Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 16514 Lambda Sensor B1S1


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

B6 1.8T 150km + LPG
Po wymianie sprzęgła i DV pojawił się błąd pierwszej sondy. Auto odpala i jeździ prawidłowo na obu paliwach. W kanale 1, 32, 33 korekty pracują do momentu wywalenia błędu, pojawia się błąd i korekty w kanale 1 , 33 wskazują 0, napięcie normalnie pracuje. Po skasowaniu błędu lub zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta korekty znów się zmieniają zależnie od obciążenia. Sprawdziłem wiazke i tam gdzie byłem w stanie dojrzeć wyglądała ok, wypiąłem wtyczke i przedmuchałem mimo ze wyglądała bardzo dobrze i nadal bez zmian. Zostaje wymiana sondy czy może być inny powód tego błędu?

Błąd 16514 - oxygen (lambda) sensor b1 s1 malfunction in circuit

Opublikowano

Możesz zrobić logi na odpowiednich kanalach? Napewno powiedzą więcej niż po samym błędzie. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Ten błąd może być spowodowany złym składem mieszanki, nieszczelnością. Skasuj i pojeździj na samej benzynie. Przed kasowaniem podaj jakie masz wartości  w kanale 32. Sprawdź też czy w okolicach zaworu dv nie ma jakiejś nieszczelności.

pozdrawiam

Edytowane przez radko123
Opublikowano

czy wy czytacie ze zrozumieniem?? "malfunction in circuit" niesprawność w obwodzie sondy. to nie musi być tylko przewód i kostki. w środku sondy też są obwody i mogą niedomagac. także nie wprowadzajcie kolegi w błąd. tak na szybko to podstawienie innej sprawnej sondy do potwierdzenia usterki.

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, koloboro napisał:

czy wy czytacie ze zrozumieniem?? "malfunction in circuit" niesprawność w obwodzie sondy. to nie musi być tylko przewód i kostki. w środku sondy też są obwody i mogą niedomagac. także nie wprowadzajcie kolegi w błąd. tak na szybko to podstawienie innej sprawnej sondy do potwierdzenia usterki.

Jeśli mieszanka będzie zła może być taki błąd, druga sprawa podmiana to mogą być koszta (trzeba mieć drugą sondę, może się uszkodzić podczas wykręcania) Przy złej mieszance powinny też towarzyszyć inne błędy ale może zbyt krótko pojeździł aby się pojawiły.

Edytowane przez radko123
Opublikowano

nie rozumiesz jak działa sonda i ustawianie składu mieszanki? Przecież jak jest niesprawna sonda to jak mieszanka moze być dobra.

Opublikowano


 

35 minut temu, koloboro napisał:

nie rozumiesz jak działa sonda i ustawianie składu mieszanki? Przecież jak jest niesprawna sonda to jak mieszanka moze być dobra.

Rozumiem, nie wnikaj w moją wiedzę tylko podsuwaj pomysły rozwiązania problemu. Ja swój podałem i nie chcę z Tobą o tym dyskutować, oczywiście nie twierdzę że to nie sonda ale zanim bym zabrał się za wymianę sprawdziłbym jak napisałem wyżej.

Opublikowano

podsunąłem swój pomysł. no właśnie, brak błędów o złej mieszance. dlatego stawiam na uwaloną sondę.

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Postaram się dzisiaj zrobić logi. Kanał 32 póki nie wywali błędu pokazuje wartości +/- 5% czyli tak jak było do momentu ww. usterki. Zanim zrobie logi pojeżdże na samej benzynie.

Opublikowano

Czasem tak jest w autach z LPG, że co jakiś czas wyskakuje błąd sondy bo np dostał przy rozruchu paliwo zmieszane z LPG, normalna rzecz, skasuj i jeździj :D

Opublikowano (edytowane)

Rzecz w tym ze kasuje a on wraca w czasie jazdy pod obciążeniem. W ciągu 2 dni kasowałem go z 10 razy jak nie więcej :D zrobie test na PB i jeśli wyskoczy to pojezdze z nim minimum 100km i zobaczę czy będą jakieś inne błędy.

Zapomniałem dodać ze w aucie jest DP i druga sonda siedzi na emulatorze, ale to raczej nie ma nic do rzeczy.

Zawartość dodana 33 minutes later

Skasowałem błąd wyłączyłem gaz i pojechałem na samej benzynce, po 9-10km wyrzuciło błąd więc to chyba nie wina gazu. Zrobiłem ok 100km bez kasowania czegokolwiek i nadal jest tylko ten błąd i check. W kanale 32 pokazuje 0%  / 1.6%.

Edytowane przez orionek65
Opublikowano

miałem ten sam błąd podmieniałem sondy na dwie używane i nawet na nową bosch i błąd dalej był. Miałem zamontowaną pustą puszkę po katalizatorze po zmianie jej na zamiennik z allegro z jednakową średnicą w środku i wymianie uszczelek błąd zniknął i sie nie pojawia. Przyczyną mogła być nieszczelność na wydechu lub rezonans w pustej puszce po kacie i zakłucało to prace sondy 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...