A4CCH Opublikowano 19 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2017 (edytowane) Teraz to już mi się płukanka w głowie przydała, bo nie wiem co robić No ale jak płukanka rozpuszcza syf, to czemu smok by miał się zapchać ? Dużo brudu zleci, reszta (te drobiny itp.) zmieszają się z nową oliwą o ile coś zostanie, i to nie będzie tak że to po prostu będzie krążyć (olej trochę brudniejszy będzie ? W sumie olej przecież też trochę niby rozpuszcza bród (dobrej jakości). Dużo wypowiedzi jest że to ludzie robili i to w silnikach z dużo większymi nalotami, o czyszczeniu miski (smoka) nic nie piszą, są zadowoleni. Nie widziałem puki co negatywnych opinii po płukance, kilka wpisów nie stosować, ale niestety są bez uzasadnienia. Mechanik mi raz uszczelniał miskę, pytanie czy podkleił coś uszczelkę, a może ściągał i czyścił przy okazji Bym musiał podjechać, ale czy będzie pamiętał ... Poza tym po płukaniu, może i tak zlecieć niby dużo osadu ... Sam nie wiem co już mam robić. Edytowane 19 Stycznia 2017 przez A4CCH
54321 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Napisz do producenta jak sugerowałem wyżej. Jak odpowie, że nie ma takiej możliwości (by smok się zapchał - też tak mi się wydaje), to w razie co, później można producenta pociągać do odpowiedzialności
A4CCH Opublikowano 19 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2017 (edytowane) No, ale znów ten smok chyba też nie jest jakiś maleńki ? Bo by go byle co zapychało, a rozpuszczony ewentualny bród, powinien przepłynąć ? Nie widziałem opinii o płatach osadów po płukance. 12 minut temu, 54321 napisał: Napisz do producenta jak sugerowałem wyżej. Jak odpowie, że nie ma takiej możliwości (by smok się zapchał - też tak mi się wydaje), to w razie co, później można producenta pociągać do odpowiedzialności Myślę że i tak by wybrnęli bez problemów, ale miło by było, jak jakiś fachowiec by coś opowiedział Edytowane 19 Stycznia 2017 przez A4CCH
54321 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 (edytowane) No ponoć w 1.8 smok nie jest zadurzy. W większości przypadków co czytałem o Twoim silniku to płukanka tylko pomaga, a nie spotkałem się z opinią by zaszkodziła Co do LM to raczej nie będzie problemu z odpowiedzią. Kiedyś do nich pisałem i uzyskałem od nich bardzo rzetelną odpowiedź, z działu technicznego. Edytowane 19 Stycznia 2017 przez 54321
A4CCH Opublikowano 19 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2017 (edytowane) Napisałem do nich zobaczymy co oni na to, napisałem pod wskazany przez Ciebie adres. 18 minut temu, 54321 napisał: No ponoć w 1.8 smok nie jest zadurzy. W większości przypadków co czytałem o Twoim silniku to płukanka tylko pomaga, a nie spotkałem się z opinią by zaszkodziła Co do LM to raczej nie będzie problemu z odpowiedzią. Kiedyś do nich pisałem i uzyskałem od nich bardzo rzetelną odpowiedź, z działu technicznego. No też nie widziałem opinii o jakiś zapchaniach itp. Z drugiej strony nie mam jakiegoś zapuszczonego egzemplarzu, przebieg 200tyś realny, a nie z 400tyś, wszystko jest na miejscu, daty wymiany na zbiornikach itp. Niemieckie naklejki jeszcze były, serwis do 2012r., także chyba ktoś wymieniał płyny. Audi gazu nie wąchała. Edytowane 19 Stycznia 2017 przez A4CCH
54321 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 (edytowane) Gaz to nie zabójca dla silnika, chyba że źle ustawiony (na ubogo) Edytowane 19 Stycznia 2017 przez 54321
k232 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 No właśnie, Ty masz ten plus, że masz 200 kkm i wiesz, że tam jeszcze w silniku może być czysto. Ja u Siebie jak mam z 500 kkm to też nie wiadomo co tam siedzi, nie uśmiecha mi się oddawać później auta do mechanika i płacić, za wyczyszczenie smoka
Tobike Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Są dwie metody płukania silnika. Pierwsza to płukanie chemią czyli płukanka, druga to płukanie nowoczesnym olejem z dodatkami czyszczącymi która jest zalecana w przypadku starszych silników które mają niewiadomy przebieg i jeździły na kiepskim oleju. Chodzi o to że olej płucze łagodniej a płukanka raczej drastycznie? Obejrzałem kiedyś kilka filmów na YT jak płukano 1,8T ropą przez czujnik ciśnienia oleju i w głowicy było widać że połowa walka rozrządu nie jest smarowana, ale to są raczej przypadki zaniedbań na kiepskim oleju i stosowanie LL. Zastosuj spokojnie płukankę i stosuj dobre oleje. Ja stosuję co wymianę płukankę i olej LM (tym razem zaleję Diesel Synthoil)
A4CCH Opublikowano 19 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2017 7 minut temu, k232 napisał: No właśnie, Ty masz ten plus, że masz 200 kkm i wiesz, że tam jeszcze w silniku może być czysto. Ja u Siebie jak mam z 500 kkm to też nie wiadomo co tam siedzi, nie uśmiecha mi się oddawać później auta do mechanika i płacić, za wyczyszczenie smoka No u mnie ten dylemat że może coś pójść nie tak, i nie chce sobie bałaganu narobić. W sumie 200tyś też nie oznacza że wiele lepiej tam jest, kiedyś czyściłem pokrywę to czarna od nagarów nie była ... Po ponad 7tyś km na oleju, kolor na bagnecie ciemny miód, także chyba tragedii tam nie ma. Serwis w DE do 2012r. to chyba olej zmieniali na czas ... I na odpowiedni.
k232 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Wiesz, każdy Ci tu podpowiada ze swojego doświadczenia, ale decyzję musisz Ty podjąć
A4CCH Opublikowano 19 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2017 (edytowane) 9 minut temu, Tobike napisał: Są dwie metody płukania silnika. Pierwsza to płukanie chemią czyli płukanka, druga to płukanie nowoczesnym olejem z dodatkami czyszczącymi która jest zalecana w przypadku starszych silników które mają niewiadomy przebieg i jeździły na kiepskim oleju. Chodzi o to że olej płucze łagodniej a płukanka raczej drastycznie? Obejrzałem kiedyś kilka filmów na YT jak płukano 1,8T ropą przez czujnik ciśnienia oleju i w głowicy było widać że połowa walka rozrządu nie jest smarowana, ale to są raczej przypadki zaniedbań na kiepskim oleju i stosowanie LL. Zastosuj spokojnie płukankę i stosuj dobre oleje. Ja stosuję co wymianę płukankę i olej LM (tym razem zaleję Diesel Synthoil) Słyszałem też że olejami można płukać, ale 3 razu wlewać olej po 200zł, średni interes. Kusi mnie zaryzykować z tą płukanką. 2 minuty temu, k232 napisał: Wiesz, każdy Ci tu podpowiada ze swojego doświadczenia, ale decyzję musisz Ty podjąć Zdaję sobie z tego sprawę, i nikt nie wie jak będzie w moim przypadku. No ale wolę się dobrze oczytać, zapoznać No i poprzez moje "MAŁE ' dylematy, może oszczędzę innym myślenia Edytowane 19 Stycznia 2017 przez A4CCH
Gość Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 (edytowane) Na logike ludziska, co płukanka może rozszczelnić? Dziure w bloku, że zacznie wam olej ciurkiem lecieć? To, że wypłucze ewentualne nagary z pierścieni to tylko dobrze dla was bo jezeli pobór występuje to może go jeszcze zmniejszyć, jesli wiecie jak działa pierscien zgarniający to będziecie widzieli dlaczego. Przy plukaniu i przejsciu na motula 5w40 i pochodzeniu auta a wlasciwie silnika z drugich rąk należy bezwzględnie zrzucić miske i sprawdzić stan smoka oraz pompy i jeśli trzeba wyczyścić bo bedziecie robili to dwa razy jak ja. Long-life, szajstrol w kombinacji z 1.8, 1.8t równa się bajzel w środku. Jak ktoś z moich okolic to sluze pomocą w temacie zrzucenia miski. Edytowane 19 Stycznia 2017 przez uszol
A4CCH Opublikowano 19 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2017 4 minuty temu, uszol napisał: Na logike ludziska, co płukanka może rozszczelnić? Dziure w bloku, że zacznie wam olej ciurkiem lecieć? To, że wypłucze ewentualne nagary z pierścieni to tylko dobrze dla was bo jezeli pobór występuje to może go jeszcze zmniejszyć, jesli wiecie jak działa pierscien zgarniający to będziecie widzieli dlaczego. Przy plukaniu i przejsciu na motula 5w40 i pochodzeniu auta a wlasciwie silnika z drugich rąk należy bezwzględnie zrzucić miske i sprawdzić stan smoka oraz pompy i jeśli trzeba wyczyścić bo bedziecie robili to dwa razy jak ja. W jakim aucie musiałeś czyścić, z jakim nalotem. Jaki był kolor oleju na bagnecie ? Jak jego wcześniejsza historia ?
k232 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 A4, ja u Siebie oddałem auto do mechanika, żeby wyczyścił miskę i smoka, za chwilę okazało się, że musiałem wymienić pompę oleju, także czyszczenie poszło na marne.. I skoro pompa zmieniona to też zastanawiam się nad wlaniem płukanki, ciężki temat ale trzeba zaryzykować, dopiero co olej zmieniłem więc pewnie zaleję przy następnej wymianie.
A4CCH Opublikowano 19 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2017 (edytowane) 13 minut temu, k232 napisał: A4, ja u Siebie oddałem auto do mechanika, żeby wyczyścił miskę i smoka, za chwilę okazało się, że musiałem wymienić pompę oleju, także czyszczenie poszło na marne.. I skoro pompa zmieniona to też zastanawiam się nad wlaniem płukanki, ciężki temat ale trzeba zaryzykować, dopiero co olej zmieniłem więc pewnie zaleję przy następnej wymianie. Ja chyba też zaryzykuję... Uszol, trochę za daleko, ale jakbym mieszkał bliżej i byś zgodził się pomóc za jakąś nie potężną opłatą to pewnie bym się pokusił W 1.8T w B6 słyszałem że małe smoki są i często problemy, ale nie tylko od płukanek. Wie ktoś jak to w B5 1.8 (125km) wygląda ? Edytowane 19 Stycznia 2017 przez A4CCH
Gość Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Nie wielkość smoka a wielkość tej siateczki w smoku oddzielajacej olej od syfu. Fakt są drobne te szczeliny ale to tylko na plus bo syf nie pojdzie do obiegu no ale jeśli sie zalepia nagarem to fakt cisnienie drastycznie spada. Wygląda to tak. Niestety nie mam zdjecia ktore pokazuje bezposrednie siateczke smoka.
k232 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Ja Ci powiem tak, wtedy co mi mechanik czyścił miskę i smoka to mówił, że tragedii nie było a więc chyba ktoś w miarę dbał o to auto. Ja w ciągu 30 kkm zmieniałem 6 razy olej i to nie byle co, więc pewnie syfu nie ma i przy następnej wymianie zaleję płukankę i olej LM 5w40.
Gość Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 22 minuty temu, k232 napisał: A4, ja u Siebie oddałem auto do mechanika, żeby wyczyścił miskę i smoka Żeby to mechanicy czyścili tak jak powinno sie to robić, myslisz ze bawil sie w moczenie smoka w benzynie, przedmuchiwał to pozniej sprezonym powietrzem i leciał pędzelkiem miske do czystego do takiego stanu jak na zdj? Nie wydaje mnie sie :-) Nikt nie zrobi Ci lepiej niz Ty sam sobie.
A4CCH Opublikowano 19 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2017 (edytowane) Szkoda że tyle kasują za rozebranie tego :x U mnie uszczelniał miskę, ciekło gdzieś na uszczelce chyba, to trochę szarpło :x Edytowane 19 Stycznia 2017 przez A4CCH
TomOskroba Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Cytuj Szkoda że tyle kasują za rozebranie tego :x ile ? Cytuj Żeby to mechanicy czyścili tak jak powinno sie to robić, myslisz ze bawil sie w moczenie smoka w benzynie, przedmuchiwał to pozniej sprezonym powietrzem i leciał pędzelkiem miske do czystego do takiego stanu jak na zdj? Nie wydaje mnie sie :-) Nikt nie zrobi Ci lepiej niz Ty sam sobie. zgadza się, dlatego jeżeli ma się możliwość i jakieś pojęcie to się robi samemu, po to jest forum, żeby się wszystkiego dowiedzieć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się