasyfiona odma?Prawdę mówiąc to nawet nie wiem w którym miejscu ona jest - wspomniany przez danii1987- silniczek krokowy? (chociaż on chyba odpowiada za niskie obroty a u mnie one są ok) A może odpiąć na jakiś czas aku żeby się zresetował ECU? a czy przypadkiem nie jest to wina źle zrobionej mapy gazowej, która przesterowała mapę benzyny i stąd zły dobór mieszanki w tym zakresie?( i na benzynie i na gazie) . Jeżeli przy dodawaniu gazu przebiera na cylindrach to jest to prawdopodobna przyczyna. O ile to to , powinno pomóc wykasowanie wartości wyuczonych i zrobienie nowych map. A jak wykasować stare i zrobić te nowe mapy? (benzynowe bo gazowe ustawiłby mi fachman od gazu)Wybaczcie że tak drążę ten temat ale chciałby w końcu rozwiązać problem
michuNS Opublikowano 9 Stycznia 2009 Opublikowano 9 Stycznia 2009 lub zapinamy vag-a,kasujemy błędy, robimy nastawy podstawowe ( wykasowanie parametrów wyuczonych) + adaptacja jałowego i sond lambda. A co do map gazowych i benzynowych w stagu to wystarczy je wykasować w programie i zebrać od nowa. Po resecie benzynowa zbierze sie sama. Ale trzeba pamietać, ze aby mapy były poprawne to sekcja benzynowa musi być sprawna i wolna od przesterów . Oczywiscie na początek ustawiania gazu autokalibracja jałowego. Poprawną procedurę zrobienia map masz na stronie acgaz. ... jezeli jadąc na niskich obrotach i wciskając mocno pedał gazu zaczyna ci poszarpywać to tak jak pisał kolega tomaszust instalacja wn do sprawdzenia lub wymiany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się