Igor Słowiński Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Witam, chciałbym się was poradzić na temat wysokiego spalania w moim aucie. Auto jakie posiadam to audi a4 b5 2000 r. 1.8 avant. Sprawa przedstawia się w ten sposób że spalanie w mieście wynosi 16l/100 km sprawdzone już nie jednokrotnie i to na paliwie z różnych stacji. Fakt w mieście jeżdżę dość spokojnie ale krótkie odcinki. Co może być przyczyną tak wysokiego spalania co sprawdzić. Zaznaczę również że zauważyłem nie poruszającą się wskazówkę temp. płynu chłodniczego czy to może być przyczyna wysokiego spalania ? Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
edraven Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Po sprawdzeniu błędów trzeba na poczatek sprawdzić VCDSem czy czujnik temperatury jest OK, następnie termostat. Jeżeli oba wykluczysz to przepływomierz i przepustnica. Jezeli nie masz VCDSa albo czegoś podobnego to zostaje Ci jedynie wizyta w zakładzie. Tak, niedogrzewający się silnik będzie wpływał na duże spalanie.
A4CCH Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 (edytowane) 27 minut temu, edraven napisał: Po sprawdzeniu błędów trzeba na poczatek sprawdzić VCDSem czy czujnik temperatury jest OK, następnie termostat. Jeżeli oba wykluczysz to przepływomierz i przepustnica. Jezeli nie masz VCDSa albo czegoś podobnego to zostaje Ci jedynie wizyta w zakładzie. Tak, niedogrzewający się silnik będzie wpływał na duże spalanie. Może być jeszcze sonda , odpowiada za mieszankę paliwową. (paliwo-powietrze) Sondę też powinno wywalić jako błąd, o ile jest uszkodzona. Edytowane 24 Stycznia 2017 przez A4CCH
mortek1986 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 moz eni dogrzany silnik i to przez to, ogarnij układ chlodzenia i bedzie ok
Igor Słowiński Opublikowano 24 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2017 1 minutę temu, A4CCH napisał: Może być jeszcze sonda , odpowiada za mieszankę paliwową. (paliwo-powietrze) Właśnie ostatnio zapaliła mi się kontrolka na desce podjechałem do mechanika sprawdził i była to właśnie ta sonda usunął błąd i powiedział że jak raz jeszcze się zapali to będzie do wymiany ale jak na razie nic nie świeci na desce a spalanie takie zostało.
mortek1986 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 a co to za bład? sonda dała sygnał o złym składzie mieszanki czy to bład sady?
Igor Słowiński Opublikowano 24 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2017 Wiesz co nie wiem jakie oznaczenie błędu było, ale mówił że to "Sonda Lambda" i że jak jeszcze raz wyrzuci błąd to będzie do wymiany.
mortek1986 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 czyli tak naprawde nic nei wiemy:P ogarnij temat nagrzewania ie silnika. termostat itp, potem zobaczysz co ejst, nie zagrany sillnik bedzie palił mase paliwa,no i sąda moze dac sygnał o złej mieszance, o krytycznej wartosci
Igor Słowiński Opublikowano 24 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2017 Hmm ogarnąć temat masz na myśli podpiąć pod komputer ? Bo na kompie nic nie wychodzi czy może znasz jakiś sposób na ogarnięcie termostatu ?
A4CCH Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 12 minut temu, Igor Słowiński napisał: Hmm ogarnąć temat masz na myśli podpiąć pod komputer ? Bo na kompie nic nie wychodzi czy może znasz jakiś sposób na ogarnięcie termostatu ? Jak na kompie nic nie widać, to wydaję mi się że może to być wina termostatu, tak jak kolega wyżej pisał niedogrzany silnik dużo więcej pali.
Igor Słowiński Opublikowano 24 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2017 (edytowane) 5 minut temu, A4CCH napisał: Jak na kompie nic nie widać, to wydaję mi się że może to być wina termostatu, tak jak kolega wyżej pisał niedogrzany silnik dużo więcej pali. Kolego idzie w jakiś prosty sposób sprawdzić działanie termostatu ? Edytowane 24 Stycznia 2017 przez Igor Słowiński
A4CCH Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 (edytowane) Rozgrzej silnik i sprawdź dolny waz od chłodnicy, jeśli zimny to się nie otwiera, a jeśli ciepły to puszcza wodę na chłodnice i działa. Jeśli nie możesz rozgrzać silnika wówczas termostat jest cały czas otwarty. Wydaje mi się że tak można to zweryfikować, no ale dokładnie czy działa prawidło od *C i tak raczej się tego nie oceni w ten sposób, no i dochodzi czujnik temp. u mnie jak dwa razy pokazywało poniżej 90*C, był to termostat, ale to jeszcze w poczciwej 80-tce. Wujek raz miał w drugą stronę też w 80-tcę, gotowało mu wodę Edytowane 24 Stycznia 2017 przez A4CCH
k232 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Napisałeś wyraźnie w 1 poście,że nie rusza Ci sie wskazówka temp. A więc do wymiany na 1 rzut idzie czujnik temp, później będziemy myśleć dalej.
Gość Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 (edytowane) Dnia 24.01.2017 o 15:25, k232 napisał: Napisałeś wyraźnie w 1 poście,że nie rusza Ci sie wskazówka temp. A więc do wymiany na 1 rzut idzie czujnik temp, później będziemy myśleć dalej. +1 za spostrzegawczość bo to nie termostat a czujnik podaje sygnał do zegarów i jeśli wskazówka ani drgnie to należy sprawdzić działanie termostatu w sposób jaki opisał A4CCH czy podaje na duży obieg jeśli wsio ok winowajcą jest prawdopodobnie czujnik. Wg mojego widzimisie... Silnik fizycznie się nagrzewa, a że ecu tego nie widzi ponieważ odczyty z czujnika czteropinowego g62 są błędne to podaje więcej paliwa niż powinien i tu tkwi prawdopodobnie problem w zbyt dużym spalaniu a błąd lambdy to efekt domino. Niedogrzany silnik wg ecu dostaje cały czas zwiększoną dawke paliwa lambda to wyłapuje, idzie sygnał do ecu odnośnie korekt ale że ecu od g62 ma nadal nie prawidłowe odczyty uważa iż silnik jest niedogrzany, dawka paliwa pozostaje bez zmian lambda świruje wyskakuje błąd i mamy błędny loop. Podsumowując do wymiany jest na pierwszy ogień czujnik temp cieczy chlodzącej g62 - tylko i wyłącznie nowy i tylko i wyłącznie oryginalny Edytowane 31 Stycznia 2017 przez uszol
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się