Jump to content
2 2
zwalowy

B5 AJLQ LPG strojenie

Recommended Posts

Jakis czas temu padl wtryskiwacz(byly 4 osobne).kupilem listwe z wtryskiwaczami.

po zalozeniu sinik pracuje juz na wszystkich garach ale po schdozeniu z obrotow strasznie spadaja obroty i skacza miedzy 400-1200 az w koncu sie stabilizuja na 900....czasami kiedy zgasze i pjde do sklepu i po powrocie odpale to etz czasami zacnzie go mocno bujac zanim sie ustabilizuje....

dzieje sie tak nie zawsze.....czasami potrafi po wypieciu biegu zejsc spokojnie na prawie 1000 i powolutku spokojnie znow zejdzie na 900

 

autokalibracje robilem i jest znacznie lepiej ale wydaje mi sie potrzeba bardziej precyzyjna kalibracja(reczne ustawianie map)

 

pytanie-jak to sie robi recznie?

 

mam interfejs do mojej LPG i oprogramowanie producenta.sterownik to KME DIEGO G3

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiele pytań.... jaki reduktor, jakei wtryski kupiłeś, jaka dysza we wtryskach... jakie cisnienie robocze.... nic nie wiemy

po zmianie listwy ponowna autokalibracja, plus strojenie instalki

Edited by pioteros

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem jaki reduktor...tak jaki byl w aucie...wtryski valteki..nie wiem jakie dysze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli wymieniłeś sam listwę, dysze nie dobrane do mocy, w valtekach też się ustawia skok tłoczka bo fabrycznie nie są dobrze skalibrowane. Skoro nie wiesz jak to się robi to bez wizyty u gazownika się nie obędzie.

Edited by mszark

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale jak dysze?dysze sa te same co byly...mowie o tych króćcach wstawionych w kolektor dolotowy....to nie sa dysze?

Dnia 1.02.2017 o 12:45, mszark napisał:

Czyli wymieniłeś sam listwę, dysze nie dobrane do mocy, w valtekach też się ustawia skok tłoczka bo fabrycznie nie są dobrze skalibrowane. Skoro nie wiesz jak to się robi to bez wizyty u gazownika się nie obędzie.

nie wymienilem listwy bo tam nie bylo listwy.......zastapilem listwa...czytaj uwazniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te krocce w kolektorze to są wkrętki. Dysze są w wtryskiwaczach i mają duże znaczenie. Trzeba je odpowiednio dobrać

Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ja bardzo chcialbym je dobrac:D:D:D

 

 

prosze o wiecej info na ten temat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie jakie teraz masz? I przy okazji mógłbyś powiedzieć jaka masz resztę instalacji

Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam valteki takie czerwone na listwie(jak znajde jakies oznaczenia to napsize,z tego co pamietam maja 3 ohm)..reduktor nie wiem ale to rpzecie ebz znaczenia bo reduktor nie jest przypisany do wtryskiwaczy ani odwrotnie....ten co mam jest wlasciwy do tego silnika i tyle...a sterownik to jak wspomnialem KME DIEGO G3....map sensor czy producent butli tez jest bez znaczenia........wiec?

 

wogle to blad ze kupilem valteki bo od 10-ek osob slyszalem ze te wtryskli nie nadaja sie do doladowanych bo szybko koncza zycie........na poczatku myslalem ze to tylko gadanie cwaniaczkow od zarobku ale u paru znajomkow z tymi wtryskami byly klopoty szybciej niz bylo to w planie(wiadome ze wtryski LPG nie wytrzymuja tyle co PB)...nawet gazownicy mowili ze do turbo valteki to tak na chwile i nie zawsze w kazdym silniku daja rade.......dac wiary czy nie to cena na alledrogo tez o czyms swiadczy...wiec nie oczekuje szalu ale potrzebuje by auto jechalo bo nie oklamujmy sie ze 192 mudziny w q nie zamiataja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo Valteki są ogólnie do d*py,trzeba było kupić Barraki pojedyńcze,dać adaptery i nie kaleczyć takiego fajnego silnika pseudowtryskami.


Było: A4 B5 Avant 137 KM i 300 Nm by WWE-TUNING

Jest: E46 320d Touring

Share this post


Link to post
Share on other sites

wlasnie byly pojedycnze wtryski...ale jakies pojepane egzotyki....nic o nic nie wiadomo......zrobie fotki i walne tu jak chceta ale poco...to jakies dziwadla ale na nich zapiertalal az jeden padl

 

 

 

przysiegam ze na tych starych wtrtskiwaczach jechal mi na jalowym ulice 300m na 4 biegu......obroty mial 700 i drgalo az buda

Share this post


Link to post
Share on other sites

daj auto komus kumatemu a jak sie chcesz nauczyc to wpierw poczytaj na lpg forum podstawy

bo tak jak teraz bedziesz eksperymentowal to wiecej narobisz balaganu niz jest teraz, pol roku bedzie sie to ciagnelo

Share this post


Link to post
Share on other sites

niechce dawac kumatemu bo ten kumaty kliknie i wezmie 500 zl......chce tez byc kumaty i brac 500 zl

 

 

pioteros od tego jest ten dzial.....bo chyba nie od tankowania

 

 

pyzydyry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro kupiłeś nowe waldki, to tam sa dysze do rozwiercenia, czyli dysze są za małe.

Przydałby się chociaż screen z programu LPG z widocznymi czasami wtryskiwaczy i ciśnieniem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, zwalowy napisał:

niechce dawac kumatemu bo ten kumaty kliknie i wezmie 500 zl......chce tez byc kumaty i brac 500 zl

500? Co Ty do rydzyka jeździsz? Jak zaczniesz sam stroić to więcej stracisz niż na wizycie u gazownika. Masz valteki, którym trzeba skalibrować skok tłoczka, dobrać dysze, i dobrze wystroić instalkę. Jeśli liczysz, że ktoś Ci Tu powie, rozwierć do tylu, kliknij tu i tu i już to zapomnij. Miałeś pojedyncze, a teraz listwę i nie wiadomo nawet co tam za wężyki dałeś itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokłądnie o to chodzi, na odleglosc nikt ci schematu nei powie, nie wiemy jaka wydajnosc reduktora, cisnienie, po autokalibracji itp itd wszystko.. na miejscu ktos by ci to ogarnal za 50-100zl, nie ma z tym duzo roboty a przy oakzji ktos w 4 oczy by mogl ci wytlumaczyc o co kaman

Share this post


Link to post
Share on other sites

jutro zerkne do papierow i napsize jaki reduktor a weze dalem takie wzmocnonie paliwowe kupowane z metra

ps.1 zawsze sie wierci w wtryskach?

p.s2 lubie sie sam bawic i eksperymentowac

 

ps3 . wam tez forum chodzi tak topornie?

 

 

temat mi totalnie obcy alej ak ktos chce to ogarnie i to

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie miałeś poprzednie wtryskiwacze magic jety...a reduktor kme silver ;) najlepiej jakbyś wstawiał fotki np.reduktora, zrzutu z ustawień w programie (o ile masz interfejs do lpg)

Bez sondy szerokopasmowej i ustawień afr w górnej "partii" ciężko idealnie ustawić , po autokalibracji to w zasadzie masz z grubsza wolne obroty i nic poza tym...

Również poleciłbym barracudy, ale to już po herbacie..., chyba, że masz możliwość wymiany nawet z dopłatą, z valtekami będzie męka :( szkoda silnika....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm nie zaprzeczam zmiany na lepsze bo wszedzie slysze ze valteki to do astry albo golfa 1.6 wolnossacego i chyba cos w tym jest....ale pki co nie widzi mi sie inwestowania w kolejne skoro te tez da sie jakos zestroic........

 

bez sondy mowisz.....to teraz mam dokupywac jakas sonde?ta co jest przed katem nie wystarczy?

 

co to ejst afr w gorenj parti?

 

 

wiecej piszecie to wiem wiecej a oto mi chodzi.....raz ze sie czegos naucze a i wasza wiedza zostanie poddana pewnej prbie bo zadna to odpowiedz "jedz do gazownika" chyba od tego kulwa jest ten dzial bo innaczej to tylko go zlikwidowac i zostawic instrukcje tankowania i ewentualnej zmiany filtrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chce tutaj się wymądrzać.... ;) , ale w tym konkretnym przypadku naprawdę koledzy dobrze radzą, tu nie chodzi żeby podjechać do pierwszego lepszego gazownika... taki nie ogarnia 1.8T niestety :( tylko fachowca, zrobi profi ustawienie i zapomnisz na długi czas o jakichkolwiek ustawieniach, będziesz wymieniał tylko filtry i cieszył się tańszą jazdą, wejdź na forum lpg , tak jak Piotr (pioteros) radził, warto go posłuchać,  tam jest dział w którym znajdziesz w swoim rejonie odpowiedniego człowieka   http://lpg-forum.pl/

 lub po rejestracji wrzucić tutaj info http://lpg-forum.pl/zlece-montaz-regulacje.html

W skrócie telegraficznym...  (resztę na pewno znajdziesz na forum, forum lpg i w google = bez spiny ;) )

w twoim aucie jest sonda tzw. wąskopasmowa , szybko przechodzi w WOT i będzie ubogo, wiem co piszę, bo już to przerabiałem i uwierz szkoda nerwów, ale twój wybór....  zaś w nowszym autach jest już szerokopasmowa i wtedy za pomocą vaga (vcds) można dużo łatwiej ustawić na korekty , korekty na minus to mieszanka paliwowa za bogata, na plus uboga , dąży się do zera = ideał  (przyjęta odchyłka +/- 5% , książkowo ;) )

pozwoliłem sobie skopiować trochę z innego źródła...

AFR - Air To Fuel ratio to stosunek ilości powietrza do paliwa w "wydychanym" powietrzu, czyli pośrednio pozwala określić skład mieszanki. Pomiar wykonujesz podczas strojenia silnika pod kątem nowych modyfikacji w celu ustalenia czy jeździsz na optymalnym składzie mieszanki, do pomiaru przyda się sonda szerokopasmowa...

Koszty zakupu takiej sondy są dosyć wysokie, jeżeli miałbyś ją użyć tylko u siebie, a nie zarobkowo to słabo.... :(    (średnio ceny na allegro od 900 - 1500zł za zestaw)

Nie chce, nie potrzebnie kopiować takiej ilości info, dlatego podałem link do forum lpg... Czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj, może coś będziemy w stanie podpowiedzieć....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale po diabla mam sie zajmowac sonda czy reduktorem skoro wczesniej to dzialalo?mi to brzmi jak jakies  gusła...cos na zasadzie cuda na kiju....kiedys bylo teraz nie ma albo nie bylo a teraz ejst...moim zdaniem to nie duchy nie pojawiaja sie z nikad i nie gina od tak.....nadal dla mnie to jakas abstrakcja.....kulwa tesknie za stara zwykla instalacja lpg..odpalalem i jechalem 100 tys kilometrow(to zaden problem) i dopiero sie myslalo o wymienie bebechow w reduktorze za 150 zl.......re sekwencje to fajna sprawa za setki zlotych rocznie a pada z sekundy na sekunde......zenada....owszem dobrze zestrojona osiaga bardzo zblizona moc do fabrycznej ale kuzwa kosztem wrecz chorym....a przysiegam ze roznicy mocy 10-15 a nawt 20 koni sie nie odczuje przy mocach ponad 150...bo co innego dodac maluchowi 10......totalnie niewspolmierne co do awaryjnosci....wiem ze nowosci nie odkrylem ale drazni mnie to okropnie bo ktos kto wyda nawet 10 tysiecy na instalacje LPb itak nie pojezdzi tyle co zwykla instalacja a ile klopotow to inna sprawa i nigdy tez nie wie kiedy sie cos spirdoli.....niestety tez czy chcemy czy nie chcemy jestesmy zmuzeni do zakladania takiej instalacji bo do tych (a i starszych) a tymbardziej nowszych nie da sie juz zalozyc innej instalacji jak sekwencyjna.......moze innaczej....da sie ale nie ebdzie to jechac w pewnych sytuacjach......klega kupil a4 b5 1.6(nie znal sie) z zwykla instalka.....oczywiscie na lpg nie chcialo zapalac na zimnym ale kiedy sie rozgrzala to  jechala bez zandego problemu....troche obroty szalaly na jalowym ale po czasie je stabilizowalo na 900.....wracajac koszta tych sekwencji(owszem super sprawa) jest w naszym kraju TOTALNIE nie wspolmierna do tego co sie zyskuje i ta zawsze zla mysl....a moze zaraz wtrysk siadzie......jechac autem do ameryki na sekwencji to jak wydanie na siebie wyroku w odrznieniu od starej instalacji lpg........wiem ze robie zamieszanie ale mnie to wkulwia......no to łyk za was:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:grin::grin::grin:

Po pierwsze mógłbyś pisać tak żeby dało się to czytać...

26 minut temu, zwalowy napisał:

wiem ze nowosci nie odkrylem

No właśnie, że odkryłeś, mnóstwo ludzie jeździ na lpg i nie odczuwa żadnej różnicy. Jak się raz założy porządną instalację, to potem dodatkowe koszty to +60zł za przegląd i 100zł za serwis. I się lata bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wybacz ale mam tak zwanego wkulwa.......:)

Zawartość dodana 6 minutes later
3 godziny temu, Falcone napisał:

:grin::grin::grin:

Po pierwsze mógłbyś pisać tak żeby dało się to czytać...

No właśnie, że odkryłeś, mnóstwo ludzie jeździ na lpg i nie odczuwa żadnej różnicy. Jak się raz założy porządną instalację, to potem dodatkowe koszty to +60zł za przegląd i 100zł za serwis. I się lata bez problemu.

lata bez problemu...ile?rok dwa trzy czy moze cztery bo na bank nie 10!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!a problem to nie nierowna praca na gazie a calkowita znieczulica silnika na gas.....taka prawda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...