Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Demontaż wkładu lusterka oraz wymiana mat grzewczych


_Solar_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.W tym wątku przedstawię jak krok po kroku zdemontować wkłady lusterek oraz mat grzewczych.Ten temat będzie bardzo przydatny do " Przerobienia podgrzewania lusterek po kluczyku na grzanie po "tylnej szybie" gdyż nie mogłem znaleźć dokladnego opisu jak zdemontować wklady lusterek.

OPIS

1003297afx2.jpg

Aby wyjąć wkład należy przechylić maksymalnie do dołu

1003298aws5.jpg

Złapać za krawędź wkładu i szarpnąć energicznie

1003299apz7.jpg

Wkład zeskoczy z górnych zatrzasków

1003300aro5.jpg

1003301acq3.jpg

Następnie dalej ciągnąć zeskoczy nam z dolnych zatrzasków

1003302azo4.jpg

1003304arb0.jpg

Wypinamy dwa przewody od zasilania

1003306aui3.jpg

Kolejnym krokiem jest odklejenie plastikowego uchwytu który mocuje wkład do mechanizmu regulacji lusterka – ciężko to idzie ale wszystko można zrobić. Podważamy nożem monterskim wkoło i odginając zdecydowanie ale z rozsądkiem. Plastik z którego zrobiony jest uchwyt jest bardzo elastyczny wiec nie powinien połamać się przy próbie odklejania.

1003305apm4.jpg

Po odklejeniu plastikowego uchwytu usuwamy spaloną matę i stary klej którym była przyklejona. Mocujemy nową matę na klej do lusterek lub jakiś dobry klej elastyczny firmy 3M ewentualnie jakiejś innej firmy. Następnie wiercimy dwa otwory w uchwycie tak aby można było wyprowadzić podłączenie maty z przeciwnej strony niż w oryginale – można dopatrzyć się ze zamiennik ma trochę inaczej to podłączenie i koliduje z zatrzaskiem.– Matę grzewczą GB 10S ( lusterko duze lewe-kierowca ) oraz GB 8S ( strona pasażera )kupiłem na Allegro

1003310ahy0.jpg

1003320abnz4.jpg

Sklejamy dobrze obudowę z matą do szkła lustra, podłączamy przewody i mocujemy zregenerowany wkład ogrzewania lusterka,oczywiscie z drugim lusterkiem - strona od pasażera postępujemy tak samo

W modelach przedliftowych grzanie mamy po kluczyku,aby podłączyć się pod ogrzewanie tylnej szyby musimy skorzystać z tematu kolegi mrogal - " Przerobienie podgrzewania lusterek po kluczyku na grzanie po " tylnej szybie "

Można prosić o ponowne dołączenie zdjęć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanownych kolegów.

Chciałbym i ja dorzucić swoje 3 grosze do tematu, trochę późno ale niech będzie. Mianowicie, u mnie, po 2 lifcie w niebieskich lustrach grzanych stałym plusem przez termostat na lusterku, mata wydaje się byc jakby napylona na odbłyśnik. Jak on odchodził od szyby w kilku miejscach to razem ze ściechami. Jak mi przestało grzać to, po rozebraniu, przetarłem ściechy papierem ściernym i dolutowałem kawałek ścieżki, zamykając obwód i przywracając grzanie. Było zaje ale przez rok i znowu zdechło. Jak strzeliło prawe to pomyślałem o wymianie. Jeszcze sobie przy demontażu prawego go sobie pękłem pięknie. Póżniej się dowiedziałem jak to boli bo małe niebieskie z matą na termostacie to tylko org. (200 pln w aso Kielce), a wszystkie zamienniki niebieskie są tylko z matą bez termostatu. Więc albo org. albo zamiennik i rezanie grzania po szybie. Jest jeszcze inne rozwiązanie. Kupiłem białe lustra i maty uniwersał do nich. Ze starych wykorzystałem mocowanie lusterka i ten właśnie cholerny termostat (rozłącza chyba przy +15, gdzieś wyczytałem, a jak zimno to grzeje cały czas). trzeba ładnie przykleic mate, pamiętając o konektorach (albo przypasować mate do otworów na nie, albo dać nowe), następnie termostaty kleimy do taśmy dwustronnej (tak korzystałem z gąbkowej taśmy dwustronnej, jak w org.) w miejscu, które ustala plastikowe mocowanie lusterka i robimy przepinke z użyciem max. 15 cm przewodu.

Powiem Wam tak, nie działa to jak oryginał, ale za jakieś 70 zyli za kpl. (lewe i prawe org. w aso kielce po 194 zł chyba) to jest naprawdę nieźle. Oczywiście maty UNI nie wypełniają w 100% szkła tak jak org. i sa miejsca, które dłużej się wygrzewają. Ogólnie podgrzewa się wolniej jak na org. szkłach ale i tak jest nieźle. Mam już ok. pół roku i jest ok.

Dla mnie grzanie luster cały czas ma sporą przewagę nad grzaniem po szybie, gdyż lusterka są podczas jazdy cały czas suche, mimo różnych warunków na drodze, a po tylnej szybie to zanim odparuje wszystko to przekaźnik od szyby odetnie napięcie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chyba przedobrzyłem. Odzyskałem maty ze starych lusterek, kupiłem szkła na allegro ( niebieskie sferyczne ) na nie nakleiłem taśmę  termoprzewodzącą, na to moje stare maty, na matę taśmę dwustronną, założyłem nowe termostaty, i na to plastik mocujący i ... pewnego dnia rankiem małe prawe lusterko pękło, przypuszczam że od temperatury. Cały czas zastanawiam się gdzie zrobiłem błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...