Adrian Kucharczyk Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Hej, Mam taki problem że pewnego dnia gdy było zimno przed praca zapaliłem samochód zostaiłem go na wolnych obrotach i poszedłem do domu. Po wyjściu okazało się że silnik zgasł a pod samochodem plama oleju. Pomyślałem że zatarty ale znalazłem przyczynę ( rozwalony oring pod chłodnicą oleju) zalałem nowym olejem wymieniłem filtr i odpalił bez problemu. Jednak teraz po zagrzaniu się silnika na niskich obrotach 1000-1800 świeci się kontrolka ciśnienia oleju, powyżej 1800 gaśnie. Na zimnym jest okey cały czas. Z czytania forum wnioskuje że mogą być przytarte panewki i teraz moje pytanie. Czy zalanie go gęstszym olejem coś może pomóc? Obecnie w audi jest mobil 10w40. Dodam że generalnie mam drugi silnik w garażu jednak przed wymianą silnika chce zrobić co się do aby ten odratować o ile to możliwe. Jeżeli olej może pomóc to napiszcie proszę jaki to ma być bo ja się w tym nei orientuje. (skoro ciśnienie spada na zagrzanym czyli można by było użyc oleju typu 10w60 chyba tak? wtedy ma większą gęstość przy wyższej temperaturze tak?) Z góry dzięki za pomoc. A4 b5 1.8 ADR 185 tyś przebieg (olej mobil 10w40 taki jaki był zalany wcześniej)
michcio28810 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 10w60 to chyba syntetyczny olej.zalenie gęstszym typu 15w40 to kiepski pomysł
Adrian Kucharczyk Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2017 Ok ale dlaczego co mu teraz się może stać a czy jest cień szansy że to mu pomoże. Czy przejscie na mineralny coś może poprawić? Jak jeszcze silnik mam w aucie to moge sie pobawić i może to coś dać. Jak już zmienie motor no to już ten bd do niczego tak czy siak
ayew Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 (edytowane) Do sprawdzenia pompa i panewki. Olej nic nie da przerabiałem to, u mnie siadł zawór w pompie, po wymianie pompy i panewek smiga na 5w40. Czujnik sprawdzałeś? Jest w podstawie. Edytowane 17 Stycznia 2017 przez ayew
Adrian Kucharczyk Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2017 (edytowane) Z tym autem jest taka historia że kupiłem go z niby ukszodzonym silnikiem kiedyś bo świecił się olej po zagrzaniu i zapłaciłem za niego grosze a drugi silnik miałem w domu. Potem okazało się że winą była pompa i jest nowa teraz. Koszt panewek jest taki że mi się to nie opłaca bo znajomy powiedział mi za wymiane motoru 400 zł wiec nie wiele. Jednak narazie chciałbym się dowiedzieć czy wymiana oleju na gęstszy mogła by pomóc w takiej sytuacji. Co do czujnika to też jest ciekawie nie wiem jak jest u innych ale tutaj jest szary czujnik a z tego co przeglądałem na allegro do 1.8 PB powinien być czarny a szary to chyba do diesli. Być może koleś który miał go wczesniej założył inny. Może to być czujnik walniety gdzie kontrolka zawsze mignie w tych samych warunkach? powyżej 2k obrotów nawet nie mrygnie. Sam też niestety myśle że to przytarte panewki ;/ Czyli wymiana oleju na gęstszy w takim wypadku nic nie podniesie ciśnienia ? Edytowane 17 Stycznia 2017 przez Adrian Kucharczyk
k232 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Nic nie sprawdzaj tylko od razu wymieniaj pompę oleju. Już chyba każdy z tego forum w silniku 1.8 robił pompę oleju w tym i Ja. No ewentualnie jeszcze przed wymianą możesz zmienić czujnik oleju na oryginalny ale w to wątpię. Panewki na razie wybij sobie z głowy.
Gość Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Dnia 17.01.2017 o 20:59, k232 napisał: Nic nie sprawdzaj tylko od razu wymieniaj pompę oleju. Już chyba każdy z tego forum w silniku 1.8 robił pompę oleju w tym i Ja. No ewentualnie jeszcze przed wymianą możesz zmienić czujnik oleju na oryginalny ale w to wątpię. Panewki na razie wybij sobie z głowy. Przeczytales w ogole pierwszy post? Zrzuć miske i obejrzyj w jakim stanie są panewki i wał, jeżeli rysy nie będą wyczuwalne pod pazurem na panewkach a wał będzie w dobrym stanie kup komplet panewek glyco albo kolbenschmidt i poskładaj tak bez szlifu wału.
KINIAM Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Nie wymieniaj oleju na 10W60. Dodaj do oleju stabilizator lepkości Liqui Moly jedno lub dwa opakowania. Ale musisz się liczyć, że wzrost ciśnienia może nie być z korzyścią dla silnika. Lecz jeśli masz drugi w zapasie to można poeksperymentować.
Adrian Kucharczyk Opublikowano 17 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2017 Już niczym się nie bawiłem namten silnik leży w razie potrzeby częsci po prostu zamontowałem nowy Ale dzięki za wszelkie wypowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się