luque1 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Witam. Mam Audi a4 b5 1997 1.8 beznyna. Podczas jazdy pękł jeden z przewodów płynu chłodzącego, silnik zagrzał się i odholowałem go do mechanika. Przewód i jakieś czujniki wymienił. Dalej silnik się grzał. Mówił że to uszczelki a potem okazało się że głowica jest pęknięta. Po regeneracji wszystko złożył do kupy i dalej po 15 minutach silnik się grzeje. Podobno to wina mikropęknięć (tak mówi). Co dalej robić? Sprzedać auto jako uszkodzone czy inwestować dalsze pieniądze? Czy może coś innego jest przyczyną? Jeśli sprzedawać to za jaką kase? Auto ma klimę sprawną, nowe tarcze i klocki ham. amorki tylne... Z góry dzieki za pomoc
Klawisz-84 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 (edytowane) A byłeś u innego mechanika? Warto w takiej sytuacji pojechać do innego i porównać opinie a może on będzie ciut lepszy/rzetelniejszy i okaże się że coś się zj.. w trakcie składania bo rozumiem głowica pospawana, splanowana, nowe uszczelki itp zrobiłeś? Troszkę to dziwne że niby wszystko ok a dale się grzeje, ciekawe co z pompą bo może ona dała d.. i nie masz obiegu chłodziwa w silniku. Edytowane 24 Stycznia 2017 przez Klawisz-84
luque1 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2017 Chcę wjechać do innego mechanika, zobaczymy co on powie. Wczoraj rozmawiałem z kumplem i on kazał mi też spytać się czy pompa się nie spierdzieliła. Tak głowica pospawana, splanowana z nowymi uszczelkami. Zobaczę co inny mechanior powie. A jeśli to samo to czy watro inwestować dalej? Już tak i tak 2 koła włożyłem w naprawę... Auto przed awarią chciałem sprzedać bo mam drugie...
car_diag_cork Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Może okaże się, że to faktycznie pompa wody. Wtedy wydasz kilka złotych i sprzedasz auto w lepszej cenie. W takim stanie jak jest teraz przy sprzedaży nie odzyskasz nawet części wydanych na to auto pieniędzy pod warunkiem, że ktoś oczywiście będzie chciał to kupić. Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
k232 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Wymień pompę dla spokoju razem z robota wydasz 200 zł, na mechaników nie ma co liczyć, bo z doświadczenia wiemy jacy oni są ?
luque1 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2017 (edytowane) Mechanik mówił że pompa sprawna bo sprawdzał i wszystko ok... Łopatki ok. Więc nie wiem co dalej mam zrobić... on już się chyba też poddaje... Mówicie, żeby mimo wszystko wymienić pompę mimo tego że "sprawdzona i sprawna? Edytowane 25 Stycznia 2017 przez luque1
k232 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Rozebrał tą pompę, że mówi że sprawna?
luque1 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2017 34 minuty temu, k232 napisał: Rozebrał tą pompę, że mówi że sprawna? Wiesz, ja się nie znam ogólnie... Mówił że sprawdzał jakoś tam i mówił że łopatki wporządku i cała pompa też...
k232 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Głowica odpada na pewno bo robiona także nie wierzę, żeby zostawili mikropęknięcia jak planowali głowicę.. A jak się auto grzeje to zmienia się jego praca czy jak to wygląda? Wskazówka podchodzi pod 120 stopni i stoi czy jak dojdzie do 120 to opada?
luque1 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2017 (edytowane) A więc tak: Mechanik mówił że mogą być jakieś pęknięcia na bloku. Pewny nie jest. Nagrzewnica (chłodnica? nie pamiętam) odkamieniona, pompa rozkręcona i dokładniesprawdzona. Sprawna. . Auto było odpowietrzone. Termostat wymieniony. Grzeje się różnie szybko. Niekiedy już po 15 minutach na wolnych obrotach, innym razem mechanik przejechał 5 km i podskoczyła do 100 stopni więc zjechał na warsztat. raz chodził 3 godziny na wonych i dopiero się zagrzał. Wskazówka po nagrzaniu się opada. A mi ręce opadają... Edytowane 25 Stycznia 2017 przez luque1
k232 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Czujnik temp kup oryginalny i zmień. Ja kupiłem taki ostatnio i całkiem inaczej auto się zachowuje a też mi wskazówka szła ponad 100 stopni.. http://allegro.pl/czujnik-temperatury-059-919-501-z-uszczelka-o-ring-i6258992468.html?snapshot=MjAxNi0xMi0yMVQxMDoxMzowOVo7YnV5ZXI7NzZlNDQ1ZTI3ZDkzYjI1NjhkNGI0YTBjYjc3NDExZTFmYTA2NTJjNDJkMTllNDMwYmE1NDkzMTkyYzM5NzhiNw==
luque1 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2017 2 godziny temu, k232 napisał: Czujnik temp kup oryginalny i zmień. Ja kupiłem taki ostatnio i całkiem inaczej auto się zachowuje a też mi wskazówka szła ponad 100 stopni.. http://allegro.pl/czujnik-temperatury-059-919-501-z-uszczelka-o-ring-i6258992468.html?snapshot=MjAxNi0xMi0yMVQxMDoxMzowOVo7YnV5ZXI7NzZlNDQ1ZTI3ZDkzYjI1NjhkNGI0YTBjYjc3NDExZTFmYTA2NTJjNDJkMTllNDMwYmE1NDkzMTkyYzM5NzhiNw== Hmmm... A myślisz że to tylko czujnik? Że tak naprawde nic się nie dzieje prócz błędu czujnika?
k232 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 No jak Ci błędnie wskazuje temp to zacznij od wymiany czujnika.
luque1 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2017 Hmm... Wnioskuje, że jeśli to czujnik temperatury to jest to błaha usterka? Gdzie go szukać pod maską mniej więcej?
k232 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Czujnik temp masz pod rurka, która wychodzi od przepływomierza, 4 piny ma ten czujnik.
luque1 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2017 Ok. Lukne to. Jestem jeszcze dzisiaj umówiony z innym mechanikiem na diagnostykę problemu. Zobacze co powie. Dam znać jak będe coś wiedział a narazie wielkie dzięki za pomoc kolego!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się