Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI 1Z - Zaślepienie EGR i pozbycie się N18


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.  Niedawno nabyłem kolejna b5 z silnikiem 1.9tdi tym razem 1z i z racji tego że swoje już ten silniczek przelatal chce mu dać trochę swobody. Usunięcie kata i zaslepienie egr. Z katem problemu nie będzie ale zaslepiajac egr chcial bym też usunąć zaworek n18 tak jak zrobiłem to w afn, i tu moje pytanie czy krociec na filtrze i przy pompie vacum poprostu zaslepic czy może połączyć je ze sobą żeby zostal przepływ powietrza do pompy. Myślę że ktoś to przerabial i pomoże :) Zgory dzięki

Opublikowano

Najlepiej nie rób nic - zostaw instalację podciśnieniową tak, jak jest - po mechanicznym zaślepieniu EGR-a nic nie wnosi i niczemu nie przeszkadza a w sterowniku nie będziesz miał błędu od N18. Ale jeżeli chcesz go koniecznie usunąć, to zaślep oba króćce.

Opublikowano

N18 zostaw podłączony a trójnik podciśnienia przy n18 pomijasz i całe podciśnienie idzie wtedy na n75

Opublikowano

Hmm...ciekawe rozwiazanie tylko nie bardzo rozumiem jak to ominąć,ten trojnik.przydalby sie jakis rysuneczkek :)

Opublikowano

Jak na razie gibie w pracy po 12h, jak wróce i mi się uda zrobić fotke (zeby było jakoś to widać) to wam podrzuce, musicie zaczekać tak do 19-20

Opublikowano

Oki czekamy

Opublikowano

Mi akurat ta wiedza sie przyda do avg/afn :)

Opublikowano

W AFN/AVG to co innego - można to zrobić bardzo prosto - ściągasz wężyk podciśnienia z króćca N18 oznaczonego jako VAC (najcieńszy króciec tego elektrozaworu), zaślepiasz ten wężyk i to tyle.

Opublikowano (edytowane)

Przy 1Z pewnie tez się będzie dało.

Brat w passacie b4 z silnikiem 1Z nic nie kombinował a ja już nie pamiętam jak tam wyglądał układ podciśnienia, więc zbytnio nie pomogę :/

Fotki z obejściem z mojego AFN:

http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/23e010d98a0845fe

http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/0f34195c68624668

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Fajnie to pokazałeś ale.ja jeszcze kurcze do końca zatrybić nie moge tego hehe musze dobrze popatrzeć pod maską jeszcze :)

Opublikowano

No prościej się nie da, dla mniej kumatych jeszcze wszystko opisałem żeby było jeszcze bardziej czytelne i zrozumiałe.

Specjalnie dla was w ciemnościach grzebałem i brudziłem ręce [emoji6]

Co do podciśnienia 1Z, wiem na jakiej zasadzie pracuje turbina z klapą upustową, więc jakby ktoś podrzucił kompletny i sprawdzony schemacik to pomyślałbym nad ominięciem n18

EDIT: na pierwszej focie troszku mi się kierunki strzałek pomyliły, bo tak na prawde vacum pompa ciągnie i strzałki powinny wskazywać w swoje przeciwne strony.

Oczywiscie opis "vacum pompa" - trójnik jest podpięty tuż przy grodzi a nie bezpośrednio do vacum pompy.

Opublikowano

No w afn poomijalem trujniki i wyciagnolem n18, jednak w 1z n75 jest sterowany ciśnieniem a podcisnienie z pompy vacum steruje tylko n18. I właśnie jak zaslepie krucce na filtrze i przy pompie to nie będzie problemu z pompowaniem serwa??

 

Opublikowano

Układ podciśnienia musi być szczelny, jak go zaślepisz nie będzie problemów z hamulcami.

Problem z hamulcami będziesz miał jak nie zaślepisz odłączony wężyk podciśnienia n18

Wyjście filtra powietrza dla n18 też możesz zaślepić, bo do filtra ma być kierowane świeże i zimne powietrze przez tunel z przodu auta.

Opublikowano (edytowane)

No tak juz powoli rozumiem co i jak tylko wlasnie co z tymi wezykami co ida od n18 do filtra powietrza i jeszcze dalej chyba do n75? Bo wiem gdzie ten trojniczek juz jest i odlaczyc wezyk a nawet wywalic go co idzie do n18 i polaczyc bezposrednio podcisnienie na n75 tak? Tylko co z tym przewodem wlasnie co idzie od n18 do filtra powietrza i dalej? A na serwie co masz te drugie zdjecie to gdzie wychodzi u ciebie w góre ten od lewej wezyk to ja mam zaslepione.

Edytowane przez tkamicki5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...