Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Slabe ladowanie, duzy spadek napiecia miedzy alternatorem a akumulatorem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

ostatnio zmagam się z problemem ładowania po tym, jak się okazało że akumulator po nocy ma 11,8V.

Po pomiarach okazało się, że na alternatorze jest 14V (14,2 przy wyłączonych światłach), a na akumulatorze jest 13,3V (13,7V przy wyłączonych światłach). Spadek na plusie wynosi 0,55V, a na minusie 0,15V. Z tego co sprawdziłem, to kabel plusowy z alternatora na akumulator idzie przez rozrusznik. Chciałem dzisiaj sprawdzić to połączenie, ale chyba od góry się do rozrusznika nie dostanę :/

Czy ktoś się zmagał z takim problemem?

Przy okazji, czy udało się komuś z akumulatora Varta Silver Dynamic zrobić akumulator obsługowy? Chciałem dolać wody destylowanej, bo w drugim aucie z aku Centra okazało się kwasu było bardzo mało, ale tam pokrywę ściągnąłem bez problemu, a w Varcie jest chyba zgrzane.

Pozdrawiam

Opublikowano
19 godzin temu, szeryf napisał:

Chciałem dzisiaj sprawdzić to połączenie, ale chyba od góry się do rozrusznika nie dostanę :/

Nie bardzo, już szybciej od spodu.

Sprawdź to połączenie oraz masę do silnika i karoserii.

Opublikowano

Ja się zmagałem. Słabe ładowanie, malejące z nagrzaniem silnika, doszło jeszcze rozładowywanie akumulatora przez noc.

Głównym problemem były źle stawiane diagnozy i wadliwy nowy akumulator.

 

Tak czy inaczej wymieniłem alternator na mocniejszą wersję Boscha, regulator napięcia na taki, który po nagrzaniu silnika trzyma parametry,  dodatkowo dałem nowy przewód plusowy z alternatora wprost do akumulatora.

Potem, gdy już było wiadomo, że ładowanie jest idealne w każdych warunkach, a w nocy nic nie podkrada prądu, wymieniłem akumulator na inny i ostatni problem został rozwiązany.

Opublikowano

A coś Ci jednak podkradało prąd w nocy?

Jaki przewód ułożyłeś? Na starym też miałeś spadki napięcia?

Czy napięcie 14V na alternatorze jest ok? Czy w nim też szukać problemu?

Opublikowano

Nic nie podkradało, na szczęście. Przemierzyłem wszystko od A do Z, nawet nabyłem multimetr z funkcją rejestracji parametrów. No ale winien był nowy, wadliwy akumulator.

Tak, na starym były, na nowym są praktycznie minimalne.

14V w A4 jest jak najbardziej ok, biorąc pod uwagę jak pracują fabryczne/oryginalne regulatory napięcia.

Opublikowano

Kolego, a orientujesz się może jak jest z regulatorami w zamienniku? Jaki kupic żeby trzymał trochę wyższe napięcie ładowania? Nigdy nie badałem tego tematu i nie orientuję się.

Też mam tak, że w upały napięcie siada, i moduł DRL się wyłącza (próg załączenia/wyłączenia to 13,8V) :(

Ogólnie to kupię pewnie mocniejszy altek 150A albo 180A i powinno byc po sprawie.

Opublikowano (edytowane)

Huco.

Wymiana alternatora niewiele zmieni w kwestii podbicia napięcia na rozgrzanym silniku, chyba że masz już żyjący ostatkiem sił regulator. Ale warto kupić altek młody np. z Tiguana (bynajmniej do 1.8T pasuje od TSI) i podmienić regulator na wspomniane Huco. 

 

Co do modułu, jeśli to ten z proeltec - podepnij czarny przewód wg instrukcji.

Edytowane przez erchi
Opublikowano

Dzięki Kolego za podpowiedź co do marki regulatora. Altek był wymieniany jeszcze w niemcowni, ale nie wiem dokładnie kiedy. Cyrki były w największe upały, i wtedy też podpięłem czarny kabelek o którym wspominasz.

Zobaczy się, albo kupię regulator, albo jakiś młody altek.

 

Pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...