Donald1.9AFN Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Witam. Niedawno nabyłem kolejna b5 z silnikiem 1.9tdi tym razem 1z i z racji tego że swoje już ten silniczek przelatal chce mu dać trochę swobody. Usunięcie kata i zaslepienie egr. Z katem problemu nie będzie ale zaslepiajac egr chcial bym też usunąć zaworek n18 tak jak zrobiłem to w afn, i tu moje pytanie czy krociec na filtrze i przy pompie vacum poprostu zaslepic czy może połączyć je ze sobą żeby zostal przepływ powietrza do pompy. Myślę że ktoś to przerabial i pomoże Zgory dzięki
bolo73 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Najlepiej nie rób nic - zostaw instalację podciśnieniową tak, jak jest - po mechanicznym zaślepieniu EGR-a nic nie wnosi i niczemu nie przeszkadza a w sterowniku nie będziesz miał błędu od N18. Ale jeżeli chcesz go koniecznie usunąć, to zaślep oba króćce.
Hezen Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 N18 zostaw podłączony a trójnik podciśnienia przy n18 pomijasz i całe podciśnienie idzie wtedy na n75
tkamicki5 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Hmm...ciekawe rozwiazanie tylko nie bardzo rozumiem jak to ominąć,ten trojnik.przydalby sie jakis rysuneczkek
Hezen Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Jak na razie gibie w pracy po 12h, jak wróce i mi się uda zrobić fotke (zeby było jakoś to widać) to wam podrzuce, musicie zaczekać tak do 19-20
tkamicki5 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Mi akurat ta wiedza sie przyda do avg/afn
bolo73 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 W AFN/AVG to co innego - można to zrobić bardzo prosto - ściągasz wężyk podciśnienia z króćca N18 oznaczonego jako VAC (najcieńszy króciec tego elektrozaworu), zaślepiasz ten wężyk i to tyle.
Hezen Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 (edytowane) Przy 1Z pewnie tez się będzie dało. Brat w passacie b4 z silnikiem 1Z nic nie kombinował a ja już nie pamiętam jak tam wyglądał układ podciśnienia, więc zbytnio nie pomogę :/ Fotki z obejściem z mojego AFN: http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/23e010d98a0845fe http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/0f34195c68624668 Edytowane 25 Stycznia 2017 przez Hezen
tkamicki5 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Fajnie to pokazałeś ale.ja jeszcze kurcze do końca zatrybić nie moge tego hehe musze dobrze popatrzeć pod maską jeszcze
Hezen Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 No prościej się nie da, dla mniej kumatych jeszcze wszystko opisałem żeby było jeszcze bardziej czytelne i zrozumiałe.Specjalnie dla was w ciemnościach grzebałem i brudziłem ręce [emoji6]Co do podciśnienia 1Z, wiem na jakiej zasadzie pracuje turbina z klapą upustową, więc jakby ktoś podrzucił kompletny i sprawdzony schemacik to pomyślałbym nad ominięciem n18EDIT: na pierwszej focie troszku mi się kierunki strzałek pomyliły, bo tak na prawde vacum pompa ciągnie i strzałki powinny wskazywać w swoje przeciwne strony.Oczywiscie opis "vacum pompa" - trójnik jest podpięty tuż przy grodzi a nie bezpośrednio do vacum pompy.
Donald1.9AFN Opublikowano 26 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2017 No w afn poomijalem trujniki i wyciagnolem n18, jednak w 1z n75 jest sterowany ciśnieniem a podcisnienie z pompy vacum steruje tylko n18. I właśnie jak zaslepie krucce na filtrze i przy pompie to nie będzie problemu z pompowaniem serwa??
Hezen Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Układ podciśnienia musi być szczelny, jak go zaślepisz nie będzie problemów z hamulcami.Problem z hamulcami będziesz miał jak nie zaślepisz odłączony wężyk podciśnienia n18Wyjście filtra powietrza dla n18 też możesz zaślepić, bo do filtra ma być kierowane świeże i zimne powietrze przez tunel z przodu auta.
tkamicki5 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 (edytowane) No tak juz powoli rozumiem co i jak tylko wlasnie co z tymi wezykami co ida od n18 do filtra powietrza i jeszcze dalej chyba do n75? Bo wiem gdzie ten trojniczek juz jest i odlaczyc wezyk a nawet wywalic go co idzie do n18 i polaczyc bezposrednio podcisnienie na n75 tak? Tylko co z tym przewodem wlasnie co idzie od n18 do filtra powietrza i dalej? A na serwie co masz te drugie zdjecie to gdzie wychodzi u ciebie w góre ten od lewej wezyk to ja mam zaslepione. Edytowane 26 Stycznia 2017 przez tkamicki5
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się