Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AFN - Problemy z przyśpieszeniem, Szarpanie przy dodawaniu/ujmowaniu gazu


pawełrśl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem w afnie z przyspieszeniem. Nie czuć tego charakterystycznego przyspieszenia kiedy turbo powinno pompować.Samochód kupiłem od faceta w podeszłym wieku wiec myślę że coś jest przymulone ale na autostradzie jak próbowałem go max bujnąć to wyszło 160 a powinien z 200 lecieć. Czasem się wkręca na obroty a czasem na danym biegu stanie np na 3 tys i z butem w podłodze nie chce jechać. Podpinaliśmy pod kompa i na postoju i przy przejażdżce,mechanik powiedział że jest lekkie przeładowanie bo powinna turbina pompować 1050 a pompuje 1200 i nie pokazał żadnych błędów. Mechanik polecił go poprzeciągać na autostradzie ewentualnie mówił że może być katalizator przytkany.

Drugim problemem jaki jest to przy niższych obrotach jeśli odpuszczę gaz albo tylko dotknę żeby dodać to czuć lekkie szarpnięcie. Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tą mocą albo jest i osobnym tematem typu któraś poduszka.

Jestem kompletnie zielony więc może ktoś ma jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry przepał. Ale nie taki 140 i se lecisz 200km. Tylko ile fabryka dała. Gaz w podłogę i 180 przez jakieś 50km powinna mu pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, karaluch8 napisał:

Ale nie taki 140 i se lecisz 200km

Ja bym jednak tak nie robił. Podaj logi najpierw.

Edytowane przez mily
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn tak jak pisałem mój mechanik podpiął kompa i przejechaliśmy się i nic mu nie wyszło,dlatego przyszło mi do głowy żeby zapytać co może być tego przyczyną kiedy na kompie nic nie wychodzi. Ewentualnie mechanik mógł źle zrobić badanie ale prowadzi serwis vagów więc ufam mu że wie co robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co masz katować auto skoro mu nic nie wyszło. Albo się zapiekają kierownice albo nie. Pompuje na 1200 więc się pewnie zacinają (żeby zweryfikować powinieneś dać logi). Jeżeli już nie chcesz się pochwalić logami to zacznij od oczyszczenia sztangi. Po co katować auto, mając nadzieję że samo się oczyści albo samo przepali. Ja uważam, że samo się nic nie zrobi ile byś nie katował, może pomóc ale tylko chwilowo.

Jak oczyścić sztangę masz na youtube cały filmik, nie zaszkodzi, a prosty zabieg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, mily napisał:

Po co masz katować auto skoro mu nic nie wyszło. Albo się zapiekają kierownice albo nie. Pompuje na 1200 więc się pewnie zacinają (żeby zweryfikować powinieneś dać logi). Jeżeli już nie chcesz się pochwalić logami to zacznij od oczyszczenia sztangi. Po co katować auto, mając nadzieję że samo się oczyści albo samo przepali. Ja uważam, że samo się nic nie zrobi ile byś nie katował, może pomóc ale tylko chwilowo.

Jak oczyścić sztangę masz na youtube cały filmik, nie zaszkodzi, a prosty zabieg.

 

Panie, ja żem 3 razy turbo w tym szrocie wyciągał. TRZY  - po 1000km znowu sztanga stoi. Bajer polega na tym, jak rozbierzesz i przeczyścisz, to kierownice znowu się docierają do bieżni. Po 3 razie stwierdziłem że pierd*** to i nie wyciągam turbiny. Oczywiście mój ukochany tryb awaryjny. W koncu się wkurzyłem, w drodze na autostrade - 4 razy tryb awaryjny. Mówię, ty suko. Prędkośc przez 60km pod 180km/h. I efekt? Przez miesiąc spokój. Sztanga chodzi płynnie bez zacięcia. A przed przepałem, zacinała się w 1/4 swego ruchu, przeskok i dalej już szła w miarę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra jak będzie czas to wrzucę logi i ocenicie. Ewentualnie myślałem żeby go przepalić porządnie ale czy musi być 5 bieg i max prędkość której i tak nie osiągnie bo jak pisałem 160 to był maks. Pytam bo to przeginanie z przepisami-czy można zrobić tak że na 3,4 biegu kręcę go przez powiedzmy te 50 km na maksymalnych obrotach czy to nie wystarczy i musi być 5 i but ?

Edytowane przez pawełrśl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie musi być 5 bieg, wystarczy pojeździć na niższych biegach z wyższymi rpm. a i nie katuj silnika z obrotami max czyli 4200 i wiecej...

zanim zrobisz logi poczytaj, które logi i jak wykonać.

zapewne sadza przyblokowala kierownice, ale równie dobrze moze być uszkodzony siłownik turbiny lub brak właściwego podciśnienia,

a w praktyce... wszystko naraz :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze był temat podpięty pod diagnostykę VAG i ładnie było wszystko opisane sam nie mogę znaleźć na szybko.  Zrób wg tej instrukcji:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AA to on teraz jest w dziale z silnikami TDI. Z ciekawości pytam, czy da się zrobić żeby podpiąć ten sam wątek w diagnostyce VAG i silnikach TDI??

Swoją drogą linki powygasały do zdjęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...