Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do audi A4 B5 1.8 + LPG?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem świeży na forum i nie wiem czy w dobrym miejscu to napisałem dlatego proszę o wyrozumiałość a wiec zbliża mi się wymiana oleju i zastanawiam się jaki olej wlać do audi a4 b5 1.8 benzyna + LPG (założony ok 150 tyś -Km) 2000r przebieg 300 tyś do tej pory wlewany był mobil 10w40 zastanawiam się nad zmiana na 
olej LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 
filtr oleju knecht 
i zrobić mu płukankę silnika o tym LIQUI MOLY ENGINE FLUSH PŁUKANKA PRO-LINE 

podpowiecie mi czy to dobry wybór czy może coś innego wlać autko już wiekowe i trochę przejechało dlatego chce go trosze odświeżyć:)

Opublikowano

może być ten LM co podałeś, ale równie dobrze Motul X-Cess czy Valvo Synpower. Ja jeżdzę na X-cessie ale przy najbliższej wymianie sprawdzę Synpower`a.

Płukanka jak najbardziej na plus :ok2:

Opublikowano

Przy płukance będziesz miał smoka do czyszczenia, nie masz turbo więc się zastanów czy Ci się opłaca ta operacja, możesz wlewać dalej 10W40 ale firmy jak powyżej, mobil to szit.

Opublikowano

Już bez przesady, że po płukance trzeba zrzucać miche i czyścić smoka. Jak chce niech zmierzy wcześniej ciśnienie oleju, a będzie przynajmniej wiadomo czy można dopuszczać możliwość zatkanego smoka. Co do oleju to w tym przypadku na pewno bezpiecznej będzie zostać przy 10w40 tylko producentów polecanych powyżej.

Opublikowano

No syf na pewno zleci po mobilu i to nie mały, teraz może mieć ciśnienie dobre a jak syf zatka smoka i co wtedy? 

Opublikowano
5 minut temu, k232 napisał:

No syf na pewno zleci po mobilu i to nie mały, teraz może mieć ciśnienie dobre a jak syf zatka smoka i co wtedy? 

Trzy lata temu po kupnie A4 B6 1.8t miałem zabity smok tak, że praktycznie nie było prześwitu w sitku. Oddałem auto do mechanika do roboty, wyczyścił tylko smoka i zalał mi o zgrozo valvo 10w40. Na tym oleju przejeździłem może z 4 miesiące, zrobiłem płukanke i wlałem LQ 5w40 bez ponownego czyszczenia smoka. W międzyczasie wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów i oczom również ukazał się niezły nagar (skutki zasranych longlajfów). Od tamtej pory robię płukankę co drugą wymianę i jest ok, nic się nie zapchało, a samochód ciągle użytkowany w rodzinie. Te płukanki nie mają aż takich właściwości, że płatami odrywają zanieczyszczenia i potem krążą w układzie.

Opublikowano (edytowane)

Przy zakupie auta z nie pewnych rąk a właściwie przy każdym zakupie auta z silnikiem 1.8, 1.8T płukanka + zrzucenie miski i czyszczenie smoka powinno być obowiązkowo robione tak samo jak rozrząd, filtry i oleje. Przyjechało do mnie pare dni temu b7 1.8t z niskim cisnieniem 0,8-0,9b na jałowym olej motul xcess 5w40, po czyszczeniu miski i smoka ciśnienie wzrosło do 1,8-1.9bara i to na oleju 0w40... czyli jeszcze "rzadszym".. wnioski wyciągnijcie sami. To że kontrolka ciśnienia się nie pali, to nie znaczy że wszystko jest ok szczegolnie w tak leciwych autach ze sporymi przebiegami(m.in long-life tak dobił te silniki i szajstrol <- zresztą zalecany przez audi)

Do autora tematu czy wlejesz LM HT 5w40 czy Motul xcess 8100 5w40 będzie dobrze. Przed tym płukanka i jeżeli nie chcesz za miesiąc bądź dwa mieć problemów z oliwarką to polecam profilaktyczne zrzucenie michy i czyszczenie smoka.

I zdjęcie w/w smoka na bocznych ściankach sitka było jeszcze gorzej.

smok.jpg

 

Edytowane przez uszol
Opublikowano

hymmm zrobię płukankę LM i zaleje olej o tej samej gęstości 10w40 z tym że teraz nie będę lać mobila tylko zaleje valvoline MaxLife 10w40 co sadzicie o tym oleju bo czytałem o  nim i ludzie sobie go chwalą z tym ze cena jest dosyć niska co mnie zastanawia bo koszt ok 4l to ok 65zł a za mobila 5l płaciłem ok 95zł

Opublikowano

jak chcesz zostać przy 10w40 to zalej Motula 6100 Synergie+

Opublikowano

zaleje motula to ten olej będzie dobry do benzyniaka bo piszą ze do diesla tez pasuje

Zawartość dodana 20 minutes later

dobra to powiedzcie jaki zalać bo już sam nie wiem różnią się coś te oleje od siebie czy tylko cena ?

Motula 6100 Synergie+ 10w40

valvoline MaxLife 10w40

castrol magnatec 10w40

 

Opublikowano

Valvoline i Motula bierz pod uwagę, co tańsze to bierz. Ja mam Motula 10W40, nie patrzę na cenę bo za 5 litrów dałem nie całe 100 zł od dzika z forum.

Opublikowano

motul i castrol kosztuje ok 100 PLN 5L to który lepszy czy to jeden kij będzie? z tym ze motul piszą ze jest obojętny do jakiego silnika diesla czy do benzyny nie ma podziału na rodzaje paliwa.

Opublikowano

Ja bym castrola nie wlewał.

Opublikowano

bez obaw lej Motula 

Opublikowano (edytowane)

Odgrzewam starego kotleta dla wyjaśnienia poziomów sparwności oleju. Przeczytać co to jest A, B i C + UWAGĘ

 

W dniu 20.02.2017 o 11:23, k232 napisał(a):

Ja bym castrola nie wlewał.

Ja wlewałem i źle na tym wyszedłem, ale może to ze starości, pompa wydaje sie przygrzała i straciła stwoje właściwości. Przygrzała uzasadniam kolorem ze zdjęcia, pompa tez taka czarna i kadłub od środka cały czarny. 

Gdyby ktoś był zainteresowany to wyjasniam.

Na zimnym przy odpalaniu 3 sek. stukanie. Po dłuższej jeździe, gdy temp. na zewnątrz 27 stopni stukało z 10 sek. przy odpalaniu, czasem sama od siebie podczas jazdy zaświecała się kontrolka oleju.

Jaki olej.png

ojejuwaga.png.1cb431e82a68818f8b4e8e4be9e63120.pngIMG_20230704_222353 (1).jpg

Edytowane przez wiktoriano
Opublikowano

Ja już audi nie mam ale jak miałem to wymiana pompy oleju pomogła i już kontrolki oleju nie widziałem 😁

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...