WYSKUN Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Ciekawostka: Moja a4 b6 1.8t 150 kontra kolegi audi a3 1.9tdi asz 130kuni. Scigalismy sie od 50-130km/h 1.8t wygralo i to dość znacznie. Mimo że odczucia w aucie są takie że 1.9tdi lepiej przyspiesza
jaro36 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 to spróbujcie na elastyczność 4 bieg 60-100 ,5 bieg 80-120 wtedy kolejność bedzie odwrotna
Mateuszek1001 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 W benzynie nie czuć tego "wgniatania w fotel" które występuje w dieslu ( oczywiście nie mówię tu o benzynach powyżej 200+) Wszystko przez moment którego w benie jest znacznie mniej. Za to benzynka ciągnie od początku do końca no a diesel z reguły w niższych partiach obrotowych.
jaro36 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 ale coś za coś ,deptając 1.9 spalasz 7.5 litra a 1.8 t spalasz 15 litrów
WYSKUN Opublikowano 28 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2016 ale coś za coś ,deptając 1.9 spalasz 7.5 litra a 1.8 t spalasz 15 lit zgadzam sie. co do elastycznosci to też sie zgadzam. Wiem bo mialem 320d tutaj tylko sprawdzalismy na maxa kto szybciej. Nie bronie ani diesla ani benzyny. dlatego napisałem "ciekawostka"
azure Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 (edytowane) ale coś za coś ,deptając 1.9 spalasz 7.5 litra a 1.8 t spalasz 15 lit zgadzam sie. co do elastycznosci to też sie zgadzam. Wiem bo mialem 320d tutaj tylko sprawdzalismy na maxa kto szybciej. Nie bronie ani diesla ani benzyny. dlatego napisałem "ciekawostka" Swoją drogą lekko dziwne, bo A4 waży z 1.5t, A3 ze 250kg mniej. Powinny iść porównywalnie. Co do elastycznosci w danym zakresie prędkosci - kwestia z jakich obrotów pociągniesz benzyniakiem. Jak z dołu to dostaniesz baty. ale coś za coś ,deptając 1.9 spalasz 7.5 litra a 1.8 t spalasz 15 litrów Jest jeszcze LPG i wtedy spalanie wychodzi Ci jak 6l ON :-) Edytowane 28 Grudnia 2016 przez azure
WYSKUN Opublikowano 28 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2016 ale coś za coś ,deptając 1.9 spalasz 7.5 litra a 1.8 t spalasz 15 lit zgadzam sie. co do elastycznosci to też sie zgadzam. Wiem bo mialem 320d tutaj tylko sprawdzalismy na maxa kto szybciej. Nie bronie ani diesla ani benzyny. dlatego napisałem "ciekawostka" Swoją drogą lekko dziwne, bo A4 waży z 1.5t, A3 ze 250kg mniej. Powinny iść porównywalnie. Co do elastycznosci w danym zakresie prędkosci - kwestia z jakich obrotów pociągniesz benzyniakiem. Jak z dołu to dostaniesz baty. ale coś za coś ,deptając 1.9 spalasz 7.5 litra a 1.8 t spalasz 15 litrów Jest jeszcze LPG i wtedy spalanie wychodzi Ci jak 6l ON :-) w dowodzie mam 1450kg. kolega w a3 8l w dowodzie ma 1360kg. ja ciągnąłem do końca biegi. To że z dołu dostane baty to oczywista oczywistość
azure Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 (edytowane) ale coś za coś ,deptając 1.9 spalasz 7.5 litra a 1.8 t spalasz 15 lit zgadzam sie. co do elastycznosci to też sie zgadzam. Wiem bo mialem 320d tutaj tylko sprawdzalismy na maxa kto szybciej. Nie bronie ani diesla ani benzyny. dlatego napisałem "ciekawostka" Swoją drogą lekko dziwne, bo A4 waży z 1.5t, A3 ze 250kg mniej. Powinny iść porównywalnie. Co do elastycznosci w danym zakresie prędkosci - kwestia z jakich obrotów pociągniesz benzyniakiem. Jak z dołu to dostaniesz baty. ale coś za coś ,deptając 1.9 spalasz 7.5 litra a 1.8 t spalasz 15 litrów Jest jeszcze LPG i wtedy spalanie wychodzi Ci jak 6l ON :-) w dowodzie mam 1450kg. kolega w a3 8l w dowodzie ma 1360kg. ja ciągnąłem do końca biegi. To że z dołu dostane baty to oczywista oczywistość To mało jak na A4, chociaż FWD tak może ważyć. U mnie 1670kg + LPG i mamy 1700kg :-) Z kolei A3 jakieś opasłe... :-) Edytowane 28 Grudnia 2016 przez azure
jaro36 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 (edytowane) panowie prawda jest taka że startując od 2 tyś obrotów ,stawiając obok siebie 1.9 tdi i 1.8t ,benzyna na starcie dostanie w d*pę ale tylko do około 3500 tyś obrotów gdzie w dieslu kończy się zabawa a w benzynie dopiero zaczyna..takie są realia ..wynika to z charakterystyki silników ,w dieslu mamy pełen moment przy niskich obrotach i maleje ze wzrostem obrotów ...w benzynie jest odwrotnie ,im wyższe obroty tym wyższy moment i moc .. Edytowane 28 Grudnia 2016 przez jaro36
audicoman Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 w benzynie jest odwrotnie ,im wyższe obroty tym wyższy moment i moc Moc tak, moment niekoniecznie, zależy tu od charakterystyki danego silnika. Seryjne 1.8 T ma w miarę płaskiego niutka od 2 tys do ponad 5 tys obrotów. Przy seryjnym k03 nie wyrabia i moment w górnej partii leci na łeb. Oba silniki z zupełnie inną charakterystyką, benzyną trzeba ciągnąć po obrotach na niskich biegach żeby to jechało a w TDI dołem można sporo nadrobić.
swiezak84 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 ja mam a3 1.9 ASZ quattro (haldex) zrobiony na 154km i 382Nm z 6b manualem, oraz bmw 540i seria, 5b automat. i tez mam wrazenie ze audi lepiej przyspiesza a to dlatego ze skrzynia w bmw utrzymuje w zasadzie zawsze obroty silnika 1200-1500 i depniecie, bez redukcji biegu nie powoduje takiego odejscia jak 1.9 w audi... w bmw dopiero powyzej 3000rpm zaczyna sie zabawa
marcin4x4 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Proponuję rozmawiać o konkretnych silnikach a nie o całej gamie typu benzyna czy diesel. Czasy się zmieniły, podobnie jak charakterystyki obu typów silników, stare diesle na górze też potrafią zamiatać. papierowa różnica między konfiguracją wynosi 0,3 sekundy. Jeśli 1,8t miało znaczną przewagę oznacza że drugie auto albo ma problem albo kierowcę do d*py, o ile pamiętam1,8 T ma 5b skrzynie , ASZ 6b. więc nie dziwne że jest różnica.
YOGI3000 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Co to znaczy że wygrało dość znacznie? Jedna długość samochodu, dwie czy więcej? Od razu 1,8 zaczęło odjeżdżać czy później?Biorąc pod uwagę że 1,9 często miały więcej w serii niż deklarował producent i to że a3 jest lżejsze to wynik powinien być odwrotny.Więc albo diesel jest już zje.any albo kierowca.
WYSKUN Opublikowano 29 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2016 Co to znaczy że wygrało dość znacznie? Jedna długość samochodu, dwie czy więcej? Od razu 1,8 zaczęło odjeżdżać czy później? Biorąc pod uwagę że 1,9 często miały więcej w serii niż deklarował producent i to że a3 jest lżejsze to wynik powinien być odwrotny. Więc albo diesel jest już zje.any albo kierowca. Od ok 70km/h 1.8t odjezdzalo. Jak mialem 130km/h to ze 3 dlugosci auta
audicoman Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Albo Ty masz dłubnięte auto i nic o tym nie wiesz, albo A3 serii nie trzyma.
WYSKUN Opublikowano 29 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2016 Mam serie 150 uwierz. A jego auto mialem dla siebie na 2 tygodnie kiedys jak sie zamienilismy a ja mu dalem moje wczesniejsze auto - e46 320d. Jego a3 jest bardzo mocna id dolu. Ale powyzej 3700obr juz tak mocno nie ciagnie
marcin4x4 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 coś nie trybi albo ktoś ściemnia... za duża różnica i to w zakresach gdzie prędkość jest osiągana szybko.
WYSKUN Opublikowano 29 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2016 Prosze czytac ze zrozumieniem:) Napisalem " ciekawostka" Nie bronie ani diesla ani benzyny. Napisałem tylko jak wygladala sytuacja i jaki byl wynik ktory mnie osobiscie zaskoczyl. Koniec tematu:)
.Pablo. Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Dużo zależy od biegu jaki się ma w danej chwili stawiam ze a3 miała 3 czyli jakieś 2,5 tys obr wiec juz na starcie byla na straconej pozycji. Jadąc od 0 do 130 a3 na początku ładnie by ci obchodziło ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się