Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozrząd, błędy 17930, 16815, 16399, 16409


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Mam pytanie: czy ktoś boryka się z ciągłym problemem w swoim rozrządzie?

Moje auto jest po dwóch naprawach, jedna naprawa polegała na ustawieniu rozrządu i jest całkiem przyzwoicie (1,1,2,1, wartości zmieniają się czasami nieznacznie ale bardziej miejscami, typu 1,2,1,2 itp.) natomiast problem przejawia się w ciągłych błędach podczas diagnostyki komputerowej i wiecznie świecącą się kontrolką "Check Engine".

Błąd jaki od początku mi się pojawiał to:

1 Błąd: 17930 - Camshaft Adjustment; Bank 2: Malfunction P1522 - 35-00  - przy czym ten błąd pojawia mi się od początku zakupu (pojawił się w trakcie powrotu do domu), później podczas jazdy przeskoczył mi pasek rozrządu i ledwo się doczłapałem do mechanika. Jednak szczęście w nieszczęściu nic się nie pokrzywiło. Po wymianie rozrządu i ustawieniu niestety błąd nie zniknął.

2 Błąd: 16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2 Efficiency Below Threshold - sytuacja podobna, problem pojawia się od zakupu.

3 Błąd: 16399 - Bank 1 Camshaft B (Exhaust): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) - P0015 -35-10 --- Intermittent  - błąd, który pojawił się po naprawie, ustawieniu rozrządu (u drugiego mechanika był ustawiany, bo pierwszy sobie w pełni nie poradził, miał odchylenia rzędu 4,4,4,4 a później ustawił na 2,2,9,2) więc auto pojechało na nastawienie (obecnie podczas jazdy wyniki 1,1,1,2)

4 Błąd 16409 - Bank 2: Camshaft B (Exhaust): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) - P0025 -35-00 --- - jak wyżej, błąd pojawił się po naprawie.

Czy ktoś z Was boryka/spotkał się z podobnym problemem? Nie ukrywam, że mam już trochę dość tych napraw, bo auto spędziło jak do tej pory już ponad miesiąc w naprawach i powoli mnie to męczy..

 

Pozdrawiam!

 

 

 

Opublikowano

w Sulejówku masz speca od tych silników jako że ty z stolicy to masz pod nosem umów się na diagnostykę i zdecydujesz co dalej. Taka diagnostyka wstępna trwa z pół godziny.

osobiście obstawiam coś z wariatorem nie teges ale ręki nie daję chyba że teściowej  

 

Opublikowano

Byłem w Sulejówku. Poki co jedynie ustwili rozrzad. Ale błędy dalej sa. Zalecali opróżnienie katów i jeden problem miałby zniknąć. Dalej jest niewiadoma, na razie nie wiedzą co to może być i trzeba będzie nad tym dłużej posiedzieć. Jednak niewiadomo co może być nie tak. Zastanawiam się czy ktoś miał podobne problemy. Na forum niestety mało informacji w tym zakresie, o tych błędach..


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

te związane z katami to chyba każdy ale z wariatorami to już trochę gorzej. ja miałem dupnięty jeden wariator i wałek rozrządu zapchane totalnie sitka i rozjechany rozrząd, ale miałem inne błędy. Wymiana jednego i drugiego + zmiana rozrządu z ustawieniem bliskiemu 0 a także podzespołów odpowiadających za zmienne fazy, usunięcie/naprawa katów zero problemów. Poczekaj na wypowiedz innych jest tu paru łepskich gości 

Opublikowano

Hmm. Rozrzad świeżo wymieniony, a do tego wszystkie 4 wariatory (bo jeden był rozkręcony) zostały zregenerowane w firmie sie tym specjalizującej. Mimo to temat dalej ciężki. Ale chyba nie ma co ich wykluczać. No zobaczymy ck ktoś jeszcze w tym temacie cos doda. Zapraszam do dyskusji.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Odgrzewana temat. Widzę, ze nikt prócz kolego Kruka za bardzo nie chce sie udzielać.. myślałem, ze forum do tego służy. ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

spectrum89 - szukałeś na forum? To są błędy, które występują od czasu do czasu w tym silniku.

Jakie masz błędy po ponownym ustawieniu rozrządu i po "regeneracji" fazatorów?

 

Opublikowano

Opisałem powyżej. Błędy które wystepują po regeneracji fazatorow, wymianie i ustawieniu rozrządu oraz czujników oleju i położenia walka, nawet nastawnika to wszystkie te błędy które wypisałem powyżej.
Szukałem wszędzie konkretnych informacji na temat tych problemów ale nic nie jest klarowne, szczególnie przy błędach związanych z ustawieniem walka rozrządu i braku osiągnięcia zaawansowanych faz rozrządu (błędy 16409, 16399 i błąd z złym ustawieniem rozrządu 17930). Najbardziej mnie zastanawia wlasnie sprawa z tym rozrządem gdzie powymienialem i wyregulowałem go oraz te zmienne fazy rozrządu mnie niepokoją, tym bardziej, ze wczesniej tego nie było..


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

wszystkie twoje błędy od rozrządu, wskazują na niewłaściwe działanie faz rozrządu na obydwu bankach (pod warunkiem, że rozrząd jest dobrze ustawiony - a ustawienie  1,2,1,2 wskazuje, że jest ).  Błędy te będą się pojawiały, kiedy będzie uszkodzony: fazator (wariator), nastawnik fazatora, przepływ oleju do nastawnika lub od nastawnika do fazatora jest zakłócony, ewentualnie usterka elektryczna "zasilania" nastawników lub czujników wałków rozrządu. Z mojego doświadczenia z tym silnikiem wynika, że jeżeli masz dobre fazatory, to następne są do sprawdzenia nastawniki a później kanały olejowe. Kolega  waskivw ma w swojej stopce link do zdjęć z wymiany rozrządu ANSa.

Spotkałem się z przypadkiem, że nastawnik działał ale nie do końca poprawnie -miał za mały skok i właśnie ten problem skutkował błędami  17930 i 16409. Po wymontowaniu go i testowaniu na stole słychać było inny dźwięk pomiędzy nastawnikiem wydechowym a dolotowym.

Opublikowano

Co do nastawnikow to trzeba wymienić całość czy same te elementy sterujące? Mówie o tych czarnych, wykręcanych podwójnych modułach. Bo całościowo to znów trzeba rozrzad rozbierać.. choć ostatnio jeden był wymieniony (byc może sam nie jest do końca sprawny) i mechanik wymienił w nim pierścień i uszczelkę. Czasem po skasowaniu błędów pojawi sie jeden z nich, tak jakby raz było w połowie dobrze a raz całkowicie zle. Mozna z tym w ogóle jeździć czy raczej nie powinno sie? A czy te błędy mogą tez sprawić ze auto pali więcej? Bo 18 litrów w cyklu mieszanym wydaje mi sie dość dużo..


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Dodam, ze od czasu do czasu podczas jazdy testuje go pod kompem. Zwykle Kąty nie odbiegają od normy, czasem któryś wskoczy na "3" ale tak to w maire stabilnie, w granicach 1,2,2,2. Natomiast czasem tez pojawia sie krótkie wypadnie zapłonow i to nie na którymś konkretnym cylindrze tylko na różnych. Czy ten problem tez pochodzi od rozrządu/nastawnikow?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)

W tym silniku wypadanie zapłonów na różnych cylindrach, zwłaszcza na zimnym silniku najczęściej spowodowane jest niesprawnym katalizatorem.

Co do nastawników to najprawdopodobniej wystarczy wymienić elektrozawory (pomarańczowe zaznaczenie jest nie istotne), jak będziesz kupował to zwróć uwagę aby połączenie z elektrozaworami nie było rozbierane. Są tam jednorazowe zatrzaski i po rozłączeniu mogą się pojawiać kłopoty z kontaktem elektrycznym. Błąd nie pojawia się najczęściej na zimnym silniku?

Można z tym jeździć, choć kontrolka wkurza :-)

Co do spalania to sprawdź na początek szczelność dolotu wraz z podciśnieniami.

3294932657.png

Edytowane przez lmarrio
Opublikowano

Aha. No w zasadzie udało mi sie kupić i może podmienię, albo mechanior niech wymieni zebym czegoś nie popsul. Choć jedna strona była wymieniona przy naprawie rozrządu i chyba po tym w zasadzie te błędy zaczęły sie pojawiać. Choć dojechałem do drugiego mechanika (Sulejowek) na ustawienie i po kilku kilometrach pojawił sie błąd. Wywala go po jakiejś jeździe. Czasem jest tak, ze pojeżdżę trochę i jest Ok. Jak sie zagrzeje i mu dam trochę obrotów to potem sie pojawia. Nie od razu ale jednak..
A jak sprawdzić ten dolot i podciśnienia?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Pora odgrzać kotleta.

Jestem po "naprawie". Auto ma wymienione wariatory (podobno te regenerowane nie były idealne, że nie miały delikatnego luzu), jednak na innych wariatorach ustawienia są jeszcze słabsze (jak było w okolicy 1,1,2,2, tak teraz jest mniej więcej -4,2-2,3, mogę dokładnie jeszcze raz się przyjrzeć ale potrafi się to delikatnie zmieniać).

Zostały wymieniane nastawniki (wrócił obecnie stary nastawnik) wszystkie uszczelniacze, siteczka, uszczelki, itp., zostały oczyszczone kanaliki wszystkie i oczyszczenie czujników rozrządu. Zniknął błąd 17930 - Camshaft Adjustment; Bank 2: Malfunction P1522 - 35-00.

Zostały wycięte katalizatory końcowe (właściwie wybite) zostały same puszki, przez co dźwięk jest bardziej metaliczny i wkurzający ;/ a błąd 16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2 Efficiency Below Threshold pojawiał się dalej, obecnie podczas powrotu do domu nie wywalił już ani razu, zobaczymy co dalej.

Zostały dalej dwa błędy: 

Błąd: 16399 - Bank 1 Camshaft B (Exhaust): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) - P0015 -35-10 --- Intermittent

Błąd 16409 - Bank 2: Camshaft B (Exhaust): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) - P0025 -35-00

Chłopaki z Sulejówka nie byli w stanie ustawić rozrządu jak wcześniej (być może po zmianie wariatorów) i trochę boli mnie, ze te wartości sięgają do 4 i -4.. choć podobno na początku były trochę niższe, a przestawiły się z dnia na dzień (na starych wariatorach nie było takiej sytuacji, nawet podczas jazdy czasem się poprawiały wartości)

Dodam, że zmieniłem olej na Valvoline 5w50, bo taki zalecili, czy to może być problemem? 

Olej zmieniałem już 2 razy (wcześniej był Castrol 5w30) ale miałem problem z czujnikiem, oleju, który też się zabrudził i wolałem wymienić olej jeszcze raz.

Ktoś ma pomysł na te dolegliwości?

Opublikowano

olej raczej nie ma tu zbyt dużej roli. Kąty nie są aż takie złe a co do tych błędów to nie stety ciężko ustalić jednoznacznie winowajce. A chłopaki z Sulejówka nie powiedzieli ci co przypuszczają? 

Opublikowano

Niby kąty w dopuszczalnym marginesie. Chłopaki z Sulejówka nie mają już pojęcia. Ato stało u nich 2 razy, za drugim razem 2 tygodnie i nie udało się niestety. Myśleli, że może ciśnienie oleju tutaj miesza, ale sprawdzali i niby jest ok, ciśnienie wręcz książkowe. Mówią, że trzeba by było rozłożyć calutki silnik i posprawdzać.. ;/ ale martwi mnie ten problem, bo nie pojawiał się jak go kupiłem :/ Mam nawet wrażenie, że od 3 tys. po prostu przyspiesza ale jak wcześniej, a kiedyś niby dostawał więcej mocy, takie wrażenie odnosiłem. Wy macie tak, że od 3 tysięcy obrotów jest jeszcze mocniejszy?

Opublikowano

W ogóle jeszcze jedno pytanie.. sprawdzałem mniej więcej prędkości, przy 2,5 tys. obrotów mam około 100 km/h, przy 3 tys. obrotów mam jakieś 118 km/h, przy 5 tys. 180 km/h.. czy to normalne prędkości w skrzyniach manualnych 5 biegowych i takiej pojemności??

Kolega ma A6 C5 2.4 V6 w automacie i przy 2,5 tys. obrotów ma 130 km/h.. no troche to wielka różnica... ;/

Nie wiem czy po wycięciu katów końcowych i tych błędach auto nie ma z tym problemów..

Zawartość dodana 2 minutes later

Zapomniałem dodać, że mowa o ostatnim, 5 biegu...

Opublikowano

spectrum89  - założyłeś inne nastawniki?

Opublikowano

Mechanior stwierdził, że wymieniał ten nastawnik, jeden z nich, bo on był kiedyś ruszany. Obecnie jest włożony ten, który miałem od zakupu. Czy to ma jakiś związek? Kiedyś te błędy nie pojawiały się na tym nastawniku.. chyba, że oba powinny być wymienione?? Przy wymianie wszelkie uszczelki, siteczka, zostały wymienione. Kanaliki wyczyszczone..

Dodatkowo wywalił mi prócz tych dwóch błędów jeden dodatkowy:

19718 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2 / B2 S2 Connections Swapped.. o co kaman? Zamiana połączeń?

Opublikowano

Gdybyś szukał sprawdzonych nastawników do ASN to odezwij się priv ;) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...